בלי סודות: "האם איבדתי את הבתולין?". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "האם איבדתי את הבתולין?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

חששות כתוצאה מהפעם הראשונה

בת 17 שואלת: "לאחרונה קיימתי יחסי מין (לא מלאים) בפעם הראשונה עם החבר שלי, ועשינו זאת ללא קונדום. בכל פעם שהרגשתי שהחדירה כואבת או תקרע את הקרום הבתולין הוא יצא, השפיכה קרתה בחוץ, ורק משפשופים. לאחר מכן ראיתי לכלוך חום על התחתון שלי, האם יש סיכוי שזה דם ואיבדתי את הבתולין? והאם יש חשש להריון? ואם אכן יש חשש, האם כדי לקחת פוסטינור?"

תשובה: "שלום לך. שאלת הרבה שאלות חשובות. אם ביחסי מין 'מלאים' את מתכוונת ליחסים עם חדירה נרתיקית, אז אפשר לומר למעשה שאתם מקיימים יחסי מין מלאים. אין בפועל חשיבות לעומק החדירה. במידה והיא מתרחשת ללא שימוש באמצעי מניעה (גם עם היא לא עמוקה וגם אם בן הזוג גמר 'בחוץ', קיים סיכון להריון. נשים רבות אינן מודעות למיקום ולהימצאותו של קרום הבתולין. קרום זה הוא מעין רקמה דקה, שבמידה והוא קיים (שכיח מאוד ונורמאלי שלנערה בגילך אין קרום בתולין שלם או שהוא לא קיים כלל) הוא מכסה באופן חלקי את פתח הנרתיק. מכאן, שבחדירה של ראש הפין לתוך הנרתיק, הוא עובר דרך קרום הבתולין ומרחיב את הפתח שלו (שוב, אם הוא קיים). הלכלוך החום שהבחנת בו עשוי להיות קשור לתהליך זה, או לפציעה מאד שטחית של רקמת הנרתיק כתוצאה משפשוף הפין בשילוב עם נרתיק שעדיין לא מורגל לכניסה של הפין אליו, שרירי רצפת אגן מכווצים ועוד. מה שאת מתארת הוא טבעי לחלוטין. במידה והפעילות המינית הזו טובה ומתאימה לשניכם, רצוי מאד להשתמש באמצעי מניעה, על מנת להימנע מהריון לא מתוכנן. מתי קיימתם את יחסי המין הלא מוגנים? פוסטינור, וגלולות אחרות לשעת חירום מיועדות לשימוש הקרוב ככל הניתן למועד קיום היחסים הלא מוגנים, תלוי בסוג הגלולה (בין 72-120 שעות). במידה ועבר זמן רב יותר, אין טעם ליטול הגלולה. בכל מקרה מומלץ לבצע בדיקת הריון שבועיים לאחר היחסים הלא מוגנים. כל טוב ובהצלחה".

© צילום: Shutterstock

עדיין בתולה?

בת 15 שואלת: "שאלה קצת מביכה... אני והחבר שלי קיימנו יחסי מין כמה פעמים ולא ירד לי דם בכלל, וגם אם ירד, זה היה מעט ממש שבקושי רואים ועם צבע מוזר. כשלא קיימנו יחסי מין ועינגתי את עצמי, גם כן לא ירד לי דם בכלל. לפני כיומיים עינגתי את עצמי, וירד לי המון דם דליל אדום מאוד, וכשהוא הפסיק חשבתי שקרום הבתולין נקרע, ואז הוא המשיך לרדת. אני רוצה לדעת אם זה קרום הבתולין או שנפצעתי."

תשובה: "שלום לך. סביר מאד שהדם בעקבות הכנסת אצבעות נגרם מפציעה בנרתיק - זה מאד נפוץ עם החדרת אצבעות. זה עובר לבד - אבל כדאי להימנע מחדירה של אבצעות או איבר מין גברי בשבוע הקרוב. לגבי קרום הבתולין - אם קיימת יחסי מין, סביר שקרום נמתח. יש מקרים בהם הקרום גבוה יותר ונשאר שלם. בכל אופן, רק בדיקה של גניקולוגית תוכל לתת על כך מענה מדויק. כל טוב"

© צילום: Shutterstock

האם היא בהריון?

בן 16 שואל: "שלום. בשבוע שעבר, אני והחברה שלי קיימנו יחסי מין, כאשר היא לא נוטלת גלולות ובימי הביוץ. לאחר קיום היחסים, היא מיד לקחה פוסטינור. עבר שבוע וקצת, ולא היה לה שום תופעות לוואי. האם אני אמור לדאוג? ומה הסיכויים שהיא לא תקבל מחזור ותיכנס להריון?"

תשובה: "שלום לך. כדי להיכנס להריון יש צורך שאיבר המין הגברי יכנס לנרתיק (אפילו לשנייה ואפילו לכניסה חלקית), עם או בלי שפיכה. בהתחלה, יוצאות מאיבר המין טיפות אהבה שמכילות הרבה זרע, וניתן להיכנס מהן להריון. הבחור לא מרגיש כשהן יוצאות, לכן יש סכנה להריון. טוב עשתה חברתך שמיד לקחה פוסטינור. שבועיים לאחר לקיחת הפוסטינור יש לעשות בדיקת הריון. את הבדיקה ניתן לקנות בכל בית מרקחת או לבוא אלינו, לסניף הקרוב למקום מגוריכם, פרטים תמצא באתר, ונעשה לה את הבדיקה, בחינם ובסודיות. כל טוב."

תגובות