ריף ומיכל: "לא מנסים להיות מישהו שאנחנו לא". מעיין קריסי

ריף ומיכל: "לא מנסים להיות מישהו שאנחנו לא"

מעבר להיותה מהנה, זוגיות בגיל הנעורים דורשת המון. בין אם מדובר על חשיפתה ברשתות החברתיות, התמודדות עם לוח זמנים צפוף במיוחד, השוואה לזוגות מוכרים אחרים, וזוהי רק טעימה קטנה. בשבועות הקרובים נכיר מקרוב את הזוגות הנוצצים ביותר באפליקציה "טיקטוק", והיום - ריף גרינפלד ומיכל בן דוד, שאפילו יספרו לנו על התוכנית החדשה שלהם, שעולה היום (ה') ב-BIGI

אלו מכם שנוהגים לבלות את זמנם בשיטוט באפליקציה "טיקטוק", שהפכה לחלק משמעותי בחיים של כולנו, בוודאי מכירים ואוהבים את הזוג הבא - מיכל בן דוד וריף גרינפלד. היא תלמידת כיתה יא' מהוד השרון שצברה כ-202K עוקבים והוא תלמיד כיתה יב' מבנימינה, עם כ-230K עוקבים. הם מטפחים זוגיות פוטוגנית במיוחד ברשתות כבר מספר חודשים, מאז ההיכרות על הסט של "הבנים והבנות", וזה הזמן להכיר את הזוגיות שלהם לעומק. בראיון מיוחד לכבוד עליית התוכנית הזוגית שלהם, "ריף ומיכל באקסטרים" (בלעדי ב-BIGI) שמענו מהם מה יש להם לספר על טיפוח זוגיות בגיל הנעורים, קיבלנו טיפים מיוחדים ונחשפנו לכמה סודות על הזוגיות שלהם.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

איך הפכתם לזוג?

ריף: "בתכלס ב'הבנים והבנות', למרות שהיום בטיקטוק אתה רואה את כולם ואי אפשר להתכחש לזה. היו לנו צילומים למותג אופנה שבוע לפני שהחלו צילומי התוכנית ומיכל הזמינה אותי לצאת אחרי הצילומים. נסענו לים והיה נחמד, אפילו התנשקנו שם... וממש שבוע אחרי זה צילומי התוכנית החלו ושם ממש התבסס ונבנה הכל, שם באמת הכרנו".

מיכל: "עכשיו אני אגיד את הצד שלי!" צוחקת מיכל ומפרטת: "בהתחלה שמתי עין עליו, אחרי שראיתי אותו בטיקטוק, זה באמת מקום שמוצאים בו אנשים, ודיברנו באינסטגרם פה ושם. אני שלחתי את ההודעה הראשונה. "הוא הזמין אותי לצאת אחרי הצילומים למותג האופנה", הדגישה וחידדה, "הוא! הזמין אותי! אבל אני התחלתי איתו באינסטגרם... באמת היה כיף וכבר מאז אמרתי שאני מחכה לבנים והבנות, להכיר אותו יותר לעומק. זו חוויה מטורפת שאת יכולה להכיר בה בן אדם במאה אחוז. אחרי הצילומים ראינו אחד את השנייה כמעט כל יום והתחברנו בעשרת הימים האלו צ'יק צ'ק".

יש קשיים בזוגיות עם אדם מוכר?

ריף: "אני חושב שאם אחד מאיתנו היה לא מוכר ולא בתוך התחום הזה ובעבודה הזאת- הזוגיות הייתה הרבה יותר קשה, אפילו בלתי אפשרית. זה שאנחנו ביחד, מעבר לכל זוג מוכר אחר - אנחנו גם עושים תוכן ביחד, מנהלים ערוץ יוטיוב משותף ועוד המון דברים אחרים, אז זה מה שגורם לנו להיות החברים הכי טובים, מעבר לזה שאנחנו זוג. נכון, זה קשה לעבוד ביחד, כי תמיד יש חילוקי דעות, אבל בסוף היום זה שווה את זה. בדיוק חבר אמר לי לפני שבוע שאין דבר כזה זוגיות מושלמת. תמיד יהיו את הפערים, הריבים והויכוחים – לא משנה מתי ועם מי. אבל אני שמח שזה קורה כי הזוגיות שלנו נעשית הרבה יותר מחוספסת ואמיתית וגם תימשך יותר זמן. בסוף אני מכיר אותה יותר מכל בן אדם אחר בעולם. מפעם לפעם, מחילוק דעה ראשון לשני, הכל נעשה יותר ויותר טוב וגם עם הזמן אתה לומד שגם אם אתם לא בדיוק באותו הראש, אז זה לאו דווקא משהו רע. כל אחד מביא את הטעמים שלו ואת הכיוונים שלו, אז אנחנו באמת מנסים ללמוד מכל דבר כזה".

