לא חייבים להיפרד! כל מה שאתם יכולים לעשות במקום. צילום: Fotolia

לא חייבים להיפרד! כל מה שאתם יכולים לעשות במקום

אתם חווים קשיים במערכת היחסים וחשים בדרדורה, אבל ממש לא רוצים לנקוט בפרידה - יש מה לעשות! לפעמים קשר זוגי מחייב הוא יותר מדי עבודה, בעיקר בגיל ההתבגרות. כל הפתרונות

כבר תקופה שאתם מסתובבים עם התחושה הזאת בבטן - שמשהו לא טוב בקשר שאתם נמצאים בו, או לחלופין רוצים לנסות דברים וקשרים חדשים - אבל מפחדים לעזוב ולאבד את מה שיש לכם. אז הפתעה, אתם לא חייבים! אתם יכולים למצוא "תחליף" לפרידה; להישאר בקשר עם בןבת הזוג בכל דרך שהיא ובמקביל לברר עם עצמכם איך אתם מרגישים. בואו למצוא את הדרך הטובה ביותר בשבילכם.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

קודם כל - דברו על זה

הדבר הכי חשוב בזוגיות הוא התקשורת בין שני בני הזוג, לפעמים הרעיון להיפרד נוצר מחוסר תקשורת או הבנה מצד אחד מהנמצאים בקשר. נסו לדבר על מה שקורה ביניכם ולראות אם ההרגשה הדדית - אולי יש לבני הזוג הסבר, או שגם הם מרגישים ככה? אולי מדובר בהרגשה אישית שלכם ועליכם לברר עם עצמכם מה קרה? זכרו שמדובר בצעד חשוב שלא ניתן לדלג עליו - קיימו אותו לפני שתעשו מעשים פזיזים שתצטערו עליהם אחר כך.

קחו הפסקה

דיברתם על זה ומשהו בכל זאת מציק - אל תסגרו מיד את ה"בסטה": התחילו מהפסקה קטנה, בין שבוע לחודש (תלוי כמה זמן אתם יחד ומה אתם מרגישים שנכון לכם) ותראו איך אתם מרגישים בנפרד. ייתכן שכל מה שאתם בסך הכל צריכים הוא להיות קצת לבד או לראות מה אתם מפספסים וזה בסדר, קחו את הזמן הזה ונצלו אותו היטב.

אל תסגרו מיד את הבסטה © צילום: Fotolia

מערכת יחסים "פתוחה"

לקחתם הפסקה וזה עדיין לא עזר. הפתרון הבא שאנו מציעים לכם הוא סוג של "מערכת יחסים פתוחה" - אתם נשארים יחד כזוג; ובמקביל יכולים לצאת עם אחרים ולחוות קשרים נוספים. הדבר יעזור לכם לברר אם אתם באמת אוהבים את הפרטנר שלכם או שמא אתם מעדיפים להיות עם מישהו אחר. יתרון נוסף הוא שתבנו יותר אמון בין שניכם, בתקווה שתגלו שאתם יכולים לסמוך אחד על השני בעיניים עצומות. חשוב שתתאמו ציפיות, מה מתאים ומה פחות. אם אתם חושבים שזה יותר מידי בשבילכם או עלול להזיק לקשר אל תתנסו בזה; יש עוד הרבה פתרונות אחרים שיכולים להתאים לכם יותר.

קשר לא מחייב

המטרה של קשר לא מחייב היא שאתם חופשיים לעזוב כל רגע נתון - אתם לא מחויבים לשום דבר, לא מגדירים שום דבר מראש (אתם לא "זוג" לחובבי ההגדרות - בסך הכל מבלים יחד), אתם בקשר אחד עם השני כי כיף לכם וברגע שיהיה לכם לא נוח אתם יכולים לצאת ממנו. חשוב להסכים על דבר כזה מראש, שמא תפגעו אחד בשני ברגע האמת.

שום דבר לא חובה
שום דבר לא חובה © צילום: Shutterstock

ידידים

ניסתם הכל ושום דבר לא עזר? אתם לא חייבים לנתק את הקשר לחלוטין - אתם תמיד יכולים להישאר ידידים. עם כמה שזה קלישאתי, זו דווקא יכולה להיות מציאות כיפית יותר ופחות לוחצת בשבילכם. אז מה אתם אומרים? נישאר ידידים?

תגובות