בלי סודות: "אמא לא מסכימה לקיום יחסים בגלל הגיל שלי". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "אמא לא מסכימה לקיום יחסים בגלל הגיל שלי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

האם קונדומים מונעים הריון במאה אחוז?

בת 16 שואלת: "אני והחבר שלי יחד כבר כמעט חצי שנה. שכבנו בפעם ראשונה לפני שבוע וחצי וללא אמצעי מניעה. הוא שפך בחוץ (בפעם הבאה נשתמש כמובן בקונדום). אני ממש מפחדת מהריון, יש סיכוי להיכנס להריון גם כשמשתמשים בקונדומים?"

תשובה: "שלום לך יקירה! אני שמחה שאת מבינה את הסיכון בקיום יחסי מין ללא אמצעי מניעה. חשוב שתדעי שבכל קיום יחסי מין עם חדירה של איבר מין זכרי לנרתיק או שפיכה בפתח הנרתיק עלול להיווצר הריון (גם אם השפיכה היתה בחוץ). מכיוון שאת מספרת שקיימתם יחסי מין לפני שבוע וחצי, לא ניתן לקחת את הגלולה של היום שאחרי (פוסטינור, נורלבו או אלה) כי פוסטינור ונורלבו מיועדים לטווח של עד 3 ימים מקיום יחסי המין הלא מוגנים ו"אלה" נותנת הגנה עד 5 ימים. בשלב זה ניתן להמתין עוד כ-3 ימים (שבועיים בסה"כ מקיום יחסי המין) ולבצע בדיקת הריון. את יכולה לבצע את הבדיקה גם אצלנו, בדלת הפתוחה בבאר שבע (כתבת שאת מאזור הדרום) או באחד הסניפים האחרים שיהיה לכם נוח להגיע אליהם. כאן תוכלי למצוא את שמות הסניפים, ימי ושעות הקבלה בכל סניף. אתם מוזמנים להגיע אלינו ולקבל את כל המידע הנחוץ על שימוש באמצעי מניעה בליווי יועצת ובמידה ותהיי מעוניינת תוכלי לקבוע תור לרופאה שלנו להתאמת אמצעי המניעה. כל השירותים בדלת הפתוחה ניתנים ללא תשלום ובדיסקרטיות. באופן כללי, קונדומים מספקים הגנה של עד 97% בשימוש נכון לעומת גלולות המספקות הגנה של מעל 99%. נשמח אם תגיעו!"

© צילום: Fotolia

קטנה מדי בשביל יחסי מין?

בת 14 שואלת: "אני רוצה לשכב עם החבר שלי, שאני איתו בערך שבעה חודשים ומכירה אותו כבר שש שנים. היינו החברים הכי טובים ואנחנו במערכת יחסים רצינית. אני חושבת על העניין כבר כמה חודשים ודיברתי עליו עם אמא שלי: פעם אחת היא התעצבנה ואמרה לי לא להתחיל עם זה כי אני עוד קטנה, בפעם השנייה אמרתי לה שאי אפשר לשתף אותה בכלום כי היא רק מתגוננת ולא מרפה אז היא רק אמרה לי שכדאי לי לחכות. אני מבינה מאיפה באה הטענה שלה, שהגיל שלי הוא לא הגיל הכי טוב לקיום יחסים בפעם הראשונה כי אצל ילדים בגילי אין אהבה והקשר לא רציני. היא גם אומרת שיש לנו כאילו ראש של ילדים בוגרים, אבל אנחנו בדיוק ההפך. אמרתי שאני אנסה ללכת לפי מה שהיא רוצה ואני מנסה למשוך את זה; אבל כל עוד אני מנסה להדחיק את הרצון הזה הרצון הופך יותר ויותר חזק! אני רוצה לעשות את זה איתו, אבל לא יודעת איך לפנות לאמא ובמיוחד עכשיו כי היא בתקופה מאוד לחוצה בגלל עבודה. אני באמת רוצה שזה יקרה כבר עכשיו, כי חיכיתי מספיק לדעתי... איך לדבר איתה ומתי? אני רוצה לקחת גלולות ובגלל זה אני מרגישה שאני חייבת לדבר איתה. פניתי אליכם כי זה מסובך מדי בשבילי."

