בלי סודות: "מרגיש נורא לא טוב אחרי קיום יחסי מין". צילום: Fotolia

בלי סודות: "מרגיש נורא לא טוב אחרי קיום יחסי מין"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

עינוג עצמי פוגע?

בן 14 שואל: "שלום, אני מאונן בערך פעמיים ביום. האם הדבר עלול לפגוע בחשק המיני שלי או במשהו אחר?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. לאונן זו פעילות חיובית ובריאה; וכל עוד היא מאוזנת אין סיבה שהיא תפגע בחשק מיני או במשהו אחר. פעמיים ביום היא תדירות הגיונית בגילך. אתה בתחילת גיל ההתבגרות, הגוף עובר שינויים הורמונליים שונים וחלקם גורמים לעוררות מינית; ולכן יש לך צורך לאונן יותר מפעם אחת. תהנה!"

© fotolia

נורמלי להקיא בזמן מחזור?

בת 15 שואלת: "ברוב הפעמים בזמן מחזור אני מרגישה תחושת בחילה ואפילו לפעמים מקיאה. הקאתי לפחות שלוש פעמים בזמן מחזור, לא באירוע אחד אלא בכללי. האם זה נורמלי, או שאני צריכה ללכת לרופא?"

תשובת היועצת: "היי, אני שמחה שפנית אלינו. הווסת החודשית שלנו קשורה בתהליכי מחזור של פוריות, אבל גם בתהליכים מחזוריים נוספים בגוף שלנו. הדבר נפוץ מאוד, במיוחד בגילך, שיהיו תחושות נוספות – נעימות או לא נעימות – שמתלוות לווסת. המצב שאת מתארת נשמע מאוד לא נעים, ויכול להיות שיש דרך להקל עלייך בתקופת הוסת או דברים שניתן לעשות כדי למנוע את המצב. מכיוון שהמענה האינטרנטי שלנו הוא לא רפואי, אני ממליצה לך לפנות לרופא/ת נשים כדי לשמוע דעה מקצועית. את יכולה גם להגיע לרופא/ת הנשים שלנו ב"דלת פתוחה " הקרובה לביתך. תתקשרי אלינו ונשמח להיפגש איתך כדי לקבוע לך תור לרופא/ה. טלפון ופרטים נוספים באתר שלנו."

© shutterstock

למה אני מרגיש לא בסדר?

בן 15 שואל: "היי, יש לי חברה. אנחנו עדיין לא שוכבים, אבל מתקרבים לזה ובינתיים היא מענגת אותי ביד. אחרי שאני שופך, אני תמיד מרגיש נבוך ממש וכמה שעות אחרי מרגיש שעשיתי משהו לא בסדר ומגעיל. אין לי מושג למה זה, זה לא שאני לא נהנה. רציתי לדעת מאיזו סיבה זה יכול לקרות."

תשובת היועצת: "שלום לך, "שמחה שאתה פונה ומשתף אותנו; ויותר מכך, שיש לך חברה ושאתה מחובר לרגשות שלך. כשמקיימים יחסי מין בכל צורה שהיא, חשוב שיהיה מרחב בטוח והרגשה נינוחה ורצון והסכמה משני הצדדים. בהנחה שיש רצון משני הצדדים, הנסיבות למבוכה יכולות להיות מכמה וכמה סיבות:

1. בושה - יתכן שהינך מתבייש כי זה משהו חדש שקורה וזה לגמרי נורמלי.

2. ייתכן שהעונג אינו הדדי, זאת אומרת שהיא מענגת אותך ופה זה נפסק. האם זה כך? אם כן, ישנה האפשרות ואף מומלץ באם תרצו שניכם, לענג אותה גם, בכדי שההנאה תהיה הדדית.

3. האם היא העירה לך הערה בנוגע לכך? הערה שגרמה לך תחושה לא טובה? יכול להיות שגם היא מובכת מהנושא, לכן גם חשוב שתדברו על הדברים האלה ותהיה ביניכם תקשורת.

4. אולי פחות נעים לך שהשפיכה שלך באה במגע עם ידיה? גם כאן ניתן למצוא פתרונות: תוכל לדאוג שנוזל הזרע לא מגיע במגע איתה, לדאוג שאתה מנגב את הנוזל ועוד.

5. מגע מיני בקשר שאתה נהנה ממנו הוא מצויין, אך לפעמים אנחנו חושבים שאנחנו בשלים ומוכנים ובעצם אחרי שאנחנו מתנסים, מרגישים שהדבר פחות מתאים לנו. יכול להיות שעל אף שהתחלתם במגע המיני, בתוך תוכך אתה אולי צריך עוד קצת זמן על מנת להרגיש בנוח מהנושא. גם זה נורמלי לחלוטין. חשוב שתהיה נאמן לעצמך ולרצונות שלך, כדי שתוכל להנות באופן שלם.

אתה נמצא בגיל שבו אתה מתפתח מינית, רגשית ואף שכלית. התחושות האלה הן לגמרי נורמליות ותקינות. תדע שיש עוד הרבה שחשים כמוך ואתה לא לבד. אם אתה חווה משהו שלא נעים לך, אני ממש ממליצה שלא תעשה אותו. המטרה היא שיהיה לך ולכם ביחד נעים וטוב, גם אם זה לוקח עוד קצת זמן. אתה מוזמן ליצור איתנו קשר לבד או עם החברה, ולהמשיך לדבר על כל מה שמטריד אותך. בנוסף, אם אתם מתקרבים לקיום יחסי מין, נשמח אם תיצרו איתנו קשר על מנת לשוחח על כך, ולוודא שיש לכם את כל המידע שתזדקקו לו כדי לעשות זאת בהנאה ובביטחון. אתה יכול לקבל מידע על דלת פתוחה הקרובה לביתך באתר שלנו."

 
תגובות