סובלים מבעיות בזוגיות? כך תדעו מתי עובר הגבול. צילום: Fotolia

סובלים מבעיות בזוגיות? כך תדעו מתי עובר הגבול

בני הזוג שלכם מקנאים? אתם רבים הרבה עם בני הזוג? וודאי עולים בכם חששות רבים לגבי מערכת היחסים שלכם. רוצים לדעת האם החששות שלכם מוצדקים? היעזרו בכתבה הבאה כדי לדעת היכן ומתי עובר הגבול

בזוגיות כמו בזוגיות, עלולים לצוץ נושאים רבים כמו קנאה, ריבים וויכוחים שונים. בהרבה מקרים מדובר בנושאים וסימנים זניחים, שאין טעם לשים אליהם לב. אבל לפעמים הסימנים הללו לא מפסיקים להטריד את המנוחה וצריך לבחון אותם. אז כדי לעשות לכם קצת סדר בעניין, אספנו עבורכם מספר בעיות נפוצות בזוגיות ובדקנו עבורכם מתי עובר בהן הגבול.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

רגשות קנאה

מצד אחד, קנאה בזוגיות היא לגיטימית ואולי אפילו מרכיב חשוב בשמירה על בני הזוג. אבל מצד שני, קנאה וחוסר אמון עלולים להרוס קשרים ואף לגרום לסכסוכים ואי הבנות במערכת יחסים.

אז איך תדעו מתי עובר הגבול?

תחילה, נסו להבין מאיפה נובעת הקנאה של בני הזוג. דברו על הרגשות והתחושות שלכם יחד עם בני הזוג שלכם, שתפו ותהיו אוזן קשבת עבורם. לאחר מכן, בחנו את הקנאה שלהם, נסו להבין האם היא דבר שאתם מסוגלים להתמודד איתו ולהתקדם הלאה, או שהקנאה מוגזמת ועוברת כל גבול.

© shutterstock

בררנות

בררנות בבני זוג יכולה להיות טובה, היא שומרת עליכם נאמנים עד שתמצאו את האדם המתאים עבורכם מבחינת מראה חיצוני, אופי, תחביבים ועוד. אך במקרים רבים, הבררנות "משתלטת" על רבים ורבות מקהילת הרווקים כך שהם / הן פוסלים בני זוג פוטנציאליים בזריזות. דבר שעשוי להביא אותם להמשיך להישאר בקהילת הרווקים עוד זמן רב.

אז איך תדעו מתי עובר הגבול?

אנחנו לא אומרים שאתם צריכים עכשיו לצאת עם כל אדם שאתם פוגשים, אבל ברגע שתאפשרו לכם להתנסות, להכיר וללמוד גם את השונה מכם וגם את מה שאולי לא תמיד ציפיתם לו - יכול להיות שתופתעו לגמרי. ובקיצור- כדי לבנות מערכת יחסים עם פרטנרים טובים צריך להיפטר מ"רשימת המכולת" לבני זוג "מושלמים".

© shutterstock

פקפוק בהחלטות שלכם

בתחילת כל מערכת יחסים תמיד יש חששות והן אכן עשויות להיות לגיטימיות לרוב, אבל בשלב מסוים בזוגיות החששות אמורים לדעוך. במידה ואתם בשלב מתקדם ביחסים ועדיין יש לכם עדיין חששות לגבי הקשר, למשל- אתם תוהים אם הקשר בריא לכם או אם אתם צריכים להיפרד, ייתכן כי הדבר מהווה נורה אדומה.

אז איך תדעו מתי עובר הגבול?

אנחנו מציעים לכם לדבר עם בני זוג שלכם כדי להבין באיזה מקום כל אחד מכן נמצא והאם המחשבות שלכם הדדיות בקשר. הדבר יעזור לכם להבין האם החששות שלכם מוצדקים והאם אתם צריכים לעשות דבר בנוגע אליהם.

© צילום: Fotolia

ריבים עם בני הזוג

נוטים לריב הרבה עם בני זוג? מתווכחים בלי סוף על שטויות? לגיטימי במערכת יחסים, אבל עד גבול מסוים.

אז איך תדעו מתי עובר הגבול?

שימו לב לנושאים כמו תדירות הריבים, נושאי הריבים וההתמודדות שלכם ושל בני הזוג איתם. אם אתם מבינים שהריבים שלכם במערכת היחסים הם בתדירות גבוהה, אבל על נושאים זניחים שאתם מתמודדים איתם בקלות, ייתכן שאתם יכולים להתעלם מהם ולהתמודד איתם. אבל אם הם על נושאים יותר מהותיים, שקשה לכם להתמודד איתם ובני הזוג מגיבים אליהם בצורה קשה, ייתכן ויש לכם ממה לחשוש.

המלצה שלנו- כדאי להיות כנים לגבי הבעיות שלכם בזוגיות ולהתחיל לפתור את הבעיות והמתחים שנוצרו בינכם לבין בני זוג. נסו לראות האם יש מקום לגישור והבנה הדדית.

בהצלחה!

תגובות