מפחדים להתאהב? הטיפים שיעזרו לכם להתמודד עם כך. פוטוליה

מפחדים להתאהב? הטיפים שיעזרו לכם להתמודד עם כך

נמאס לכם מחיי הרווקות, אך אתם חוששים להיכנס לזוגיות? נפגעתם בעבר וכעת אתם מפחדים להתאהב? אם כן, הכתבה הבאה היא בדיוק בשבילכם

לכבוד יום שישי ה-13 שיחול מחר, החלטנו לערוך עבורכם כתבה שתסייע לכם להתמודד עם אחד הפחדים הנפוצים ביותר בקרב בני ובנות נוער, הלא הוא - הפחד להתאהב ולהתחייב לאדם שלא מזמן הכרתם. מוכנים? קבלו את הטיפים שישימו סוף לפחד הזה!

עוד בערוץ היחסים של פרוגי: 

תבררו מדוע אתם חוששים מכך

לא תוכלו להתמודד עם הפחד שלכם מפני התאהבות והתחייבות, אם לא תדעו מה למעשה גורם לכם להרגיש זאת. תקחו כמה דקות לעצמכם, ותנסו להבין מדוע אתם חוששים מדבר כה טבעי שקורה לכולם, וגם אם בסוף הוא נגמר - אין סיבה שלא תצליחו להתגבר על כך ולהפיק לקחים להמשך החיים.

אם נפגעתם בעבר - זה לא אומר שתפגעו שוב

אחת הסיבות הנפוצות לפחד מהתאהבות היא כמובן - ניסיון עבר שלילי. בין אם מדובר במערכת יחסים שצילקה אתכם או אפילו קראש שדחה אתכם, בהחלט ניתן להבין מדוע אתם חוששים להתאהב שוב. אולם, חשוב שתזכרו שאתם בסך הכל בני ובנות נוער ולחוות חוויות לא נעימות שמחשלות אתכם ומעניקות לכם ניסיון חיים - זה בהחלט חלק לגיטימי מגיל ההתבגרות.  

© adobestock 

במי אתם חוששים להתאהב?

לפני שאתם מאשימים את עצמכם ברגשות שלכם ותוהים מה לא בסדר איתכם, כדאי לכם לשקול את האפשרות שהבעיה היא ממש לא בכם: האם אתם מפחדים ממחוייבות והתאהבות באופן גורף, או שמא אתם חוששים להיכנס למערכת יחסים עם אדם מסוים? אם מדובר באפשרות השנייה, קיים סיכוי לא קטן שאינכם באמת חוששים להתאהב, אלא שעמוק בפנים אתם מבינים שזהו לא האדם הנכון עבורכם.  

תנסו להשתחרר ולזרום

חשוב להבין שככל שתלחצו יותר ותנסו להכריח את עצמכם להתאהב ולחפש זוגיות, כך המצב יהיה גרוע יותר. ייתכן שאתם כלל לא מוכנים עדיין לזוגיות - וזה בסדר גמור! קחו את הזמן, תתבגרו, תחוו את גיל ההתבגרות בדרך שאתם רוצים לחוות אותו, ובסופו של דבר - גם אהבה תגיע ואתם לא תחששו ממנה, כי תרגישו שלמים עם עצמכם. 

© AdobeStock

תתייעצו עם חברים וקרובי משפחה

כאמור, מדובר בפחד נפוץ מאוד (אפילו יותר ממה שאתם חושבים), ולכן - אם תשוחחו עם החברים הקרובים שלכם או בני משפחה שאתם סומכים עליכם, כנראה שהרגשתכם תשתפר ואולי הם אף יעניקו לכם טיפים שיסייעו לכם להתמודד עם כל הסיטואציה המורכבת שאתם נמצאים בה. בהצלחה!

תגובות