אל תקשיבו: עצות זוגיות גרועות שאסור לשמוע להן. צילום: Fotolia

אל תקשיבו: עצות זוגיות גרועות שאסור לשמוע להן

"אני הייתי שם, תסמכו עליי": כל אדם וכל בן או בת זוג שונים זה מזה, לכן לא כל עצה עשויה להתאים לכל אחד או אחת. מכיוון שמדובר בנושא רגיש ואינדיבידואלי לכל אדם בפרט, אספנו את העצות שאנשים נותנים ואין להקשיב להן בשום אופן. אתם יודעים הכי טוב

יש סוגים שונים של עצות: בעוד למשפחה ולחברים שלכם יש רק כוונות טובות כלפיכם ורצון לתמוך בכם - אחרים עלולים להזיק למערכת היחסים שלכם ולתת לכם עצות זוגיות נוראיות, מתוך קנאה או פשוט מתוך חוסר מודעות. מעבר לכך, אפילו מילות התבונה הכנות ביותר עלולות לעיתים להוות השפעה רעה על מערכת היחסים. לפניכם מספר עצות זוגיות שיש להמנע מלהקשיב להן אם ברצונכם לשמור על מערכת יחסים בריאה וארוכה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"עליך למצוא מישהו/מישהי טובים יותר בשבילך"

אם אתם נמצאים בזוגיות רק כי אתם רוצים רווח אישי בלבד, אתם לא משדרים על הגל הנכון. חיפוש אחר תועלת אישית אינו יכול לשמש כגורם עיקרי בלהתחיל או לסיים מערכת יחסים - בכך, אתם עלולים להרוס זוגיות שהייתה יכולה להיות נפלאה, או ההפך, להתחיל אחת נוראית.

"תראו להם מי הבוס. אל תתנו להם לשלוט עליכם!"

קודם כל, לכל פרטנר יש איזור אחריות משלו בכל הנוגע למערכת היחסים; וזה נורמלי לחלוטין שכל אחד ייקח לעיתים תפקיד של "שליטה" בתורו. רק הבנה וכבוד משותפים והדדיים יכולים לגרום לזוגיות לעבוד ולהיות חזקה.

כל אחד יכול להיות
כל אחד יכול להיות "בוס" בתורו © צילום: Fotolia

"תדרשו רומנטיקה מהצד השני!"

בכל זוגיות יש "תקופה רומנטית" מסויימת, שחולפת לאחר מעט זמן וחוזרת חלילה. אתם לא יכולים לדרוש מבני הזוג שלכם ומעצמכם לחיות כל הזמן בקומדיה רומנטית ולהשתגע מאהבה כל פעם שאתם רואים אחד את השני. זה פשוט לא עובד ככה. ההתחלה תמיד הכי רומטית, אבל אי אפשר לאלץ את המצב להישאר כך לנצח, כי זה פשוט לא יקרה. לכל צעד בכל מערכת יחסים יש שלבים של התפתחות וגילוי משלו.

"הישארו בשקט. אל תגרמו למצב להיות גרוע יותר." 

זה כמעט בלתי אפשרי להימנע מריבים במערכת היחסים. עם זאת, כדאי ועדיף לפתור את אותם ריבים כשהם עוד טריים. לא כדאי שתשמרו את הרגשות שלכם עמוק בבטן ותנסו להתעלם מהם, כי אז הם פשוט יתפוצצו יום אחד ויגרמו לנזק בלתי הפיך למערכת היחסים. אל תעמידו פני קורבן, שוחחו על הרגשות שלכם עם הפרטנר שלכם במקום זאת.

"פשוט תקראו את השיחות שלהם. יש לכם זכות!"

התערבות רבה מדי בחיים האישיים של בן או בת הזוג שלכם - כמו שיחות טלפון פולשניות, הצצה לשיחות ווצאפ והודעות או אפילו מעקב או דרישה של שיתוף מקום - יכול להתפרש בפני הצד השני כלא פחות מהתעללות רגשית, במקרה הכי גרוע. אל תעקבו אחר העצה הזו, אל תהפכו את הפרטנר שלכם לאסיר של הקנאה שלכם.

לא מתאים
לא מתאים © צילום: Fotolia

"פשוט תזכירו להם שמה שהם משקיעים בקשר זה לא מספיק" 

עצה שכזו היא דרך מצויינת להפוך אי הבנה קטנה לריב ענק של אוהבים. אתם יודעים שאם תרצו חזק מספיק אתם יכולים בקלות למצוא את עצמכם מחליפים האשמות ו"נלחמים" אחד בשני ולגרום לכל המצב להפוך גרוע יותר. לא כדאי שתדונו בנושא שכזה על בסיס יומיומי ובטח שלא להזכיר אותו באמצע מריבה ענקית.

"תסתכלו עליי ותלמדו!"

ללמוד מדוגמאות של אחרים עובד טוב יותר מול ילדים בבית ספר, לא בין זוגות אוהבים. אתם אמנם עוד לומדים בבית ספר - אבל בכל מה שקשור למערכת היחסים שלכם, אתם לא ילדים אלא מתבגרים; ואתם לא צריכים לחקות התנהגות של מישהו אחר. כשיש לכם קשיים בזוגיות, אל תסתכלו על מערכות היחסים של חברים שלכם ואל תנסו לעשות כמוהם. למרות זאת, זה לא אומר שאינכם יכולים לנסות ולהימנע מטעויות שהם עושים.

עצה שכדאי להקשיב לה: אתם יודעים טוב יותר מבפנים

למה אנחנו נוטים להקשיב לעצות שרוב הסיכויים לא יביאו עמן שום דבר חיובי? אולי מהסיבה שעמוק בפנים אנחנו מאמינים שאנשים רואים טוב יותר מהצד ובשל כך מסוגלים לתת לנו עצה הגיונית. אף על פי כן, מדובר בהרגשה מטעה; כיוון שמערכת היחסים שלכם מאוד מורכבת ומלאה בפרטים קטנים שאף אחד לא יודע עליהם חוץ מכם. זאת הסיבה שעליכם להקשיב אך ורק לתודעה שלכם וללב שלכם.

תגובות