בלי סודות: "אפשר להידבק במחלת מין ממין אוראלי?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "אפשר להידבק במחלת מין ממין אוראלי?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

התנסות בתנוחה חדשה

בת 15 שואלת: "שלום, החבר שלי רוצה שנשכב כשאני מעליו. לא עשיתי את זה בעבר ואין לי בעיה לנסות, אבל אני פשוט באמת לא יודעת איך. אני עליו והוא בתוכי - ומה הלאה? איך אני נעה עליו? מה עושים? תודה!"

תשובת היועצת: שלום לך, אנחנו שמחות שפנית אלינו ושאתם מגלים סקרנות ופתוחים לנסות דברים חדשים בחיי המין שלכם. כשאת נמצאת מעל לחבר שלך, את יכולה לנסות לזוז קדימה ואחורה ולקרב את הדגדגן שלך על מנת ליצור גירוי באזור בזמן התנועה. התנסות בתנוחה חדשה שלא חווית בעבר צריכה לבוא בעיקר עם תחושת נוחות ונעימות, אז אנחנו מציעות לעשות רק מה שאת מרגישה בנוח איתו. התנוחה הזו דורשת יותר תנועתיות מצידך, כלומר את יכולה להיות יותר אקטיבית ולשלוט בקצב של יחסי המין. חשוב להדגיש ששיח פתוח הוא מפתח להנאה ביחסי המין והוא נכון לגבי כל התנוחות - כלומר ברגע שאת מרגישה נעים או לא נעים, חשוב לשתף את בן הזוג בתחושותיך. בהצלחה."

© צילום: Fotolia

הזמן להתחיל?

בן 15 שואל: "היי, אני בכיתה ט' ועדיין לא אוננתי. לפי מה שהבנתי מחברים שלי כולם עשו את זה בעבר, אני לא ממש יודע איך לעשות את זה ואני לא ממש מרגיש בנוח לשאול הורים או חברים. אשמח לעזרה."

תשובת היועצת: שלום לך. בנוגע לשאלתך, האם אתה מרגיש רצון לעשות זאת בגלל חשק מיני, או שאתה מרגיש שעליך לאונן רק משום שחבריך אומרים שהם עושים את זה? אוננות היא דבר טבעי בריא ומהנה, ובאמצעותו ניתן ללמוד על הגוף שלנו ובהמשך על העדפות המגע המיני שלנו. כל אחד הוא שונה ולכן גם קצב השינויים הגופניים שקורים במהלך ההתפתחות וההבשלה המינית שלנו. הרבה פעמים אנו מרגישים צורך להשוות את עצמנו למי שסביבנו ולאחרים בכלל, אבל למעשה כל אחד מאתנו הוא מיוחד ושונה וזה לא אומר שיש בעייתיות בנו. בנוגע לשאלה שלך על הדרך שבה מאוננים: למעשה אין דרך נכונה או לא נכונה לאונן. כל אחד בוחר איך לגעת בעצמו ובאיבר מינו ולגרום לעצמו עונג באופן אחר הנעים לו. לכן, הייתי ממליצה לך להתחיל בלנסות ולבדוק מה יכול לגרום לך להרגשה נעימה. במידה ואתה מחליט להתנסות בכך שוב, תחושה של פרטיות היא משהו שיכול לגרום לך להרגיש בנוח. אני מציעה לך לעשות זאת במקום בו יש לך פרטיות, אם בחדר שלך כאשר הדלת סגורה, או באמבטיה אם יש לך אפשרות לסגור את הדלת וכך לא תחשוש שמישהו יכנס לחדר בזמן שאתה עושה זאת.
בנוסף, חשוב לדעת שלא מומלץ להשתמש בקרמים או שמנים מכיוון שאלה עלולים ליצור גירויים בעור ותחושות לא נעימות. במידה ותרצה כדאי לך להיעזר בחומר סיכה על בסיס מים או סיליקון אותו ניתן לרכוש בכל בית מרקחת או פארם, על מנת להקל על החיכוך. אני שמחה שפנית אלינו בנושא זה. תמשיך לחקור את הנושאים הללו ולפנות אלינו בכל מה שתצטרך גם בעתיד."

© צילום: Fotolia

נדבקתי?

בן 15 שואל: "היי, עשיתי מין אוראלי עם מישהו ואני מפחד שאדבק במחלה כלשהי בגלל זה. האם זה אפשרי? כי שמעתי שאפשר להידבק מהטיפות שיוצאות לפני ששופכים. הוא לא שפך בפה שלי ולאחר מכן החדיר את איבר המין שלו לפי הטבעת שלי עם קונדום - אבל הוא שם על הקונדום חומר סיכה ואני מפחד שהוא נקרע, כי שמעתי שאם שמים חומר סיכה הקונדום יכול להיקרע, אבל לא ראיתי שזה נקרע. אני יכול להידבק במחלת מין?"

תשובת היועצת: "היי. קודם כל תודה על הפניה וכל הכבוד שאתה דואג לבריאות שלך. אענה על כל אחת מהשאלות שלך בנפרד. הדבקה במחלות מין במין אוראלי: באופן כללי, רוב מחלות המין מועברות דרך נוזלי גוף (נוזל הזרע) שבא במגע עם ריקמה רירית (למשל בתוך פי הטבעת). על מנת להידבק במחלת מין דרך הפה, יש צורך במגע ממושך של נוזל הזרע בחלל הפה, או שיש פצע בפה (ואז יש מגע עם דם). לכן, הסבירות להידבק במחלות מין דרך הפה היא מאוד נמוכה, אך קיימת. כדי להסיר חשש, אפשר להיבדק. חומר סיכה על קונדום: ההמלצה היא להשתמש בחומר סיכה על בסיס מים, שזה חומר שלא פוגע באיכות הקונדום. אם השתמשת בחומר סיכה כזה, ולא ראית שהקונדום נקרע, אין סיבה לחשוש. באופן כללי, חשוב מאוד להשתמש בקונדום בכל יחסי מין וכל הכבוד על ההקפדה. כדי להיות רגוע מחשש מהדבקה במחלות מין, ממליצה לך ולפרטנר שלך לבצע בדיקות דם שגרתיות שבודקות הדבקה במחלות מין. בדיקות אלו ניתן לבצע בהפניה מרופא משפחה. אופציה נוספת היא לפנות לוועד למלחמה באיידס, שם מבצעים בדיקות אנונימיות למחלות מין (אפשר לחפש אותם בגוגל). בהצלחה!"

 
תגובות