רואים עליכם: דברים מוזרים שקורים לכם כשאתם מאוהבים. צילום: Fotolia

רואים עליכם: דברים מוזרים שקורים לכם כשאתם מאוהבים

לא, לא מדובר בנפילה מביכה במסדרון בזמן שאתם נועצים מבט ממוקד בקראש; אלא בדברים מדעיים ופיזיים שקורים לאיזורים שונים בגופכם בזמן שאתם חולים במחלת האהבה (וכל מי שרק יתבונן בכם יוכל להבחין בתופעה)

תחושת ההתאהבות גורמת לנו לרחף, להרגיש מאושרים ובטוחים יותר ולרצות לחבק כל אדם שאנו רואים. למה זה קורה? ובכן, הודות למדע ולהורמונים, עכשיו יש הסבר הגיוני לכל תופעה מוזרה שקורית לגוף ולמוח בעת התאהבות. תודו לנו אחר כך.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

שינויים במשקל

נשמע מוזר? אנשים מאוהבים וזוגות בתחילת הדרך אכן חווים שינויים במשקל! אולי הדבר קורה בגלל שאז נוטים לבלות יותר זמן במסעדות ובתי קפה, אך יותר הגיוני שמשתדלים "לפצות יתר על המידה" על האנרגיה הרבה בה הגוף משתמש בעת התאהבות. בנוסף, מדענים הוכיחו שזוגות אשר עלו יחד במשקל, מרוצים יותר מהקשר שלהם - וזאת מפני שהלחץ והחשש מדחייה מופחתים אצל זוגות אלה.

ובכן, לא אצל כל האוהבים המצב כזה: מחקר אחר הוכיח שהורמון מסויים אשר משוחרר בעת התאהבות, מפחית את התיאבון ומאזן את חילוף החומרים בגוף - כך שהפרפרים שאתם מרגישים בבטן יכולים גם להצביע על ירידה במשקל.

© צילום: Fotolia

הקול משתנה

בעקבות מחקר שהתבסס על שיחות טלפון שנעשו על ידי אנשים שהתחילו לא מזמן קשר רומנטי, בו התבקשו משתתפים אחרים לזהות אם אותם אנשים מדברים עם מושא אהבתם או עם חבר טוב, הוכח כי בעת דיבור אל בן או בת הזוג הטריים קול הנשים הופך נמוך יותר, וקול הגברים הופך גבוה יותר. ההשערה היא שבני הזוג שואפים להיות דומים יותר אחד לשני ובשל כך הם "מחקים" אחד את השני.

קושי בהירדמות

המצב הזה בטח מוכר לכם: אתם לא מצליחים להירדם מרוב מחשבות על הקראש הנחשק - וכשאתם מספרים לחבר או לחברה על הלילה הלבן שלכם, אתם נוטים להגזים ולהגיד ש"לא ישנתם כל הלילה", למרות שלמעשה כן נרדמתם בשלב מסויים. עכשיו כבר לא תוכלו להגיד זאת; כי אנשים מאוהבים ישנים בממוצע בסך הכל שעה אחת פחות בלילה.

אנחנו לא אומרים שזה מספיק! © צילום: Shutterstock

"לב קופץ מהחזה"

הזעה, פעימות לב מואצות, פנים סמוקות - אלה אולי סימנים מובהקים של חרדה, אבל למעשה, השלב הראשוני בהתפתוחתה של ההתאהבות הוא בעל אותם התסמינים - אז אם אתם מרגישים שמישהו או מישהי גורמים לפנים שלכם להסמיק, אתם כנראה מאוהבים.

ריפוי

מחקרים רבים הוכיחו בעבר קשר בין רגשות רומנטיים לבין תפיסה של כאב - וזאת מפני שאנו נוטים להתמקד במושא אהבתנו יותר מבאשר בכאב. ההורמון שמרפא כאב מופרש למוח מהר יותר בעת התאהבות והדבר הינו משכך כאבים לכל דבר. עכשיו אתם מבינים למה רופאים ממליצים לעשות משהו שאנחנו אוהבים בזמן שאנחנו חולים?

רצון לכתוב שירים ולשיר שירי אהבה

כל כך הרבה יצירות יפות נכתבו בידי אנשים מאוהבים! רגשות רומנטיים למעשה מדכאים חשיבה אנליטית ומפתחים חשיבה יצירתית. זאת הסיבה שמתעורר בנו הרצון לשמח את אהוב ליבנו במתנות או הפתעות מקוריות, אפילו אם אין לדבר סיבה מוצדקת.

האהבה מתוקה, תרתי משמע

תנו לנו לספר לכם על מחקר מעניין: המשתתפים התבקשו לכתוב מאמר בהתבססות על מקרים אמיתיים: קבוצה אחת התבקשה לכתוב על התאהבות, קבוצה שניה על קנאה וקבוצה שלישית על דבר "סתמי". לאחר מכן, שלוש הקבוצות טעמו ממתק ומים.המשתתפים אשר כתבו על אהבה חשבו כי טעמו של האוכל היה מתוק יותר.

לעשות הכל בשביל מושא האהבה

להיות מאוהבים אומר גם לדאוג לבן או בת הזוג, מכאן המושג "אהבה רחומה" (מלשון רחמים) - חלק מאוד חשוב בקשר רומנטי. אם אתם דואגים באופן ניכר מכך שבני הזוג שלכם ישכחו כובע או מטריה, מזל טוב, אתם אכן מאוהבים.

תגובות