קפצו למים: "תעזו להגיד לאחרים איך אתם מרגישים". צילום: Fotolia

קפצו למים: "תעזו להגיד לאחרים איך אתם מרגישים"

"אני חושבת שכל אחד ואחת מכם, בין אם גבר או אישה, יכול ויכולה לקפוץ למים ורק להרוויח מכך. להחזיק רגש גדול בתוך הלב זה כמו להחזיק סוד ענק בפנים, שאת חושבת שאין לך מה לעשות איתו - אבל ועוד איך שיש" • טור אישי

בצעירותי, בשנות החטיבה, אני זוכרת שיחות עם חברות לתוך הלילה, בהן פשוט דיברנו על כמה שהבחור ההוא בשכבה שלנו מושלם, כמה שבא לנו שיהיה משהו בינינו וחיפשנו את השיטות הכי דביליות בעולם להתחיל איתו - ובלבד שלא נבוא בצורה הישירה ביותר, שבה פשוט נגיד לו מה אנחנו מרגישות. חיפשנו את השיטות רק לאחר שירדנו מהאופציה שבה הוא ייגש אלינו - "כי הוא הגבר".

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"הוא ייגש אלייך, הוא הגבר" © צילום: fotolia

זה לא הולך להיות טור על תפקידים מגדריים בחברה שלנו - אני ממש בעד שגם נשים וגם גברים יתחילו אחד עם השניה (כמובן בצורה יפה ומכבדת) ויגשו למי שמוצא חן בעיניהם. אני לא יודעת איך שנת השירות שעשיתי השפיעה עליי כך, אבל היא ממש פיתחה בי לאט לאט אומץ. או שבאתי בכנות ואמרתי למישהו איך אני מרגישה כלפיו, או שפשוט ניגשתי לאנשים שנראו לי נחמדים (בתחום הרומנטי) והתחלתי איתם שיחה. 

אני לא אומרת שכשהתחלתי לעשות זאת זה היה קל, זה גם לא הכי קל עבורי היום; אך אם בהתחלה הייתי מהססת שעות, עושה סצינות ומתפדחת - שהרי היום אני מהססת קצת, נושמת עמוק וקופצת למים. 

אני גם אספר שקרה לי שנדחיתי, דחיות קורות. הדבר אמנם מצער אך אנושי. הדחיות לא שברו אותי, ידעתי שעם מישהו שם זה יהיה הדדי.

אני חושבת שכל אחד ואחת מכם, בין אם הוא גבר או אישה, יכול ויכולה לקפוץ למים ורק להרוויח מכך. לפני שניגשתי בכלל למישהו מהסיבה שאני רוצה שיתפתח משהו רומנטי עם האדם איתו דיברתי, באתי קודם כל עבורי. שאוכל לדעת ששחררתי. להחזיק רגש גדול בתוך הלב, זה כמו להחזיק סוד ענק בפנים, שאת חושבת שאין לך מה לעשות איתו - אבל ועוד איך שיש. זה משחרר ואישית עבורי גם היה מאד משמח כיוון שאני באופיי אדם שכנות אצלו זה ערך עליון וחשוב היה לי להיות כנה עם הרגשות שלי והסובבים אותי. אני בטוחה שגם לכם זה חשוב. 

"היה לי חשוב להיות כנה עם הסובבים אותי" © צילום: shutterstock

מניסיונותיי האישיים, הייתי מציעה לכם לעשות זאת פנים מול פנים, לא בהודעות אסמס וגם לא בטלפון (אלא אם כן מפגש מלחיץ יותר מדי עבור אחד הצדדים ואז זה ממש בסדר!). חשוב שתוכלו לייצר לאחר מכן שיחה, חשוב שתראו 'בלייב' כיצד הבנאדם השני מגיב ובעיקר באמת משום ששיחה כנה ובריאה מולידה דברים טובים.

תגובות