בלי סודות: "חוששת מהריון לאחר הפרידה". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "חוששת מהריון לאחר הפרידה"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אני בהריון?

בת 17 שואלת: "היי, אני והחבר שלי נפרדנו לפני תקופה, אבל נפגשנו אתמול לדבר ולאט לאט זה התגלגל, ובסופו של דבר קיימנו יחסי מין. חשוב לי לציין, שבכל פעם שאנחנו מקיימים יחסי מין אני מפחדת, אז אני אומרת לו לשים שני קונדומים לכל מקרה. הוא שפך בפנים עם הקונדום. אנחנו גם משתדלים להיות מוגנים בכך שאנחנו שוטפים ידיים, ובכל פעם שהוא שופך הוא שוטף את איבר מינו. אז השאלה שלי היא: לפי מה שאני מספרת, האם יש סיכוי להריון? כי שנינו קצת בחששות מהדבר... ועוד משהו, ברגע שהוא שופך בחוץ, כמה זמן עובר עד שהזרע מת?"

תשובה: "שלום לך, אתחיל מזה שאני מצטערת שאת והחבר שלך נפרדתם. אמשיך ואגיד ששני קונדומים אינם מגבירים את היעילות אלא מפחיתים אותה - כי הם עלולים לקרוע זה את זה. אסור בשום פנים ואופן לשים שני קונדומים זה על זה. אם איבר המין שלו נשאר בתוכך כשהוא שפך, אז אכן יש חשש להריון. אני מבינה שלא לקחת אמצעי מניעה לשעת חירום, ולכן כל שנותר לך לעשות הוא בדיקת הריון כשיעברו שבועיים מיחסי המין האחרונים שלכם. את מוזמנת להגיע אלינו לביצוע בדיקת הריון ביתית, בחינם, וללא ידיעת ההורים. נוכל להיות איתך בכל תוצאה שתהיה, ולעזור לך להיות מוגנת להמשך. שוב, אל תשימו שני קונדומים כי זה מעלה את הסיכון להיקרע. כל טוב"

הריון
הריון © צילום: Shutterstock

איך להפסיק את ההריון של החברה?

בן 15 שואל: "שלום, אני והחברה שלי קיימנו יחסי מין לא מוגנים ושפכתי בתוכה... היא ללא גלולות, וזה קרה ממש אתמול בערב... אני ממש מפחד שהיא תיכנס להריון ואני לא יודע איך להגיד לה שהיא צריכה גלולות, ובכלל איך לתת לה אותן... אם היא תיכנס להריון החיים שלי יהרסו, אני מפחד ממש... אני לא חושב שהיא מבינה כל כך את המצב כי אני הראשון שלה, אז היא לא כל כך מבינה בדברים כאלה.. בבקשה תעזרו לי."

תשובה: "שלום, הלחץ והחשש שלך מובנים. האחריות על הבריאות שלכם וגם על מניעת היריון לא רצוי היא של שניכם. חלק חשוב ביחסי מין הוא גם היכולת של בני הזוג לדבר עליהם, לשתף אחד את השנייה בחששות או בבעיות הקשורות ליחסי מין ולהיות קשובים ואכפתיים אחד כלפי השני. למרות שאתה אולי לא יודע איך נכון לדבר על הדברים האלו עם החברה שלך, כדאי מאוד שתעשה את זה. זה חשוב גם כדי שבאמת תמנעו היריון לא רצוי או צורך בהפלה, וגם כדי שיחסי המין שלכם והקשר שלכם בכלל יהיו בטוחים יותר ומספקים יותר עבור שניכם. חשוב מאוד שחברתך תיקח את גלולת היום שאחרי בהקדם (עד 72 שעות מיחסי המין הלא מוגנים). בעתיד, הקפד להיות אחראי גם לפני קיום יחסי המין, והקפד על שימוש באמצעי מניעה בכל פעם שאתם מקיימים יחסי מין שכוללים חדירה. אם יש לך או לחברתך שאלות נוספות, אתם מוזמנים גם לפנות אלינו טלפונית. בהצלחה!"

© צילום: Shutterstock

מה זה ביוץ?

בת 17 שואלת: "מה זה ביוץ? האם זה קשור להריון? יוצא לי ריר שקוף סמיך יותר מהרגיל מהנרתיק, קראתי קצת על זה, ובחלק מהמקומות כתוב שזה הריון; אבל כשאני עושה יחסי מין זה רק עם קונדום, אני כל כך מתחילה להילחץ!"

תשובה: "שלום לך, אם את מקיימת יחסי מין רק עם קונדום - את מוגנת מהריון. כפי שנכתב לך בתשובות הקודמות, סימני ההריון מתחלים להופיע רק אחרי 4 שבועות, ולכן כל מה שתיארת יכולים להיות גם סימנים לפני וסת או סימני מחלה. ביוץ זאת התקופה בחודש שבה הביצית יוצאת מהזקיק (מהשחלה). זהו הזמן שבו ניתן להיכנס להריון. מתוך איבר המין שלך יכולות לצאת כל מיני הפרשות, זה קשור להורמונים שיש בגוף ולתקופה השונה בחודש. כל טוב".

תגובות