טור אישי: "אם לא נאהב את עצמנו - לא יוכלו לאהוב אותנו". צילום: Shutterstock

טור אישי: "אם לא נאהב את עצמנו - לא יוכלו לאהוב אותנו"

"אם תאהבו את עצמכם - הסביבה תאהב אתכם, ואני בטוחה שברגע שתיישמו את המשפט הזה - מציאת אהבה לא תהווה בעיה כלל" • יעל פיליפוביץ בטור אישי על דימוי עצמי מול מציאת אהבה

קחו לעצמכם דקה, וחשבו על דבר אחד שאתם אוהבים בעצמכם, ודבר אחד שאתם פחות אוהבים.
חשבתם? בטח היה לכם הרבה יותר קל למצוא את הדבר השלילי. לפעמים אנחנו מרגישים לא שלמים עם עצמנו ולא בטוחים בעצמנו, במיוחד בגיל ההתבגרות. הדבר משפיע עלינו המון, ובמיוחד על כל מה שקשור במציאת אהבה וזוגיות.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"בגיל הזה, החיפוש אחר האהבה הוא חלק בלתי נפרד"

בתור תלמידת תיכון ונערה מתבגרת, יוצא לי לא פעם ולא פעמיים, לשמוע מהסובבים והסובבות אותי, כמה הם לא שלמים עם המראה שלהם. אם זה הגובה שמפריע להם, הגוף, או אפילו השיער. אולי זה טבעי שהם מרגישים ככה, במיוחד בתקופה כזאת מבלבלת בחיים שלנו. אבל אם לא נאהב את עצמנו בראש ובראשונה, איך יאהבו אותנו?

בגיל הזה, החיפוש אחר האהבה הוא חלק בלתי נפרד. עולות שאלות כמו האם ומתי נזכה לבן או לבת זוג, או האם וכיצד נמצא חן בעיני הבחור או הבחורה שאנחנו מחבבים. ולפעמים, בלי לשים לב, אנחנו משתנים בשביל אותו הבחור או אותה הבחורה. אנחנו כל כך מנסים למצוא חן בעיני אחרים ולא קולטים שאנחנו משנים את עצמנו - הופכים למישהו שאנחנו לא. חשוב להבין שזה לא הדבר הנכון לעשות.

"האחד או האחת יאהבו אותנו בדיוק כמו שאנחנו" © צילום: Shutterstock

עם כמה שזה נשמע קלישאתי, אני באמת מאמינה במשפט: ״לכל סיר יש מכסה״. בסופו של דבר, כולנו נמצא את האחד או את האחת, והם יאהבו אותנו בדיוק כמו שאנחנו. אבל שוב, כל זה לא יקרה, כל עוד לא נאהב את עצמינו - זה הבסיס להכל.

"ברגע שתאהבו את עצמכם, הסביבה תאהב אתכם גם"

ובעצם, למה כל כך קשה לנו לעשות את זה? למה כל כך קשה לנו להגיד מילה טובה על על עצמינו, ולמצוא את החיובי בנו? האמת היא שאין לכך תשובה חד משמעית, אבל זה קורה לכולם וכולם מרגישים כך. הרי אף אחד לא מושלם.

ויותר מזה - לא צריך לחפש את המושלם. לא צריך ללכת לפי מודל היופי הקבוע. המחשבה הזאת ש״אם אנחנו נמוכים או מלאים אז אנחנו פחות טובים, ולכן לעולם לא נמצא אהבה״ - ממש לא נכונה.

"לא צריך לחפש את המושלם" © צילום: Shutterstock

תבינו, ברגע שתאהבו את עצמכם, הסביבה תאהב אתכם גם. אם תתייסרו, תתבודדו או תבכו על מר גורלכם, הסביבה תתייחס אליכם בצורה שונה ופחות מקבלת. אבל אם תראו שאתם שלמים עם עצמיכם ואוהבים את עצמיכם בדיוק כמו שאתם - אנשים יקבלו אתכם ויתייחסו אליכם אחרת לגמרי. בעצם, הכל תלוי בגישה שלנו, במה שאנחנו מרגישים ומשדרים לסביבה.

ואם כבר מדברים על מה שאחרים חושבים עלינו - זה באמת אחד הדברים שיש לייחס לו הכי פחות חשיבות. לאנשים תמיד יהיה מה להגיד, לא משנה מה תעשו, איך תיראו או איך תתנהגו. לכן אם מישהו אמר לכם משהו שלילי - פשוט תתעלמו.

"הכל תלוי בגישה שלנו" © צילום: Shutterstock

אל תשנו את עצמכם, וזכרו: אם תאהבו את עצמכם - הסביבה תאהב אתכם, ואני בטוחה שברגע שתיישמו את המשפט הזה - מציאת אהבה לא תהווה בעיה כלל.

תגובות