בלי סודות: "למה כואבת הבטן בזמן קיום יחסים?". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "למה כואבת הבטן בזמן קיום יחסים?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מה רע בגלולות?

בת 17 שואלת: "יש לי מחזור לא סדיר. הלכתי לרופא נשים והוא כמר לי לקחת גלולות למניעת הריון על מנת לסדר את המחזור. כמעט הסכמתי, אבל אמא שלי לא הסכימה כי מדובר בכדור שאני אמורה לקחת למשך כל החיים והוא ימנע הריון... יש כדורים אחרים חוץ מגלולות?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אתחיל מכך שלרוב הנערות אין ווסת סדירה וזה תקין ונורמאלי. הטיפול הרגיל אכן מציע גלולות למניעת הריון כדי להכתיב לגוף מחזורים סדירים. הגלולות האלה אכן מונעות גם הריון; ואת באמת צריכה לקחת אותן כל עוד את רוצה למנוע הריון או לסדר את הדימום החודשי - אבל את לא חייבת. אם תרצי להפסיק, את יכולה. אין תרופות אחרות שמסדירות את הדימום החודשי אבל את יכולה פשוט לחכות שתגיעי לגיל מבוגר יותר וזה יסתדר בעצמו. את יכולה גם לנסות רפואה משלימה (כמו דיקור) שמסדיר את הווסת. אני גם מציעה שתשוחחי עם אמך ותראי מה מפריע לה בזה שתקחי כדור ותנסו להגיע להסכמה לגבי זה. את מוזמנת גם לבוא עם אמא אלינו ונשוחח אתכן על הכל ונעזור לגשר על הפער ביניכן. כל טוב."

© צילום: Shutterstock

פוסטינור והשפעותיו

בת 17 שואלת: "היי, נטלתי פוסטינור. האם מותר לי לעשן או לשתות? אם לא, מתי אני כן יכולה?"

תשובת היועצת: "שלום רב. ככלל, אין קשר בין נטילת פוסטינור לעישון ולשתייה. הבעיה של שתייה מופרזת היא שעלול להיגרם עיוות בשיקול הדעת, בין השאר, באשר לקיום יחסים. הפוסטינור ושאר האמצעים לשעת חירום מפחיתים באופן משמעותי את הסיכוי להיכנס להריון על ידי עיכוב הביוץ, אולם אינם מונעים לחלוטין אפשרות להריון. לכן, חשוב כי שבועיים לאחר נטילת הפוסטינור, תבצעי בדיקת הריון על מנת לוודא שאינך בהריון. אם העובדה שלקחת פוסטינור נובעת מכך שאינך משתמשת באמצעי מניעה, את מוזמנת לבוא אלינו ולקבל הסבר מקיף על אמצעי מניעה שיאפשר לך להנות מיחסי מין ולא להיות מתוחה בכל פעם מחדש האם ניכנסת להריון או לא. מוזזמנת למצוא באתר שלנו את דלת פתוחה הקרובה לביתך."

© צילום: Fotolia

למה כואבת הבטן?

בת 15 שואלת: "היי, רציתי לדעת למה כואבת לי הבטן כשאני מקיימת יחסים עם החבר שלי. האם יכול להיות שזה בגלל הגודל, או שזה בגלל שהגוף שלי לא מספיק מוכן? (יש לו 19 ס"מ)".

תשובת היועצת: "שלום לך, תודה שפנית אלינו. איבר מין ארוך לא אמור לגרום לכאבים בזמן יחסי מין (כמו שאומרים - "הגודל לא קובע"). כאבים בבטן בזמן יחסי מין, יכולים להיגרם ממגוון סיבות: יכול להיות שהחדירה של בן זוגך היא מהירה או אגרסיבית, הייתי ממליצה לנסות להוריד את הקצב ואת העצמה - להתחיל לאט לאט, בעיקר בתחילת האקט. בנוסף, יכול להיות שהכאב נגרם בגלל זווית לא נוחה של איבר המין הזכרי בתוך הנרתיק או שנוצר ואקום, זאת אומרת שיש אוויר שנכלא בתוך הנרתיק. כדי שהאוויר ישתחרר, אפשר לנסות לשנות מעט את התנוחה. זה יכול להשפיע על זווית הכניסה ושחרור האוויר. ההמלצה העיקרית שלי היא לשתף את החבר שלך בכאבים, בקשי ממנו להיות קשוב ועדין כי לשניכם מגיע להנות. זכרי שיחסי מין לא אמורים לכאוב ולפעמים לוקח זמן עד שלומדים ומתרגלים אחד לשניה. בהצלחה."

 
תגובות