מיסמס: "טיפולי המרה גורמים נזק גדול לילדים". אורי טאוב

מיסמס: "טיפולי המרה גורמים נזק גדול לילדים"

"בסופו של יום, כולנו הילדים של אלוהים. כולנו נבראנו בצלמו ובדמותו, ואני מרגיש שאני עושה את ההכי טוב שאני יכול כבן אדם יהודי-ישראלי על מנת לשמר את המצוות החשובות, שהן בעיקר: 'ואהבת לרעך כמוך'. אני מקווה ומאמין שאם אלוהים ברא אותי ככה - הוא ידע מה הוא עשה״. • מיסמס בראיון על הצעת החוק נגד טיפולי המרה שאושרה אתמול (ד') בקריאה טרומית

את עידו גרינברג, הבעלים של המותג המצליח ״מיסמס״, אתם וודאי מכירים מפינת האינסטגרם המפורסמת ״משפט אחד ביום״ שתפסה תאוצה. כיום, ניתן למצוא את שלל משפטיו הייחודיים על מגנים, חולצות, כוסות וכדומה. בנוסף, בימים אלו משתתף גם בסדרה החדשה של הוט בשם ״הביוטריות״ כשופט ועד כה הספיק לעשות מגוון שיתופי פעולה עם חברות גדולות ומוכרות.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בעקבות הצעת החוק לאיסור טיפולי המרה שהועלתה אתמול (ד׳) בכנסת, העלה גרינברג לחשבון האינסטגרם שלו, המונה למעלה מ-111,000 עוקבים, פוסט תמיכה כחלק מהקמפיין של האגודה למען הלהט״ב בישראל. את הפוסט שיתפו בין היתר: רן דנקר, עברי לידר, הראל סקעת ועוד. אתמול ההצעה אושרה בקריאה טרומית.

שוחחנו עם גרינברג על הצעת החוק, טיפולי ההמרה, התגובות שעורר הקמפיין והשינוי אליו הוא מייחל.

מדוע הוחלט לערוך קמפיין כזה? מה מטרתו?
"טיפולי המרה הם טיפולים שנעשים בעיקר בחברה החרדית, על מנת "לשנות" את נטייתם המינית של אנשים מהקהילה. מבחינת רוב החברה הזו, להיות הומוסקסואל זו קללה שנוגדת לחלוטין את הדת ולכן בעזרת כל מיני טיפולים קשים וכואבים שלא באמת עוזרים, מנסים ״להסיר״ זאת. טיפולים אלו אסורים במדינות רבות בעולם, ובעקבות הצעת החוק של חבר הכנסת ניצן הורוביץ- שבה ישנו איסור על טיפולי המרה, האגודה למען הלהט״ב בישראל החליטה להרים את הכפפה ולנסות לפרסם ולקדם את החוק כמה שיותר על מנת שיאושר ויגרום לשינוי".

מה דעתך על חוק זה?
״בעיניי זה חוק שמציל חיים. אני ועוד המון חברים מהקהילה החלטנו לשתף כמה שיותר את הפוסט: ״גם אני נגד טיפולי המרה״, על מנת להביע תמיכה והזדהות. רובנו מכירים סיפורים על אנשים שעברו טיפולים כאלה וחלקנו אף חוו זאת בעצמם. זה חוק מאוד חשוב, בעיקר בעבור בני נוער שפתאום מבינים שמשהו אחר אצלם והסביבה מהדהדת להם שנטייתם המינית לא תקינה, אך שזה דבר שהוא בר שינוי ושניתן ״להציל״ אותם. בני הנוער הללו שנמצאים בייחוד בתקופה האחרונה, רוב היום בבתים, יכולים להרגיש מתוסכלים ומיואשים, אם סביבתם לא מקבלת אותם וזה יכול לעלות אפילו בחיי אדם ולכן הגיע הזמן שזה ייפסק״.

באילו תגובות נתקלת בעקבות הפוסט שעלה?
"לדעתי, אחד הדברים החמורים ביותר שקיימים בכל הקשור ללהט"בופוביה הוא חוסר המודעות. אנשים לא באמת יודעים מה המשמעות של להיות בארון, להיות אחר בסביבה שאומרת לך שאתה ״מקולקל״ וצריך טיפול. טיפולי המרה הם דבר פסול שאסור לעשות אותו, כי הוא גורם באמת נזק גדול בייחוד לילדים. בעקבות הפוסט שהעלתי, נתקלתי לרוב בתגובות טובות. כמובן שיש אנשים שמגיבים תגובות תוקפניות וחשוכות ואם יש מישהו שעובר את הגבול, אני חוסם אותו. אך יש המון תגובות שמחממות את הלב אפילו מאנשים בעלי אורך חיים דתי לחלוטין ואין ספק שזה מעודד ועוזר ומראה כמה הדבר הזה חריג".

© אורי טאוב

איזה משפט שלך לדעתך הכי מתאים לנושא?
״האמת שיש לי שני משפטים. הראשון הוא: ״שמישהו יכבה את הממיר״ כי לאדם שעובר טיפולי המרה קוראים ממיר, ואנחנו מכירים את המושג ממיר כיום גם ממקומות אחרים כמו בטלוויזיה. המשפט השני הוא: ״ברוך שעשני בול כרצונו״. ישנה ברכה בין האדם לאלוהים שאומרת ״ברוך שעשני כרצונו״ ובתור אדם שמאוד אוהב ומחובר לדת אני מאמין שהיופי בדת הוא שבסופו של יום כולנו הילדים של אלוהים. כולנו נבראנו בצלמו ובדמותו, ואני מרגיש שאני עושה את ההכי טוב שאני יכול כבן אדם יהודי-ישראלי על מנת לשמר את המצוות החשובות שהם בעיקר: ״ואהבת לרעך כמוך״. אני מקווה ומאמין שאם אלוהים ברא אותי ככה - הוא ידע מה הוא עשה״.

לסיום, מה המסר שלך לבני הנוער שקוראים את הכתבה?
״המסר הכי חשוב בעיניי הוא לנסות להבין שאתם לא לבד. אתם חלק מקהילה שלאט לאט מתחילה להרים את הראש וחשוב שתדעו שיש המון גופים שאיתם ניתן לשוחח. אתם יכולים לדבר עם אנשים שהם בדיוק כמוכם, שחוו את אותם הדברים ואת אותן התחושות שאתם חווים כעת ואני מאחל שעד שתהיו בגילי, שנצליח לשנות את ה״שפה״ והדיבור שיש סביב להט״בים במדינת ישראל, את הזכויות ובכלל את המצב״.


 נתקלתם בלהט"בופוביה? כך תתמודדו

קווים חמים לעזרה:

ער"ן: עזרה ראשונה נפשית בטלפון: 1201
נוער מקשיב לנוער: 03-6919765

מרכזי תמיכה גאים אליהם אפשר לפנות:

איגי: ארגון לנוער וצעירים להט"בים
הבית הפתוח: הפועל למען גאווה וסובלנות בירושלים
המרכז הגאה: מרכז תרבותי לקהילה הגאה
בת/קול: ארגון לסביות דתיות
חברותא: לגברים הומוסקסואלים דתיים
תהל"ה: תמיכה להורים ולבני משפחות הקהילה הלהט"בית
למרכזים נוספים: מבית האגודה לקהילת הלהט"ב בישרא

תגובות