בלי סודות: "חבר שלי איים עלי". Fotolia

בלי סודות: "חבר שלי איים עלי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בת 18 שואלת: "אני נמצאת בזוגיות כבר שנה. בדרך כלל אני בן אדם רגוע שלא נוטה לריב, וגם אם מעצבנים אותי אני נוטה לחשוב על הדברים ולנסח בצורה עדינה. חבר שלי הוא בדיוק ההפך ממני, הוא מאוד אימפולסיבי ומעיר לי על הרבה דברים, גם חיצונית. לאחר שקיבלתי הודעה מידיד שלי. הוא איים להיפרד ממני. אני מרגישה שאני חייבת עזרה, האם זה משהו שקמים ועוזבים בגללו או שנותנים עוד צ'אנס?"

תשובת היועצת: "שלום לך! את מתארת לי סיטואציה לא פשוטה ואני בטוחה שלא קל לך. אף אחת לא צריכה להרגיש בתוך מערכת יחסים שלא נעים ולא טוב לה. מערכת יחסים זוגית אמורה להיות המקום החיובי והבטוח שלנו. האופן שבו הוא מגיב אלייך בעצבנות ובחוסר סבלנות הוא לא לגיטימי ואת לא חייבת לעבור את זה, אני בטוחה שזה לא פשוט תמיד לזהות מתי הסיטואציות הללו שבהן הוא מתעצבן או מקנא הן אכן סיבה לקום וללכת. את נשמעת לי אינטליגנטית ומחוברת מאוד לאינטואיציה הרגשית שלך ומרגישה בעצמך שאת יודעת מה הגבולות שלך בתוך היחסים".

© צילום: Fotolia

בן 15 שואל: "יש לי מלא זקפות בלי קשר לכלום, אפשר לדעת למה זה קורה? בכל פעם שיש לי זקפה רואים בליטה מהמכנסיים וזה מביך, מה לעשות? מה הגודל התקין של פין של נער בן 15 בזקפה?”

תשובת היועצת: "היי, אני שמחה מאוד שפנית אלינו ואשמח לנסות ולעזור לך. מעולה שאתה מתעניין, בודק ושואל שאלות בנושא. אין ספק שאתה נמצא בגיל שבו הסקרנות בנושא בשיאה ואני שמחה שאנחנו הכתובת לשאלות שלך. בנוגע לשאלתך הראשונה - גם כאן מדובר בחלק מתהליך ההתבגרות שהגוף עובר. הגוף שלך חווה שינויים הורמונליים רבים ומתוך כך גם הזקפה מתעוררת ביתר קלות ולא בהכרח בהקשר לגירוי חיצוני. אין בכך שום דבר פסול או לא נורמלי, אלא דבר נפוץ ונורמלי ביותר. בהמשך לכך, בנוגע לשאלתך השנייה- אני בטוחה שהנושא לא נעים וגורם למבוכה, אך כאמור הוא נורמלי ונפוץ ביותר.  הנושא מעסיק גברים בכל הגילאים והשלבים בחיים וכל אחד מוצא את הדרכים להתמודד אתו. בין אם בלבישת מכנסיים צמודים או רפויים יותר, אפשר להניח משהו על אזור המפשעה כדי לטשטש את הזקפה, לנסות לחשוב באופן רציונאלי על דברים בכדי לנסות ולדכא את הדחף המיני ועוד. קח בחשבון שהתקופה תעבור ואתה תמצא את האיזון והדרך הנוחה ביותר עבורך. בנוגע לשאלתך השלישית, גופך עדיין נמצא בתהליך של התפתחות והתבגרות, לכן יתכן מאוד שגודלו של איבר הפין שלך כיום הוא לא זה שיתקבע בסוף תהליך ההתבגרות. עם זאת, חשוב לי לומר שידוע שזה נושא מאוד מלחיץ וישנה השוואה ותחושת חוסר ביטחון בנוגע לגוף - אך אין גודל "ממוצע" לאיבר המין, הוא יכול לנוע בטווח רחב מאוד של גדלים ואין לכך חשיבות. מה שחשוב זה שאפשר לגרום לבן או בת הזוג להגיע לסיפוק ולתחושת עונג ללא קשר לגודל האיבר, באמצעות גירויים שונים ומגוונים. אני בטוחה שכל עוד תהיה בטוח בעצמך, מתחשב במי שנמצא איתך במגע מיני ובצרכים שלו - כולכם תהנו ללא קשר לאיברים הפיזיולוגיים ולגודלם".

© adobestock

בן 15 שואל :"אני וחברה שלי מקיימים די הרבה יחסי מין וממש נהנים, אבל אף פעם לא ביצענו זאת עם חדירה. האם זה תקין? כי אנחנו עושים בכל מיני צורות.. איך עושים את זה עם חדירה?

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. תדירות קיום יחסי מין הינה אינדיבידואלית ותלויה ברצון שלך ושל חברה שלך. אין הגדרה של תקין או לא תקין, מלבד הנוחות וההנאה של שניכם. כל עוד שניכם נהנים יחדיו ומאפשרים אחד לשני לתקשר את הצרכים שלכם, אז התדירות הינה 'תקינה'. לשאלתך השנייה, כפי שפירטנו בשאלתך הקודמת, יחסי מין ובפרט חדירה, נעשים בצורה הדרגתית, כאשר שני הצדדים מוכנים. לפני קיום חדירה בפעם הראשונה, מומלץ שאתה ובת זוגתך, תכירו את גופכם בעזרת אוננות ומגע, בנפרד ויחדיו. עבור חברה שלך, מומלץ שהיא תחווה אוננות גם עם חדירה של אצבעות לאזור הנרתיק, על מנת שתכיר את האזור בצורה טובה יותר ותכיר מה נעים לה. כמו כן, חשוב שחברה שלך תהיה רטובה לפני החדירה ובשביל זה חשוב שתשקיעו במגעים מיניים שלא כוללים חדירה, כדי שהיא תהיה מגורה ורטובה מספיק. לפעמים, בעיקר בהתחלה, כשאנחנו קצת לחוצים מסיטואציה חדשה, קשה לגוף לייצר מספיק רטיבות בנרתיק באופן טבעי. לכן, אתם יכולים גם להשתמש בחומר סיכה. שימו לב שאתם משתמשים בחומר סיכה על בסיס מים, ולא בחומרים כמו וזלין או חומרים על בסיס שמן שיכולים לקרוע או להרוס את הקונדום. חשוב להקפיד על אמצעי מניעה מההתחלה. חשוב מאוד שתתאימו לעצמכם אמצעי מניעה לפני התחלת קיום יחסי מין עם חדירה. הדבר יאפשר לכם להנות בראש שקט מיחסי המין ויוריד לחץ לפני ואחרי. ישנם סוגים רבים של אמצעי מניעה, ביניהם קונדום וגלולות. כמו כן, חשוב לשמור על תקשורת ביניכם. חדירה בפעם הראשונה יכולה לגרום להרבה חששות אצל שניכם ולכן כדאי לשתף על העובר עליכם - מתח, חששות, התרגשות, חוסר בטחון או אולי כולם ביחד. ככל הנראה ששניכם תהיו קצת פחות לחוצים אם תדעו מה עובר אחד על השני ותוכלו לתמוך זה בזה בהתאם לצרכים של כל אחד".

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר- https://www.opendoor.org.il/

תגובות