תשובה: "שלום לך. קודם כל, אני שוב שמחה שאת שואלת באתר ופונה אלינו. נשמע שאת ואמא שלך בקשר קרוב ואת רוצה שהיא תדע מה עובר עליך ומה את עושה, לשתף אותה ולחלוק איתה דברים חשובים שקורים לך. אמא שלך מגיבה מתוך דאגה ואהבה אליך ורוצה את הכי טוב עבורך. מנקודת המבט שלה, קיום יחסי מין בגילך זה עדיין מוקדם. מדברייך אני מבינה שאת יכולה לראות את הפרספקטיבה של אמא שלך ולהבין גם את הצד שלה ומאיפה היא מגיעה. זה מאד בוגר מצדך ואני שמחה שאת יכולה להסתכל על הדברים ככה, מהמקום של אמא שלך. אני שוב מפנה אותך לעמוד הבדיקה והשיקולים ליחסי מין באתר שמדבר על הפעמים הראשונות, כדי להיות בטוחה שאת בשלה ורוצה לקיים יחסי מין עם החבר שלך. את יכולה להיעזר באתר ובשאלות שכתובות שם כדי לשוחח על הנושא הזה עם אמא שלך. הראי לה את העמוד או לחלופין שבי אתה לשיחה מלב אל לב, גלויה ופתוחה, ותסבירי לה שאת מודעת לכל האפשרויות, שיש לך ידע על אמצעי מניעה ובטחון בעצמך ואת מקיימת יחסי מין מתוך מחשבה והעמקה בנושאים של כל מה שכרוך בדבר: הקפדה על אמצעי מניעה, הבנה על הפעמים הראשונות וכיוצא בזאת. ייתכן מאד שאמא שלך חוששת שאת לא מבינה את כל המשמעויות הנלוות ליחסי מין ולכן היא מבקשת שתמתיני עוד קצת. ככל שעובר הזמן, אנחנו מתבגרים וגדלים ומבינים דברים יותר לעומק ויותר טוב. בכל מקרה, את תמיד מוזמנת לקבוע תור לרופאת נשים באחד מסניפי דלת פתוחה, ולקבל ייעוץ והדרכה לגבי אמצעי מניעה. רופאת הנשים תתאים לך את האמצעי הכי טוב עבורך בחינם ובאופן דיסקרטי. את לא חייבת ליידע את אמא שלך על הבחירה באמצעי מניעה וגם לא בקיום יחסי מין, אבל אני מבינה מדברייך שמאד חשוב לך להיות גלויה עם אמא שלך, לעדכן אותה ולקבל ממנה את ברכת הדרך. את נשמעת לי נבונה ואני בטוחה שתעשי את הבחירה הכי נכונה בשבילך. שיהיה בהצלחה וכל טוב".

© צילום: Shutterstock

מה הסיכוי להידבק במחלת מין?

בת 17 שואלת: "היי, אני עדיין לא רוצה לקיים יחסי מין, אבל לידע כללי ולשקט שלי - אם גם אני וגם החבר שלי 'בתולים' ולא היינו במגע מיני כלשהו עם אף אחד אחר לפני זה, האם יש סיכוי להידבק במחלות מין? ועוד שאלה - האם קונדום מונע את העברתן של כל מחלות המין, או שיש כאלו שיכולות לעבור גם אם שמים קונדום?"

תשובה: "שלום לך יקירה! ראשית אני רוצה לשבח אותך על האחריות הרבה שאת מגלה בשאלות שלך. כל הכבוד! לגבי שאלותייך; מחלות מין המועברות באמצעות מגע מיני כשמן כן הן - הן מועברות כאשר מקיימים יחסי מין לא מוגנים באמצעות מגן חוצץ כמו קונדום. אם שניכם בתולים ולא קיימתם מגע מיני (אורלי, אנאלי או וגינלי), הסיכוי להדבקות במחלת מין קטן. קונדום אינו מונע את העברת כל מחלות המין. את יכולה לקרוא כאן על מחלות המין הקיימות. חשוב שתדעי שניתן להידבק במחלות מין גם ממין אוראלי ואנאלי. מחלות אינן יכולות לעבור אם אתם לבושים כי הבגדים יוצרים חציצה. אם יש לך שאלות נוספות נשמח לענות עליהן. כל טוב!"

תגובות