בלי סודות: "מאיזה גיל מתאים לצפות בתוכן מיני?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "מאיזה גיל מתאים לצפות בתוכן מיני?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מאיזה גיל בסדר לצפות בתוכן מיני?

בן 14 שואל: "האם לראות דברים שקשורים למין בגילי, זה בסדר? לפעמים אני מרפרף באינסטגרם ופתאום רואה תמונה של בחורה בלי בגדים, אני לא יודע אם זה יכול לפגוע בי."

תשובת היועצת: "שלום לך! השאלה שאתה שואל כל כך יפה וטובה ובאמת מצביעה על היכולת שלך לחשוב בצורה ביקורתית על הדברים שאתה רואה. כל הכבוד! למרות שאתה בן 14 וכבר ממש לא ילד קטן, יש לכל דבר בחיים את הקצב והזמן שלו... נכון? כולנו משתמשים ברשתות חברתיות כמו אינסטגרם ויש לכך המון יתרונות וגם כיף. מצד שני, לפעמים עלולים לקפוץ לנו תמונות של אנשים עירומים או סרטונים של התנהגויות או מעשים מיניים, שעם אלה יש יותר בעיה. מתבגרים ומתבגרות רבים חשופים לתמונות האלה ואפילו מחפשים אותן או צופים בפורנוגרפיה. הם עושים זאת כי הפורנוגרפיה, סרטונים ותמונות מיניות, מאוד זמינים במחשבים ובניידים שלנו וכמעט בלתי אפשרי היום לא להיתקל בהם (גם אם אנחנו לא רוצים). אז מה הבעיה? לנערים רבים בגילך, אין עם מי לדבר, להתייעץ או לפנות עם שאלות חשובות (כמו זאת שלך!) ואז הם פונים לתמונות הללו כדי ללמוד. כשלומדים בדרך זו, עלול להיווצר הרבה בילבול ובעיקר למידה מוטעית של הרבה מושגים שקשורים לאהבה, מיניות, יחסי מין, גוף האדם ועוד. לכן, מה שאתה יכול לעשות בשביל לשמור על עצמך ולא להיפגע, זה להמעיט בצפייה בחומרים הללו ותמיד תמיד לזכור שזה סוג של פרסומת, סוג של 'בידור' למבוגרים; ושמה שקורה באמת בחיים הוא מאד שונה: איך שאנשים נראים בעירום, מה אנשים עושים אחד עם השני בזמן שהם מקיימים יחסי מין, איך נראית אהבה וקשר רומנטי ועוד. אני ממש שמחה שפנית אלינו ומזמינה אותך להמשיך ולכתוב לנו בכל נושא ושאלה שתהיה לך בעתיד. כל טוב."

© fotolia

כמה פעמים?

בן 15 שואל: "כמה פעמים צריך לאונן בשבוע?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אין מספר מוגדר של כמות פעמים; ובכל הנוגע לאוננות, גם המילה 'צריך' איננה רלוונטית - אצל כל אחד ואחת זה שונה. מציעה לך להיות קשוב לעצמך, לאונן כשמתאים לך, כשנעים לך וכשמתחשק לך. שים לב שזה לא מפריע לשגרת החיים שלך ושאתה עושה את זה במינונים שמתאימים לך. יש נערים בגיל שלך שמאוננים כל יום, יש כאלה שעושים זאת פעם-פעמיים בשבוע ויש גם פחות. כל אחד ומה שמתאים לו. יש תקופות שבהם יש יותר מתחים וזה משפיע על כמות הפעמים. מה שנכון ומתאים לך. כל טוב."

© Fotolia

על הפרשות וגינאליות ומה שביניהן

בת 15 שואלת: "אפשר לקבל מידע על הפרשות וגינאליות? יש לי בדרך כלל הפרשות לבנות כאלה או צהבהבות ואני שמה כמעט תמיד תחתונית. יצא לי לדבר עם חברות שלי וחלקן אמרו שהן בכלל לא שמות תחתונית וזה גרם לי להרגיש קצת מוזר כי יש לי כמעט תמיד הפרשות כאלו. אני לא פעילה מינית חוץ ממין אוראלי עם החבר שלי שהוא בתול ונקי וזה קצת מדאיג. בנוסף, אם אני לא שמה תחתונית ושמה ג'ינס קצת כואב לי, כי איבר המין שלי בנוי כך ששפתיו הפנימיות בולטות; אז הוא די רגיש. האם כל הדברים האלה בגדר הנורמלי? תודה."

תשובת היועצת: שלום לך. ראשית כל, חשוב לי להגיד לך שכל ההפרשות שתיארת הינן נורמליות לחלוטין. לאורך כל החודש (המחזור החודשי), יש הפרשות שונות שיוצאות מהנרתיק: בתחילת המחזור יש את הוסת (ואז ההפרשות יהיו דם), לאחר מכן יש הפרשות יותר יבשות וצהבהבות, לקראת אמצע המחזור יהיו הפרשות לבנות שיהפכו להיות שקופות ואחר כך צהובות - עד לסיום המחזור הזה ותחילת המחזור הבא עם ההפרשות של הוסת. לכל אישה יש כמות הפרשות שונה (שגם יכולה להשתנות ממחזור למחזור ומתקופה לתקופה). יש נשים שיש להן יותר או פחות הפרשות מהרגיל וזה נורמלי לחלוטין. תחתונית היא לא חובה אלא יותר מטעמי נוחות או הרגל של חלק מהנשים. יש נשים שיש להן יחסית הרבה הפרשות אבל הן לא שמות תחתונית, זה לפעמים עניין של הרגל. יכול להיות שאיבר מינך יותר רגיש (ולא בהכרח בגלל המבנה שלו, יש עוד גורמים שיכולים להשפיע) אז כדאי לך ללבוש תחתוני כותנה, אולי לשקול להשתמש בתחתוניות רב פעמיות מכותנה (שנחשבות בריאות יותר לאיבר המין מאחר ואין בהן את החומרים שיש בתחתוניות החד פעמיות). כל מה שתארת הוא מאוד נורמלי ואני ממליצה לך להתנסות ולנסות בכל מיני דברים עד שתמצאי את מה שמתאים לך ומה שיתאים לך, לא בהכרח יתאים לחברות שלך וזה בסדר לחלוטין. לסיום, אם תרצי, יש סרטון שאני מאוד אוהבת ומדבר על כל מה שכתבתי לך. מוזמנת לצפות. כל טוב."

 
תגובות