בלי סודות: "החברה נכנסה להריון לא רצוי". צילום: Fotolia

בלי סודות: "החברה נכנסה להריון לא רצוי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

יחסי מין כואבים?

בת 16 שואלת: "היי, יש לי חברה שהיא כבר לא בתולה ועשתה את זה פעם ראשונה, ואחרי שלוש שנים עשתה אז זה שוב. בפעם הראשונה שלה כאב לה ואני יודעת שלא לכולן כואב, אבל לה כן כאב והיא אמרה שגם אחרי שלוש שנים, כשהייתה שוב חדירה כאב לה. היא לא הבינה למה, אם היא כבר קיימה כמה פעמים חדירות. למה זה כואב?? בגלל טווח הזמן שלא הייתה חדירה? זה יכול להיות?"

תשובת היועצת: "שלום לך, יחסי מין לא אמורים לכאוב. זה דבר שאמור להיות מהנה ונעים לשני הצדדים. לעתים, כאבים יכולים להיגרם בגלל אי נוחות, לחץ או סביבה לא מותאמת. מכיוון שהיא לא הייתה פעילה מינית במשך שלוש שנים זה יכול להשפיע על התרחבות או התכווצות איבר המין בזמן חדירה. מדובר בשריר, וברגע שהשריר לא "מתאמן" - החדירה הופכת קשה יותר ואפילו מכאיבה. יכולות להיות סיבות נוספות לכאבים, לכן כדאי להתייעץ עם רופאת נשים. כל טוב לך!"

© fotolia

מה קורה לזרע לאחר קיום היחסים?

בת 17 שואלת: "היי, רציתי לשאול מתוך סקרנות ולהבין באמת מה קורה. התחלתי לקחת גלולות למניעת הריון מסוג מינס לפני 13 ימים בפעם הראשונה. הבנתי שאני מוגנת כבר מהגלולה הראשונה, אך בכל זאת חיכיתי לפחות 9 גלולות. אני והחבר שלי ביחד הרבה זמן והחלטנו להתקדם, לכן התחלתי לקחת גלולות. רציתי להבין מה קורה לזרע שלו בתוכי אחרי שאנחנו מסיימים לעשות אהבה. הם יוצאים באותה הדרך שבה נכנסו?"

תשובת היועצת: "היי, שמחה שפנית אלינו. ממש משמח לשמוע שהתחלת לקחת גלולות לקראת קיום יחסי המין בפעם הראשונה - מאוד אחראי מצידכם וכל הכבוד. למעשה, נטילת הגלולות באופן קבוע מונעת הריון על-ידי מניעת ביוץ. בהתאם לכך, לנוזל הזרע לא קורה כלום, חלקם יוצאים אחרי קיום יחסי המין וחלקם נשארים בגוף ומתים (שכן הם לא נפגשים עם הביצית). חשוב לציין שגם אם נשאר נוזל זרע בגוף ואת מקפידה על נטילת כל הגלולות באופן קבוע, את מוגנת. במידה ותרצי להתייעץ על עוד משהו לקראת קיום יחסי מין בפעם הראשונה את מוזמנת לפנות אלינו, הפרטים באתר."

© צילום: Fotolia

מה עושים אחרי שמפסיקים הריון?

בן 17 שואל: "חברתי נכנסה להריון לא רצוי ולקחה גלולת היום שאחרי. יש לי הרבה חששות ורציתי לשאול אם יש אופציה לעשות בדיקה כדי לבדוק אם הכל בסדר בלי תשלום ובלי ידיעת הורים, ואם כן צריך לתאם מראש?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שיצרת קשר, הנושא מורכב היות ואני לא יודעת מה עשית כדי לאשר את ההריון. במידה ועשיתם בדיקת הריון שיצאה חיובית להריון, גלולת היום שאחרי לא תעזור היות והיא רק מעכבת את הביוץ במידה ולא התרחש עדין ביוץ. במידה והתכוונת שהיו יחסים לא מוגנים או נקרע קונדום והיה חשש להריון שבגללו לקחה חברתך את גלולת היום שאחרי, יש לבצע בדיקת הריון שבועיים לאחר לקיחת גלולת היום שאחרי, כל הכבוד שהיא לקחה ישר את הגלולה כי זה בדיוק מה שהיא הייתה אמורה לעשות במקרה זה. בדיקת הריון ניתן לבצע בסניפי דלת פתוחה ברחבי הארץ בימים שהם פתוחים ללא עלות ובלי תיאום מראש בליווי יועצת שלנו. כמובן שניתן לקנות בדיקת הריון לשימוש ביתי בבית מרקחת שאותה צריך לעשות שבועיים אחרי קיום יחסי מין לא מוגנים. במידה וחברתך אכן בהריון, ניתן להגיע לסניף דלת פתוחה לדבר על האפשרויות העומדות בפניה ולקבל ייעוץ והכוונה בנושא. פרטים באתר שלנו.

 
תגובות