כח נשי: ציטוטים מעוררי השראה מפי נשים חזקות ומשפיעות. צילום מסך מיוטיוב, Getty Images

כח נשי: ציטוטים מעוררי השראה מפי נשים חזקות ומשפיעות

הנשים הבאות אמרו כמה משפטים מעוררי השראה, שמסוגלים להאיר אף את הלב החשוך ביותר ולמלאו בתקווה

כמה כבר שנים שהמהפכה הנשית תופסת תאוצה; ואיתה צצות עוד ועוד נשים חזקות, משפיעות ומעוררת השראה, חלקן היסטוריות וחלקן יותר מודרניות: כמו ביונסה, מרילין מונרו, מדונה וכדומה. נשים כבר מזמן הפסיקו לפחד להשמיע את קולן ודעותיהן, ולנסות להשפיע על הסביבה, ועל מעמדן של נשים בפרט. ריכזנו משפטי השראה וחוכמה של נשים חזקות, ששברו את הסטיגמה האומרת כי נשים הן רק יופי - ומוכיחות שהן הרבה יותר.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"עלייך להבין מי את, ללא שום קשר למשפחה שלך או לבן הזוג שלך. מצאי את עצמך ואת מה שעושה לך טוב בעולם הזה, בכוחות עצמך. אני חושבת שזהו הדבר הכי חשוב בחיים. הרגישי את עצמך, כי עם זה את יכולה לעשות כל דבר." - אנג'לינה ג'ולי

ג'ולי, השחקנית המפורסמת, פועלת רבות למען החברה ועוזרת בעיקר למדינות העולם השלישי. מלבד לכך שאימצה ילדים מאותן מדינות, ערכה הכוכבת סיורים מתוקשרים במקומות אלו ובמחנות פליטים אפגניסטנים, גייסה ותרמה כספים. פעילותה מוערכת ביותר בעולם, וב2013 קיבלה פרס אוסקר לפעילות הומניטרית.

"השיגו את המיטב מעצמכן - על ידי כך שתהפכו ניצוצות קטנטנים של הזדמנות, ללהבות גדולות של הישגים." - גולדה מאיר

האישה הראשונה (וכרגע גם היחידה) שכיהנה כראש ממשלת ישראל, הינה גולדה מאיר ז"ל. היא פעלה רבות למען ארץ ישראל, ולמען הנשים בה. אחד מבין החוקים שנחקקו בזמן כהונתה היה חוק עבודת הנשים, שנועד להבטיח זכויות נשים בעבודה, ובפרט זכויות נשים בהיריון.

© צילום מסך מיוטיוב

"לא הגעתי להצלחה בכך שייחלתי לה או קיוויתי שתקרה, אלא על ידי כך שעבדתי למענה". - אסתי לאודר

אסתי לאודר ייסדה את חברת הקוסמטיקה הקרויה על שמה. בתוך 15 שנים התרחבה החברה באופן משמעותי, ושוויה כיום עומד על כ-35 מיליארד דולר.

 

A post shared by Estée Lauder (@esteelauder) on

"זה כל כך משחרר לדעת מה אני רוצה, מה באמת עושה אותי מאושרת, ומה אני ממש לא מוכנה לסבול. למדתי שזה לא התפקיד של אף אחד אחר לדאוג לי, רק של עצמי." - ביונסה

הזמרת המצליחה, ביונסה, היא אחת הנשים המשפיעות ביותר בימנו. בעזרת השירים שלה היא מעבירה מסרים חשובים ומעצימים מאוד; כמו השיר "Pretty Hurts" היוצא נגד אידאל היופי המוגזם, או השיר "Who Run The World" המעצים נשים.

© צילום: Getty Images

"לקח לי הרבה זמן למצוא את הקול שלי, ועכשיו כשמצאתי אותו - אני לא מתכוונת לשתוק". - מדליין אולברייט

אולברייט הייתה האישה הראשונה בתפקיד מזכירת המדינה של ארצות הברית והאישה בעלת הדרג הבכיר ביותר בהיסטוריה של הממשל האמריקאי. בנוסף לפעילות הרבות שלה, הפוליטיקאית עסקה בקידום הסכמי השלום במזרח התיכון.

© צילום מסך מיוטיוב

"למדתי מהי חמלה, על ידי כך שחוויתי אפליה. כל דבר רע שקרה לי בחיים - לימד אותי לחמול". - אלן דג'נרס

דג'נרס היא קומיקאית, שחקנית, מנחת טלוויזיה אמריקאית וזוכת פרס אמי. בשנת 1998, לאחר יציאתה מהארון כלסבית, חוותה משבר קשה בקריירה שלה שנמשך כשלוש שנים. לאחר שהצליחה לצאת מהמשבר, בשנת 2003, הועלתה תכנית האירוח ביכוכבה, שמשודרת עד היום.

© צילום: Getty Images

"מילים של טוב לב עשויות להיות קצרות וקלות לביטוי, אך ההד שלהן הינו באמת אינסופי." - אמא תרזה

אמא תרזה (אגנס ג'ונקסה בויאג'ו) הייתה נזירה ופעילה הומניטרית. היא הקימה מסדר צדקה, שסייע לעשרות אלפי אנשים. חמלתה וכוונותיה לעזור לאוכלוסיות חלשות ונזקקות, הפכו אותה לאחת מהנשים המפורסמות ביותר בעולם ולסמל לצדק ויושר. 

© צילום מסך מיוטיוב

"לא אכפת לי לחיות בעולם של גברים, כל עוד אני יכולה להיות אישה בתוכו." - מרילין מונרו

מרילין מונרו הייתה שחקנית, דוגמנית וזמרת. היא הייתה אישה מובילת דעת קהל, ובזכות יופיה ומאהביה הרבים הפכה לידועה ופופולרית.

© צילום מסך מטאמבלר

"יושרה אמיתית היא לעשות את הדבר הנכון, בידיעה שאף אחד לא ידע אם עשית אותו או לא." - אופרה ווינפרי

מנחת הטלוויזיה הידועה תורמת רבות לנזקקים, יסדה קרן צדקה שתורמת מיליוני דולרים, וזכתה בשני פרסים למפעל חיים.

 

A post shared by Oprah (@oprah) on

"אם האושר שלך נובע ממה שהחברה חושבת עלייך, את תהיי תמיד מאוכזבת." - מדונה

אחת מזמרות הפופ הבולטות של העשורים האחרונים, הובילה שינוי בעולם הפופ ודאגה לקדם את מעמד האישה. נערות רבות מחקות אותה עד היום, ומחשיבות אותה כמודל לחיקוי.

gettyimages-494652628
© צילום: Getty Images

"תמיד תהיי הגרסה של עצמך מדרגה ראשונה, במקום להיות הגרסה מדרגה שנייה של מישהו אחר" - ג'ודי גרלאנד 

השחקנית והזמרת האמריקאית קיימה את שאמרה במשפט מעורר ההשראה שלה, ונלחמה להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמה. השחקנית ככבה בעשרות סרטים ומחזות זמר, וגם כאשר הרופאים ניבאו שלא תוכל לשיר יותר - גרלאנד המשיכה להופיע בקולנוע ובטלוויזיה.

© צילום מסך מיוטיוב
תגובות