באווירת חג הפסח: חמשת הרגעים שכדאי לפסוח עליהם בזוגיות. צילום: Getty Images

באווירת חג הפסח: חמשת הרגעים שכדאי לפסוח עליהם בזוגיות

אמנם חג הפסח נגמר אמש (3.4), אך הערכים שעליהם החג מתבסס צריכים ללוות אותנו למשך כל השנה. לכן, עבור הזוגות שביניכם, אספנו כמה דברים שעליכם "לנקות" ממערכת היחסים שלכם

זוגיות היא בשום צורה לא עניין פשוט... היא מצריכה המון השקעה, מחויבות ונכונות הדדית מצד שני בני הזוג לתרום לקשר. אז... איך בכל זאת אפשר לעשות אותה לקלה יותר? פשוט לפסוח על רגעים מיותרים, שמקשים על הזוגיות ועושים אותה לפחות מהנה. אילו רגעים בדיוק? תמשיכו לקרוא ותגלו.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

  1. לשמור בבטן

הפרטנר שלכם אכזב אתכם? הוא זרק הערה שגרמה לכם להרגיש בצורה לא נעימה או עשה משהו שפגע בכם? ברגע שאתם שומרים את הפגיעה בבטן ולא משתפים אותה עם בן הזוג, אתם למעשה מייצרים ביניכם ריחוק שעשוי להקשות על ההתנהלות של מערכת היחסים, ובשלב מאוחר יותר – אפילו להוביל לפרידה. לכן, השתדלו להימנע מלשמור דברים בבטן ונסו, ככל האפשר, לשתף את בן הזוג במידה והוא פגע בכם – בכדי מצד אחד למנוע מצב של ריחוק, ומצד שני אף לייצר לבלוב ופריחה של מערכת היחסים.

© adobestock
  1. לצפות מבן הזוג - מבלי לבקש מפורשות

ברגע שאנחנו מצפים להתנהגות מסוימת מבן הזוג, ואנחנו לא מבקשים ממנו מפורשות להתנהג באופן הזה – אנחנו צפויים לחוות אכזבה. למרות שכנראה שממש היינו רוצים בכך, לבן הזוג אין שום אפשרות לקרוא את המחשבות שלנו ולהסיק מתוכן כיצד היינו מצפים שהוא יתנהג. לכן, במידה ואנחנו מצפים מבן הזוג להתנהג בצורה מסוימת, עלינו לבקש ממנו מפורשות לעשות זאת – ולא להשאיר את הציפיה רק לעצמינו. למשל, אם אנחנו ממש רוצים ורד לכבוד יום האהבה, עלינו לשתף בכך את בן הזוג. באופן הזה, ניתן למנוע המון ריבים והתלקחויות בזוגיות, שיעשו אותה לבריאה ויציבה יותר.

  1. לחדור לפרטיות של בן הזוג

במסגרת של מערכת זוגית, צריכה להיות מצד אחד פתיחות ברמה מסוימת, אבל מצד שני ולא פחות חשוב מזה, כל פרט בזוגיות צריך לדאוג לשמר את הפרטיות שלו.ברגע שנחצה קו ומופרת הפרטיות של אחד הצדדים בזוגיות, זו קודם כל פגיעה בכבוד של בן הזוג ברמה המוסרית. בנוסף, במידה וזה יתגלה – זה עשוי ליצור בעיות אמון וריחוק בין בני הזוג, שלבסוף עשויים להוביל לפרידה. לכן, הימנעו מחדירה לפרטיות של בן הזוג – למכשיריו האישיים, למרחבו הפרטי וכולי. במקום זה, תוכלו לשאול את בן הזוג שאלות, ולאפשר לו להתאים את עולמו הפרטי למידת חשיפות שהוא מרגיש איתה בנוח.

© adobestock
  1. להחזיק בכוח מערכת יחסים שלא עובדת

כימיה בין אנשים היא עניין דינמי הנתון לשינויים. כבני אדם, ועל אחת כמה וכמה בגיל ההתבגרות, אנחנו עשויים למצוא את עצמינו משתנים לעיתים תכופות ומתוך זה, אנחנו עשויים להרגיש צורך לשנות גם את הסביבה שלנו. בין אם מדובר במרחבינו האישי (למשל, צביעת החדר בצבע מסוים, תליית תמונה מסוימת בחדר), או בסביבה החברתית שאנחנו מוקפים בה. לכן, זה לגיטימי ביותר שמערכת יחסים שעבדה בעבר, כיום פחות עובדת. החוכמה היא לזהות את זה כבר מההתחלה, ולסיים את הזוגיות. הדבר עשוי למנוע התלקחויות רבות בזוגיות, ולצד זה גם לייצר אצל בני הזוג אנחת רווחה ותחושת רגיעה. הימנעו מלהחזיק בכוח מערכת יחסים שלא עובדת – כי בסופו של דבר, זה עלול אך ורק להרע לכם ולבני הזוג.

  1. להסכים לכל דבר – מבלי להתחשב ברצונכם האישי

זוגיות טובה היא זוגיות אשר מבוססת על הדדיות. ההדדיות צריכה להתבטא במספר היבטים: נתינה הדדית, מחויבות הדדית והן הסכמה הדדית. ברגע שאתם לא בוררים בדבריו של בן הזוג, ומסכימים לכל הצעה שלו – זה עשוי להעמיד אתכם במצב לא נעים במערכת היחסים. הסכמה הדדית צריכה לבוא מתוך מקום כן ואמיתי, ולא מתוך מקום של לחץ לרצות ולספק את הצד השני. לכן, הימנעו מהסכמה לכל ההצעות של בן הזוג, בררו בכנות עם יד על הלב את הדברים שלו – ומתוך זה, תייצרו במערכת היחסים דיאלוג בריא ומכיל, שמתקיימות בו הדדיות והקשבה.

תגובות