בלי סודות: "האם קיבלתי מחלת מין?". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "האם קיבלתי מחלת מין?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

האם מגע ישיר באיבר המין מזהם?

בן 16 שואל: "שלום, אני דתי; ואני מאונן פעם בשבוע. רציתי לשאול: האם זה נכון שמגע ישיר באיבר המין יכול לגרום לפציעה או זיהום? פשוט שוחחתי עם יועץ מהקהילה וזה מה שהוא אמר לי, ולכן אני מאונן עם הבגדים - אבל לא מצליח להוציא זרע".

תשובה: "שלום לך, מגע ישיר באיבר המין אינו גורם לפציעה או זיהום. אני מצטערת שזה המידע שקיבלת, מדובר במידע מוטעה ושגוי. מגע ישיר על איבר המין ללא חומר רטוב כלשהו יכול לעורר גירוי בעור, אבל אם אתה משתמש במים או חומר סיכה כלשהו - אין שום סיבה שתהיה פציעה או כל דבר אחר. כל טוב"

© צילום: Shutterstock

נכנסתי להריון?

בת 18 שואלת: "היי. התחלתי לקחת גלולות לפני שישה ימים, ואני והחבר שלי קיימנו יחסי מין היום פעמיים ובלי קונדום - אבל הוא לא גמר, פשוט עצרנו כשהוא הרגיש שזה עומד לקרות. האם יש לי סיבה לדאוג שאכנס להריון?"

תשובה: "שלום לך, אם התחלת ליטול את הגלולות ביום הראשון של הווסת שלך, אז את מוגנת מפני הריון ואין לך מה לדאוג. אין חשש להריון. אם התחלת לא ביום הראשון לווסת, אז יש חשש להריון, אבל הסיכוי הוא נמוך. אם אכן התחלת ללא קשור לדימום שלך, אז עלייך ליטול אמצעי מניעה לשעת חירום: פוסטינור, נורלבו או אלה. גשי לבית המרקחת, וקני אחת מהגלולות הללו. בעוד שבועיים תעשי בדיקת הריון. שוב, אם התחלת ליטול ביום הראשון של הווסת, אין לך מה לדאוג ואת לא צריכה לקחת שום גלולה. כל טוב"

© צילום: Fotolia

מה הסיכוי למחלת מין?

בת 14 שואלת: "אם מישהו שופך לי בתוך הפה, האם אני יכולה לקבל מכך מחלות מין? דחוף."

תשובה:
"שלום לך, אם הוא קיים יחסי מין לא מוגנים בעבר, אז יש חשש להידבק במחלות מין, אבל הסיכוי נמוך מאוד. כן חשוב לי להגיד לך שאת ממש לא חייבת להסכים שהוא יגמור לך בפה. זה שהסכמת ורצית מין אוראלי לא אומר שהסכמת ורצית שהוא יגמור לך בפה. זכותך להגיד לו בכל שלב ולהגיד לו לגמור בחוץ.
כל טוב"

תגובות