בלי סודות: "מהן הסיבות לדימום אחרי קיום יחסי מין?". shutterstock

בלי סודות: "מהן הסיבות לדימום אחרי קיום יחסי מין?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"פעם ראשונה עם מישהו שאני לא אוהבת?"

בת 18 שואלת: "היי, אני ביסקסואלית אבל רוב חיי התעניינתי רק בנשים, בשנה האחרונה התחלתי להתעניין בגברים. אבל הבעיה היא שאני רק מעוניינת בהם מינית. אני לא רוצה איתם מערכת יחסים, אני רק רוצה לצאת איתם לכמה דייטים כדי לראות שאני באמת נמשכת אליהם. אבל מצד שני, אני נתקלת בדילמה מוסרית- האם באמת כדאי לי שהפעם הראשונה שלי תהיה עם מישהו שאין לי רגשות \ מערכת יחסים איתו? בגלל שבאמת אני לא מרגישה שום דבר רגשי אליהם (לנשים לעומת זאת אני כן מרגישה ואיתן אני מעוניינת במערכת יחסים אידיאלית) אני ממש מרגישה דחף לשכב עם מישהו, אבל גם לא יודעת אם זה הדבר הנכון לעשות"

תשובת היועצת: "שלום לך, כל אחד מאיתנו שונה זה מזו, וכמו שאנחנו שונים זה מזו במראה החיצוני שלנו אנחנו גם שונים זה מזו בהעדפות המיניות שלנו. העדפות מיניות הן לא מוחלטות והן נעות על טווח רחב מאוד- אנחנו יכולים להימשך גם לגברים וגם לנשים או לא להימשך לאף אחד מהמינים. בנוסף, אנחנו יכולים לרצות לקיים יחסי מין רק עם גברים אבל להיות במערכת יחסים רק עם נשים (או להפך). ההעדפות המיניות של כלל בני האדם משתנות כל הזמן. יחסי מין הם לא רק עניין של "לעשות מעשה" או של משיכה מינית אלא יש בכך המון מרכיבים רגשיים נוספים שיכולים להשפיע על החוויה של קיום יחסי מין, בייחוד בפעם הראשונה. הפעם הראשונה יכולה להיות חוויה מעט מביכה או מעט מלחיצה, ולכן חשוב מאוד לעשות את זה עם בני זוג שהם קשובים אלייך, רגישים ומודעים אלייך ולרצונות שלך, לא משנה אם את בוחרת לקיים את היחסים עם גבר או עם אישה. תקשורת והדדיות הן חשובות מאוד בזמן קיום יחסי המין. העצה הכי טובה שאני יכולה לתת לך, אם כך, זה שתהיי קשובה לעצמך ולרצונות שלך ושתבחרי לקיים יחסי מין עם האדם שאיתו את מרגישה הכי בנוח, בין אם זה גבר או אישה, שנותן/נותנת לך הרגשה טובה ומתנהג/ת אלייך בכבוד. את מוזמנת לפנות אלינו לעוד שאלות במידה ויש לך כאלו".

© fotolia

 "לאונן על תמונות זה בסדר?"

בן 15 שואל: "לאונן על תמונות זה בסדר? עדיין לא נתקלתי בדברים שגורמים לי לגירוי חוץ מפורנו \ תמונות"

תשובת היועצת: "שלום לך, צפייה בפורנו איננה מומלצת בשל התכנים המועברים בו, בשל חוסר המציאות אותה הוא משקף, ההתמכרות שעלול לייצר וכן הפגיעה שלו ביכולת שלנו לפנטז. סרטי הפורנו לרוב מציגים פנטזיות וסיטואציות שלא היו יכולות בהכרח להתרחש במציאות. ניתן לחשוב על זה כמו סרט אקשן, שיש בו פעלולים, עריכה וסצנות מוגזמות, כגון: נסיעה מאוד מהירה, אלימות קשה ועוד. כך גם סרט פורנו. הוא מציג מיניות מוקצנת, אלימה, ללא תקשורת מילולית בין המשתתפים/ות, ללא שימוש באמצעי מניעה, וגם ללא חיבוקים, נשיקות, ליטופים, ועוד. בסרטי הפורנו לרוב צופים אנשים מבוגרים אשר מסוגלים להבין את ההבדל בין יחסי מין במציאות לבין מה שרואים בפורנו. מכיוון שהפורנו זמין באינטרנט, כולם נחשפים אליו, גם אלה שלא אמורים עדיין להיחשף אליו, דבר שמביא לבלבול וליצירת רושם מוטעה על מה הם למעשה יחסי מין נכונים ומיטיבים בין שני אנשים. ההמלצה שלנו היא להמעיט ככל שניתן בגלל ההשפעות הלא טובות שיש לפורנו. התוכן בו צופים בפורנו משפיע על המחשבות שלנו בהקשר ליחסי מין ועל הפנטזיות שיהיו לנו בנוגע אליהם. כאשר את מאוננת עדיף להישאר עם המחשבות שלך וכך גם ללמוד מה עושה לך נעים , בלי קשר למה שאת/ה צופה בו. לאונן על ידי צפייה בתמונות זה בסדר, יחד עם זאת אמליץ לך לעודד ולגרות את המוח על ידי פנטזיות. באמצעות פנטזיות אפשר לייצר עולם מיני רחב ועשיר יותר, עולם שיסב לך הנאה רבה, בריאה וטובה יותר. המשך לנסות".

© צילום: Fotolia

"מהן הסיבות לדימום אחרי קיום יחסי מין?"

בת 16 שואלת: "היי, אני וחבר שלי שוכבים יחסית הרבה זמן, אבל בזמן האחרון מתחיל להופיע אצלי דם לעיתים קרובות אחרי שאנחנו שוכבים. אחרי תקופת מחזור אני יודעת שזה מובן, אבל גם שבוע או שבועיים אחרי המחזור יש לי דם וזה קצת מלחיץ אותי. מה יכולות להיות הסיבות לדם הזה והאם כדאי לי ללכת להיבדק?"

תשובת היועצת: "שלום לך, את מספרת שמופיע אצלך דימום לאחר קיום יחסי מין. באופן כללי כל דימום שאינו וסת מומלץ לבדוק. הסיבות לדימום יכולות לנבוע מהרבה סיבות. חלק מהן יכולות להיות רגישות יתר באזור הנרתיק או קיומו של פצע מקומי שלרוב עובר די מהר. לפעמים, בעת נטילת גלולות או אמצעי מניעה הורמונלי אחר יתכנו דימומים. היות ואתם מקיימים יחסי מין ואת מתארת שזה חוזר לעיתים קרובות, מומלץ ללכת להתייעץ עם רופא/ה ולקבל מענה רפואי מסודר.ניתן לפנות לרופא/ה גניקולוג/ית במרכז בריאות האישה שקרוב למקום מגוריך או לקבוע תור לרופא/ה אצלנו בדלת פתוחה".

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.

תגובות