בלי סודות: "תוך כמה זמן מאשרים הפלה לנערות?". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "תוך כמה זמן מאשרים הפלה לנערות?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מתי מאשרים הפלה?

בת 17 שואלת: "במידה ואני בהריון לא רצוי, תוך כמה זמן מאשרים הפלה?"

תשובה: "שלום לך, במידה והאיחור ימשיך, תבצעי בדיקת הריון (מוזמנת לעשות אצלנו ללא כל עלות ובליווי יועצת) והבדיקה תצא חיובית, אנחנו נסייע לך בכל החלטה שתגיעי אליה ושתתאים לך. נערה שמחליטה לבצע הפסקת הריון, מקבלת אישור ללא כל עיכוב דרך השירות הסוציאלי בבתי החולים ברחבי הארץ על פי חוק, על מנת לבצע את הפסקת ההריון במועד הקרוב ביותר האפשרי וכשההריון צעיר ביותר, בדרך כלל תוך ימים ספורים בלבד. שוב, אני יודעת שאת מאד מודאגת, אך זו תשובה תיאורטית. כל טוב לך ובהצלחה."

© צילום: Shutterstock

להפסיק לענג את עצמי?

בן 13 שואל: "היי, לא מזמן התחלתי לענג את עצמי. אני מאוד נהנה, אבל כמה שבועות אחרי שהתחלתי לעשות זאת נהיו לי פצעים בקצה איבר המין, מעין שריטות... זה שורף ואני לא יכול לגעת שם. מה עושים? האם להפסיק לענג את עצמי?"

תשובה: "שלום לך. אני שמחה לשמוע שאתה נהנה מהעינוג העצמי שלך, ומגלה כמה כיף הגוף שלנו יכול להפיק ובדרכים מגוונות. מה שאתה מתאר נשמע כמו שפשפת: העור של איבר המין רגיש ועדין, ושפשוף ממושך עלול לגרום לתגובה של חיכוך. זה בהחלט עלול לשרוף ולכאוב, וזה לא נעים. אתה יכול לתת לעצמך כמה ימים עד שהאזור יחלים, אך אין סיבה שתפסיק לענג את עצמך. כדאי להקפיד להשתמש בחומר סיכה, כפי שציינו בעבר. נסה להשתמש בכמות נדיבה של רוק, או שמן טבעי (כמו שמן קוקוס למשל). כל טוב".

© צילום: Fotolia

סימן להריון?

בת 16 שואלת: "אתמול שכבתי עם החבר שלי, ועכשיו השדיים שלי קשים. מה זה אומר?"

תשובה: "שלום לך, מהשאלה שלך אני מבינה שאת חוששת מהריון. התחושה שאת מתארת יכולה להיות תופעה שקשורה לוסת. תופעות הקשורות להריון יופיעו, בדרך כלל, רק לאחר אבעה שבועות שבהם את בהריון, ולכן אני לא חושבת שיש קשר בין יחסי המין שקיימתם אתמול לבין התחושה בשדיים. עם זאת, אם קיימתם יחסי מין לא מוגנים, עדין קיים סיכוי להריון וכדאי שתיטלי גלולת חירום (פוסטינור/אלה - תלוי במשך הזמן שעבר). תחושות הבטן או תחושות בגוף לא יכולות לומר לנו בוודאות אם יש הריון או לא (לפחות לא בשלב הזה). מהשאלות הקודמות ששאלת, אני מבינה שכבר נטלת גלולת חירום כך שאני מניחה שאת יודעת מה עליך לעשות. בכל מקרה חשוב שתקפידו להשתמש באמצעי מניעה, זה יוריד את הלחץ מפני כניסה להריון ומפני מחלות מין. אם תרצו לבוא אלינו לקבל יעוץ בנוגע לכל אמצעי המניעה העומדים לרשותכם - אתם מוזמנים לבוא לסניף הקרוב אליכם. הפגישה היא באנונימיות ובחינם. כל טוב."

 
תגובות