יום הזיכרון הטרנסג'נדרי: השתלבות הטרנסג'נדרים בחברה. צילום מסך מהטאמבלר

יום הזיכרון הטרנסג'נדרי: השתלבות הטרנסג'נדרים בחברה

היום (ב') חל יום הזיכרון הטרנסג'נדרי הבינלאומי, אשר נקבע בעקבות הירצחה של ריטה הסטר בנובמבר 1998. טרנסג'נדרים הם אחת האוכלוסיות החשופות ביותר לשנאה ולפגיעה בזכויות בסיסיות. בואו להביע דעתכם בעניין

מדי שנה אנו שומעים על מאות מקרי רצח והתאבדות של טרנסג'נדרים. יום הזיכרון הטרנסג'נדרי הבינלאומי נועד לזכר קורבנות השנאה, ההפלייה והטרנספוביה, ובעיקר כדי להנציח את ריטה הסטר.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

ריטה הסטר הייתה פעילה טרנסג'נדרית אפרו-אמריקאית, אשר נרצחה על רקע טרנספובי בחודש נובמבר של שנת 1998, בעיר מסצ'וסטס. בעקבות הירצחה, יצאה קבוצה של פעילים אפרו-אמריקאים כעוסים ועצובים לתהלוכת נרות לזכרה, מנהג אשר מבצעים גם בטקסי יום הזיכרון הטרנסג'נדרי כיום.

למרבה הצער, גם בשנת 2017 תופעת הטרנספוביה לא מפסיקה לתפוס תאוצה. יותר מ-40% מהאנשים המשתייכים לקהילה הטרנסג'נדרית ניסו להתאבד במהלך חייהם, ו-100% מהם סובלים מבריונות, הפלייה, שנאה ואלימות.

מאה אחוזים מהקהילה סובלים מטרנספוביה
מאה אחוזים מהקהילה סובלים מטרנספוביה © צילום מסך מהטאמבלר

היום, כמו בכל שנה, יתקיימו אירועים לכבוד יום הזיכרון הטרנסי, ביניהם תהלוכת הנרות וטקס יום הזיכרון במרכז הגאה בתל אביב.

עכשיו תורכם: האם אתם חלק מתופעת הטרנספוביה? מה דעתכם על השתלבות הטרנסג'נדרים בחברה? עם אילו מההיגדים הבאים אתם מסכימים? לחצו על הכפתור הכחול כדי להצביע "מסכימים", ועל הכפתור האדום כדי להצביע "לא מסכימים".

 

מה דעתכם על תופעת הטרנספוביה ועל פגיעה בזכויות האדם של הטרנסג'נדרים? שתפו אותנו בתגובות. 

תגובות