רגע לפני: שאלות שאתם חייבים לשאול את עצמכם לפני שאתם נכנסים לזוגיות. שאטרסטוק

רגע לפני: שאלות שאתם חייבים לשאול את עצמכם לפני שאתם נכנסים לזוגיות

נמצאים בתחילת קשר זוגי, או שוקלים להיכנס לזוגיות עם אדם שאתם מכירים? אם כן, מעולה - הכתבה הבאה היא בדיוק בשבילכם: אספנו עבורכם את השאלות שאתם חייבים לשאול את עצמכם לפני שאתם מחליטים שהגיע הזמן להתחיל מערכת יחסים

טיפוח מערכת יחסים זוגית הוא לא עניין פשוט... לא תמיד ברור מתי נכון ומתי לא נכון להיכנס למערכות יחסים זוגיות, ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן לעזור לכם... אז קבלו מאתנו 5 שאלות שאתם חייבים לשאול את עצמכם לפני שאתם נכנסים לזוגיות!

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

האם אני זמין\ה רגשית לקשר?

זוגיות דורשת משני הצדדים מחויבות רגשית לקשר. במידה ואין מחויבות רגשית הדדית בין בני הזוג, מערכת היחסים היא חסרת ערך ולא באמת משמעותית. לכן, אתם חייבים לבדוק את הזמינות הרגשית שלכם לקשר, בין אם זוגי או אפילו ידידותי, לפני שאתם נכנסים אליו. יכול להיות שתגלו שאתם עדיין לא זמינים רגשית לקשר זוגי חדש, אולי כתוצאה מפרידה מבני הזוג הקודמים או מאיזושהי סיבה אחרת. כדאי שתגיעו להכרה בכך שאתם זמינים או לא זמינים רגשית לקשר לפני שאתם בכלל נכנסים אליו וכך - תוכלו למנוע פגיעה לא רק בעצמכם, אלא גם בבן או בת הזוג שלכם.

עד כמה הלחץ שאני נתון\ה בו מאפשר לי להשקיע בזוגיות?

במהלך תקופות שונות בחיים שלנו, אנחנו נתונים ללחצים ואילוצי לוח זמנים מסוימים. קשר רומנטי עמיד ויציב, דורש השקעת זמן הדדית בקרב שני בני הזוג. לעיתים, לוחות הזמנים והלחצים שאנחנו נתונים בהם, לא מאפשרים לנו לפנות את הזמן הנדרש להשקעה במערכת זוגית. לכן, עוד לפני שאתם נכנסים לזוגיות, כדאי שתבחנו מראש עד כמה לוחות הזמנים שלכם בכלל מאפשרים השקעת זמן נוספת. יכול להיות שתגלו שהעומס שקיים בלוח הזמנים שלכם כבר כרגע, לא מאפשר לכם להשקיע עוד זמן בטיפוח מערכת זוגית. אם תשאלו את עצמכם את השאלה הזו לפני שתיכנסו לזוגיות - תוכלו להימנע מלחצים מיותרים וממצבים לא נוחים מול בן או בת הזוג.

© צילום: Getty Images

האם אני חושב\ת שמערכת היחסים הזו תהיה בריאה עבורי?

מערכת יחסים זוגית ורומנטית אמורה להיות מהנה ובריאה עבור שני בני הזוג. ברגע שזה לא המצב, אפשר להבין שמערכת היחסים היא לא בריאה. לכן, חשוב לבחון עוד לפני שנכנסים לזוגיות האם האדם שאתו אתם מתכננים לנהל מערכת יחסים רומנטית באמת ראוי לכך. כלומר, האם הוא אכן אדם טוב שיהיה בריא לנהל אתו מערכת יחסים? אם תבחנו את העניין ותגלו שהאדם הוא אכן כזה, תוכלו להרגיש בנוח להיכנס לזוגיות אתו. אם לא, כדאי שתבחנו מחדש את הקשר ואולי תגלו – שהוא פחות מתאים.

האם הרצון לזוגיות מגיע מתוך רצון אמתי או מתוך סיבה אחרת?

זוגיות במהות שלה אמורה להגיע מתוך רצון אמתי וכן של שני בני הזוג להיות במערכת יחסים רומנטית. אם המצב איננו כזה, והזוגיות מגיעה ממקום אחר, למשל - מתוך לחץ חברתי, אז אולי כדאי לבחון אותה מחדש. אם תגלו שאתם אכן רואים בבני הזוג פרטנרים ראויים עבורכם, תוכלו להרגיש בטוחים בכניסתכם למערכת היחסים. במידה ולא, כדאי שתבחנו מחדש את הזוגיות הזו ואולי – תגלו שמערכת היחסים הזו פחות מתאימה לכם כי היא לא התפתחה מהסיבות הנכונות.

© צילום: FOTOLIA

עד כמה אני מכיר\ה את האדם שאתו אני מעוניין\ת להיכנס לזוגיות?

כשאתם מחליטים להיכנס לזוגיות עם אדם, אתם חייבים לוודא שאתם מכירים אותו מספיק בשביל לדעת שהוא פרטנר\ית מתאים עבורכם. כדאי שתבחנו, לפני שאתם נכנסים לזוגיות עם מישהו\י, האם אתם מכירים אותם מספיק בכדי להעיד שהם מתאימים עבורכם. כך, תוכלו להיות בטוחים האם כדאי להיכנס לזוגיות או שאולי עדיף לוותר עליה מראש ובכך למנוע מצב לא נעים.

תגובות