מלב אל לב: הנושאים שחשוב לשוחח עליהם עם בני הזוג לפני הגיוס. פוטוליה

מלב אל לב: הנושאים שחשוב לשוחח עליהם עם בני הזוג לפני הגיוס

אתם או בני זוגכם מתגייסים בקרוב? חוששים מהאופן שבו הגיוס ישפיע על הזוגיות שלכם? אם כן, הכתבה הבאה היא בדיוק בשבילכם: אספנו את כל הנושאים שאתם חייבים לשוחח עליהם לפני הגיוס, ועל ידי כך להבטיח שהקשר ביניכם לא יפגע

זהו זה, הגיע הרגע וממש עוד מעט אחד מכם מתחיל פרק חדש בחייו ומתגייס לצה״ל. בשל המרחק והזמן הפנוי המועט, זוגות רבים נתקלים בקשיים ולא תמיד מצליחים להמשיך לתחזק זוגיות בריאה ואוהבת במהלך תקופה שכזו. לכן, על מנת למנוע מצבים שכאלה, רצוי לדבר לפני הגיוס על כמה נושאים, לקבוע דברים ולראות מה ניתן לעשות על מנת לעבור את התקופה הזו בצורה הטובה ביותר. אז קחו את בן או בת הזוג, בחרו כמה נושאים מהרשימה שחשוב לכם לדבר עליהם וסדרו ביניכם את כל העניינים. בהצלחה! 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי: 

  1. תקשורת

בצבא ובמיוחד בזמן תקופת הטירונות, יש זמן פנוי קצר ומתוקצב הנקרא שעת ט״ש. זהו בעצם הרגע בו לחייל/ת יש זמן פנוי שבו הוא יכול להתארגן, להתקלח, לסדר את החפצים, לאכול, להיות בפלאפון וכדומה. לפני הגיוס, חשוב שתתאמו ציפיות לגבי הזמן הזה: בני הזוג שמתגייסים יכולים לנסות להקדיש כמה דקות מזמנם על מנת לשמוע מכם, להודיע שהכל בסדר או סתם להביע התעניינות זה בזו. מצד שני, גם אתם שנשארים בבית צריכים לעשות מאמץ ולהיות זמינים בפלאפון בשעה הזו. במידה וזה משהו שמקובל על שניכם, נסו כל אחד מכם לעשות את המאמצים אך יחד עם זאת, במידה ולא יתאפשר לדבר זה עם זו, קבלו זאת בהבנה וכך תימנעו מריבים. 

  1. פגישות

כשיגיע הרגע ובני הזוג יחזרו לחופשה קצרה מהצבא, סביר להניח שתרצו להיפגש זה עם זו. לכן, נסו לתאם מראש עד כמה שניתן ולנסות להיפגש לפחות לכמה שעות יחד. זכרו, השעות האלו הם שעות מאוד חשובות שיכולות רק לאחד ולחבר ביניכם. אל תוותרו על המפגשים הקטנים האלו, לפעמים זה כל מה שצריך על מנת לשמור על זוגיות מרחוק.

© adobestock
  1. נאמנות

הנושא הבא הוא נושא לא פחות חשוב ואין ספק שכדאי לדבר עליו לפני הגיוס. מי מכם שמתגייס הולך לשרת בבסיס שיהיו בו עוד אנשים ולכן, כדי למנוע אי נעימויות, סכמו בין שניכם או שתיכן על ״קווים אדומים״. זה טבעי שבני הזוג ידברו בבסיס עם אנשים אחרים אך צריך לדאוג שזה ישאר בגבול הטעם הטוב, וכמובן שהנאמנות הזו גם כוללת אתכם שנשארים בבית ורחוקים מבני הזוג. ערך הנאמנות הוא אחד הדברים החשובים ביותר במערכת יחסים, תהיו נאמנים זה לזה, שמרו על כנות וכך תוכלו להמשיך לקיים זוגיות גם בתנאים האלה.

  1. שיתוף, הכלה והבנה 

לא משנה אם אתם אלו שבבית או אלו שבבסיס - אתם צריכים להבין שזו תקופה לא פשוטה עבור שני הצדדים, לכן שתפו זה את זה במה שעובר עליכם, בתחושות שאתם מרגישים ובמחשבות שלכם. דברו על מה שמפריע לכם ו״יושב״ על הלב. נסו להכיל אחד את השני או השנייה, לקבל ולהבין את הקשיים של האחר ופשוט להיות שם עד כמה שאפשר. 

© adobestock
  1. עידוד 

אחד הדברים שהכי חשובים בשמירה על קשר מרחוק הוא העידוד. אתם צריכים להבין שמדובר בתקופה שכולם עוברים אבל בשלב כלשהו היא תגמר. זה רק עניין של זמן עד שכל זה יהיה מאחוריכם וברגע שתעברו את ה״אתגר״ הזה, הקשר שלכם רק יתחזק ויהפוך לטוב יותר. עודדו אחת את השני, אל תתייאשו ונסו לשמור על מצב רוח טוב כי בסופו של דבר - גם זה יעבור...

תגובות