לא מעוניינים? השלבים שיעזרו לכם לסרב נכון. צילום: Shutterstock

לא מעוניינים? השלבים שיעזרו לכם לסרב נכון

התחילו איתכם ואתם פחות רוצים זוגיות כרגע, או שאותו אדם שפנה אליכם לא מצא חן בעיניכם? חשוב לדעת להגיד "לא" נכון, בצורה שלא תפגע בצד השני

אין אדם שלא רוצה להרגיש נחשק או שיתחילו איתו. עם זאת, לעיתים הפנייה לא תמיד מתאימה ולא תמיד במקום. אז איך דוחים את הצד השני בצורה חברית ולא פוגעת? התשובה לפניכם.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

שלב 1: חושבים אם באמת לא רוצים לנסות

האדם שעומד מולכם ודאי חשב רבות כיצד לפנות אליכם והיה דרוש לו המון אומץ כדי לעשות זאת - כך שמין הראוי שלפחות תשקיעו רגע של מחשבה אם אתם אולי מעוניינים רק לנסות, אפילו לצאת רק לדייט אחד, ולא תסרבו מיד. בשבילכם זו יציאה אחת קטנה ולא מזיקה, בשביל הצד השני זה מרגיש יותר כמו עניין של חיים ומוות. חשבו רגע, אולי יצא מזה טוב.

רגע, אולי כן?
רגע, אולי כן? © צילום: Fotolia

שלב 2: מחמיאים

הפור נפל והחלטתם שאתם בכל זאת לא מעוניינים? מתחילים! אתם עומדים לבשר לאדם שמולכם בשורה לא פשוטה בכלל, חשבו איך אתם הייתם מרגישים במעמד המלחיץ. כדי להקל על העניינים, התחילו במעלות של אותו אדם וציינו אותן בפניו: אולי הם חכמים, מצחיקים טובים במקצוע מסויים, מתלבשים יפה, בעלי חיי חברה מפותחים או סתם מקסימים - התחילו במילים שיעזרו לצד השני להרגיש טוב עם עצמו או עצמה ויעלה לו או לה ולו במעט את הביטחון. הדבר יקל עליהם בבליעת הגלולה המרה.

שלב 3: נותנים סיבה לגיטימית ושומרים על עדינות

יכול להיות שאתם מעדיפים שלא להיות בזוגיות בתקופה זו, בדיוק אחרי פרידה קשה או לא רואים את האדם שמולכם באופן בו הוא רואה אתכם - מה שזה לא יהיה, חשוב שתשימו לב למה שאתם עומדים לומר ולא תגידו את הסיבה באופן ישיר או נוקב מדי. לדוגמא, במקום לומר "את/ה לא מוצא/ת חן בעיניי", אמרו "האמת היא שאני מחפש/ת משהו אחר"; ובמקום לומר "אני לא רוצ/ה חבר/ה", אמרו "כרגע זוגיות היא משהו שפחות מתאים לי". השתמשו במילה "אני" ולא במילה "את/ה" והעבירו את הרעיון תוך כדי התייחסות למה שאתם מרגישים ולא למה שלא בסדר. 

"סורי, כרגע פחות מתאים" © צילום: Shutterstock

שלב 4: מציעים להישאר ידידים

חשוב שתדגישו שאתם לא מעוניינים בגללכם, לא בגללם - ממש כמו "זה לא את/ה, זה אני". בשל כך, אמרו שתשמחו לשמור על קשר עם אותו אדם, רק בצורה ידידותית ולא מעבר. פרינדזון זה לא נעים לאף אחד, אבל אם הם באמת מכבדים ומחבבים אתכם, הם ישמחו לקבל את תשומת הלב שלכם גם בצורה לא רומנטית.

שלב 5: מחייכים

אנחנו מסכימים שנוצרה סיטואציה מעט מביכה ולא נעימה, בעיקר לצד השני. סיימו את השיחה הגורלית בחיוך חביב שייקל באופן מיידי על האווירה והיפרדו בצורה חיובית. עזבו את המקום תוך כדי שאתם שומרים על קשר עין ולא מסיטים מבט באופן מביך. סמכו עלינו, הדבר יגרום להם להרגיש הרבה יותר מחוזקים.

תגובות