טור אישי: "כך הצלחנו לשמר זוגיות מרחוק". צילום: shutterstock

טור אישי: "כך הצלחנו לשמר זוגיות מרחוק"

"אני חושבת שמערכת היחסים שלנו הצליחה בעיקר בגלל שהייתה לנו אמונה ענקית בזוגיות שלנו וסמכנו אחד על השנייה בעיניים עצומות, מה שתרם מאוד ליחסים" • כתבתנו נועה רבך בטור אישי על שימור זוגיות בשלט רחוק

את בן הזוג שלי (לשעבר) הכרתי במפגש מעריצים של זמר ששנינו אהבנו והייתה בינינו אהבה ממבט ראשון. כשמבטינו הצטלבו- הרגשתי שהוא יתחיל איתי, וכשזה קרה, ידעתי שנהיה ביחד. לא הייתה לכך סיבה מסויימת- אבל פשוט ידעתי. כשהבנתי שהוא גר במרחק של שלוש וחצי שעות נסיעה ממני החלטתי לוותר על הקשר, אך גם בזמן שהיינו בנתק- לא יכולתי להפסיק לחשוב עליו והחלטתי שאני חייבת לפחות לנסות, כדי שלא אצטער על מה שיכול היה להיות.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

לאחר חודש של דייטים ושיחות בלתי פוסקות הפכנו לזוג ומשם הדרך הייתה מהנה אך מאתגרת. בין אם מדובר על הכסף הרב שנאלצנו להוציא על אוטובוסים ורכבות על מנת להיפגש, ובין אם בסביבה שלא האמינה שקשר מרחוק יעבוד בגיל שלנו, מה שגרם גם לי לפקפק מעט בהצלחה העתידית שלו, וכמובן שמבחינת הגעגוע הרב- שהיה גורם לשנינו לעצב רב. לזוגיות מרחוק מלווים המון קשיים, אך במקרה שלנו, הרגשנו שהיא הייתה שווה אותם.

© AdobeStock

בזוגיות כזו צריך ללמוד להסתכל על הצדדים החיוביים שבמרחק. כך, למשל, באחת מהנסיעות שלי אליו, הייתי צריכה להחליף קו אוטובוס בתחנה המרכזית בתל אביב, שם ראיתי על אחד מהקירות משפט שהיה כתוב בכתב קטן: "געגועים הם חומר משמר". המשפט עזר לי להצדיק את היכולת של הזוגיות שלנו להצליח- הרי כך הערכנו יותר אחד את השנייה, לא לקחנו את הזוגיות שלנו כמובנת מאליה והימים שפינינו על מנת להיפגש, היו מוקדשים לחלוטין רק לשנינו, ללא הסחות דעת. בנוסף, בגלל המרחק, הרגשתי שאני יכולה להיפתח בפניו יותר מהר, כיוון שגם אם היה מספר את כל סודותיי- אותם האנשים שלהם הוא סיפר בכל מקרה לא הכירו אותי. כך שהזוגיות שלנו, שהייתה בשלט רחוק, גרמה לפתיחות יותר גדולה ועמוקה שלי כלפיו.

פעלנו בכמה דרכים שעזרו לנו לשמר את הזוגיות. תחילה, בחרנו ימים קבועים שבהם נפגשנו- כפעמיים בשבוע. ההסדר היה שפעם אני אסע אליו ובפעם שלאחר מכן הוא ייסע אלי, על מנת להתחשב אחד בשנייה. בימים שלא היינו נפגשים נהגנו לדבר המון בטלפון ולהתכתב, מה שלפעמים היה, לצערי, על חשבון הלימודים שלי. פעם גם שיחקנו "טאקי" דרך האפליקציה בטלפון, ובעיקר ניסינו להפוך את היחסים שלנו לכמה שיותר נורמטיביים, למרות המרחק הרב.

© צילום: Shutterstock

אני חושבת שמערכת היחסים שלנו הצליחה בעיקר בגלל שהייתה לנו אמונה ענקית בזוגיות שלנו וסמכנו אחד על השנייה בעיניים עצומות, מה שתרם מאוד ליחסים.

אני לא אשקר, לזוגיות בשלט רחוק יש יתרונות וחסרונות ויחסים כאלו לא מתאימים לכל אחד. אבל כל עוד אתם מרגישים שהיתרונות שבה עולים על החסרונות, ושהאדם שאתם נמצאים איתו בזוגיות מספיק שווה את המרחק, אני מאמינה שהזוגיות שלכם בהחלט יכולה לעבוד ולכן שווה לכם ללכת על זה. אל תוותרו מראש על הזדמנויות לחוות כפי שאני כמעט עשיתי.

תגובות