בלי סודות: "לא מצליחים לקיים את הפעם הראשונה". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "לא מצליחים לקיים את הפעם הראשונה"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מתי איבר המין מפסיק לגדול?

בן 15 שואל: "שלום, ארצה לדעת עד מתי גדל איבר המין הגברי בדרך כלל ואילו תסמינים יש כשהוא מפסיק לגדול (לדוגמה עצירת גביהה). אני די מודאג מהגודל אצלי, 12 סנטימטר בעמידה ולפי מה ששאלתי ידידות לא בתולות שלי, הגודל דווקא כן קובע."

תשובה: "היי. אצל בנים שונים איבר המין מתחיל לגדול בזמן שונה ומסיים בהתאם בזמן שונה. איבר המין הגברי גדל במשך כשנתיים, הוא מתחיל לגדול כשנה לאחר תחילת גדילת האשכים ומסיים לגדול כשנה לפני סיום גדילת האשכים. האשכים גדלים במשך כארבע שנים. אין שום סימן שמראה שהגדילה הסתיימה, ממשיכים לגבוה גם לאחר שאיבר המין סיים את גדילתו. כעת לגבי גודל האיבר שלך: 12 ס"מ זה לא איבר קטן. לגבי שאלתך לחברותך שכבר קיימו יחסי מין, אני מבינה שתשובתן מדאיגה אותך. עם זאת חשוב שתדע שלמעלה מ-70% מהנשים בעולם בכלל לא יכולות להגיע לאורגזמה מחדירה של איבר מין זכרי לנרתיק ולא משנה מה גודלו. הנשים ברובן מגיעות לסיפוק מיני מגירוי הדגדגן שנמצא מעל פתח הנרתיק וכדי להגיע לאורגזמה יש לגרות אותו באמצעות היד או הלשון לדוגמא. כדי להיות מאהב טוב, צריך לשמוע מה נעים לבת הזוג ולהבין מה מגרה אישה. לכן, זכור היטב: מאהב טוב הוא לא מי שיש לו איבר גדול אלא מי שיודע כיצד לענג את בת זוגו ללא קשר לגודל האיבר. כל טוב."

© צילום: Fotolia

לקחת אמצעי מניעה לשעת חירום?

בת 19 שואלת: "שלום וקודם כל תודה רבה על העזרה. אתמול קיימתי יחסים עם החבר שלי עם קונדום. אחרי שקמתי, שמנו לב שקצת נוזל זרע נזל מלמטה, כלומר לא נקרע הקונדום או משהו פשוט נזל קצת. שמתי לב שאצלי גם היה טיפה נוזל אבל לא ידעתי לזהות אם זה ממני או ממנו. אני אמורה לקבל מחזור עוד שישה ימים ואני ממש לא יודעת אם לקחת פוסטינור או לא. מניסיון הפוסטינור תמיד מעכב לי את המחזור וגורם לי לעוד יותר לחץ נפשי. מה הסיכויים להריון? האם לקחת פוסטינור? טרם עברו 24 שעות. תודה!"

תשובה: "שלום לך יקרה וטוב שפנית אלינו. התשובה היא חד משמעית כן, על מנת להיות בטוחה שעשית כל מה שיכולת לעשות כדי להוריד את הסיכוי להריון לא רצוי, מומלץ מאד לקחת גלולה לשעת חירום (פסטינור, נורלבו, אלה) ללא כל דיחוי. נכון שעלולים להיות לה תופעות לוואי, אולם בתמונה הרחבה יותר נשמע שעל פי עמדתך עדיף קצת איחור בווסת מאשר אפשרויות אחרות כמו הפסקת הריון. בנוסף, כדאי לברר מדוע בכל זאת נזל נוזל הזרע מבעד לקונדום. מה שאת מתארת אופייני מאד למצב בו היו יחסי מין עם חדירה, תוך שימוש בקונדום, אבל עם השהייה של איבר המין הזכרי בתוך הנרתיק לאחר השפיכה של הגבר. במקרה כזה איבר המין הגברי נהיה רך, רפוי וקצר במהרה, מה שגורם לקונדום להחליק ולא לאטום בצורה מיטבית את נוזל הזרע. אם זה המצב, חשוב מאד להקפיד לצאת מן הנרתיק מיד בתום השפיכה, לאחוז היטב בבסיס איבר המין הגברי, היכן שהקונדום מולבש ואז לצאת בזהירות, תוך אחזקה מתמדת של הקונדום. בהצלחה ולבריאות. מוזמנים להגיע אלינו לאחד ממרכזי הייעוץ להדרכה בנושא, כל טוב."

© צילום: Shutterstock

למה אנחנו לא מצליחים?

בת 20 שואלת: "אני והחבר שלי כבר שנתיים ביחד ולפני כמה חודשים החלטנו שאנחנו מוכנים לשכב. קנינו את כל האמצעים המתאימים: קונדומים, גלולות וכולי כדי שנוכל להסיר כל הדאגה מליבנו. לאחר מספר ניסיונות לא מוצלחים, לא הצלחנו לבצע את האקט של החדירה, אפילו שיש משיכה ושנינו מרגישים מוכנים, זה לא מצליח. אני פוחדת שבסוף הוא יעזוב אותי כי אנחנו לא מצליחים, מה לא בסדר? יש לציין שהוא לעולם לא התנה יחסי מין כתנאי לקיים את הקשר בנינו, אך המחשבה על חוסר ההצלחה ממשיכה ללוות אותנו גם בניסיונות נוספים. מה לעשות?"

תשובה: "שלום לך. אני שמחה לשמוע שאתם במערכת יחסים ארוכה ושההחלטה שלכם לקיים יחסי מין נעשתה מתוך מוכנות וקיום שיחה בנושא, זה נפלא. מה שאת מתארת וחווה קורה לנערות רבות. את צריכה להבין שזה לוקח זמן ויש כמה סיבות לכך. אני ממליצה לך להכנס לאתר שלנו ולקרוא על הפעם הראשונה וכאבים בקיום יחסי מין, שם תקבלי הסבר מלא. את יכולה גם לקרוא באתר שאלות של בנות שעוברות חויה כמוך. מאחר ואת מתארת מערכת יחסים פתוחה, אני מציעה לך לשתף את בן זוגך במחשבות וברגשות שלך בנושא. לא הייתי קוראת למה שאת חווה חוסר הצלחה, משום שיחסי מין מהנים מצריכים ניסיון, הבנת והכרת הגוף שלך ותקשורת עם בן הזוג. ההנאה לא חייבת לבוא מחדירה, רוב הבנות דווקא נהנות ממגע בדגדגן. מוזמנים להגיע לאחד ממרכזי הייעוץ שלנו לפגישת ייעוץ בנושא, כך נוכל להבין באופן יותר ספציפי היכן הקושי ולסייע. כל טוב."

תגובות