 
 

מיכל: "אני חושבת כמוהו, שיש לזה את הפלוסים והמינוסים, אבל אחרי הכל זה באמת עובד. אם אחד מאיתנו לא היה בתחום זה היה מאוד קשה, כי זה לוקח המון מהזמן וגם לוקח הבנה מהצד השני, שיכול להגיד 'מה, אין לך זמן לראות אותי'. עם כמה שיש חילוקי דעות - אנחנו לומדים מזה איך להבין אחד את השנייה יותר טוב ואיך לגרום לזה לעבוד, אז נראה לי שזה רק עוזר שאנחנו באותו התחום וזה גם יותר מחבר בזוגיות. בטח שיש את הריבים. יש לנו קריירה משותפת - אז מה שהוא עושה משפיע עלי ומה שאני עושה, משפיע עליו. זה קשה אבל זה הופך אותנו לחזקים יותר, אנחנו לומדים איך לעבוד ביחד ואנחנו עושים עבודה מצוינת. הוא הפרטנר שהכי מתאים לי לעבוד איתו. אני חושבת שזה מוסיף כי אם יש לנו רעיון שונה - אז אנחנו לוקחים קצת מרעיון אחד וקצת מהשני ואז יוצא משהו מטורף, משהו של שנינו, אנחנו מאוד דומים אבל גם מאוד שונים, אז אנחנו לומדים דברים חדשים בדרך ויוצאת ככה עבודה יותר מעניינת. כדי לפתור ריבים אנחנו פשוט מסתכלים אחד על השני עשר דקות אחרי שרבנו ופשוט מתחילים לצחוק. אנחנו לא יכולים לריב שעות על משהו, לוקח לנו רבע שעה ואנחנו ממשיכים הלאה".

© אלה ארד

אילו תגובות אתם מקבלים בטיקטוק על הזוגיות שלכם?

ריף: "ציפיתי להמון ביקורת, כי ככה זה בדרך כלל בטיקטוק וברשתות, לא משנה מה תעשה- ימצאו את הדברים הרעים ויחפשו את הביקורת. אבל את האמת שעם מיכל קרה דבר מוזר- זו פעם ראשונה שלכולם יש רק דברים טובים להגיד, ואני אוהב את זה. תגובות רעות זה משהו שאתה מתרגל אליו עם הזמן. בפעם הראשונה שאתה מקבל תגובות רעות אתה לא מבין למה ומה עשית רע, אבל בסוף מבין שהתגובות הרעות זה לא באשמתך - הבעיה היא במי שכותב אותן. אתה מתרגל לזה ולומד להתמודד עם זה".

מיכל: "אנחנו מקבלים המון אהבה ואני לא ציפיתי לזה בכלל, כי בהתחלה בכלל לא ידענו אם להגיד שאנחנו זוג בתוכנית, אחרי התוכנית התחלנו להעלות סרטונים ביחד ואני ראיתי את כל התגובות של האנשים, והם עפו עלינו! עשה לי ממש טוב לראות שאנשים אוהבים לראות את מה שאנחנו מעלים ואת זה שאנחנו ביחד. פתחנו יוטיוב וראינו שאוהבים אותנו וזה ממש כיף לראות את זה. אבל בטח שיש תגובות רעות- בטיקטוק יש לנו סרטונים יפים בנופים יפים וכולם חושבים שאנחנו נפגשים רק כדי לעשות סרטונים. יש תגובות, פה ושם, של אנשים שכותבים 'אתם ביחד סתם, רק לסרטונים', הם לא יודעים מה קורה מאחורי הסרטונים ושאנחנו באמת החברים הכי טובים אחד של השני. זה קל להגיד 'הם בנוף יפה, אז הם נסעו לנוף לעשות סרטונים וזהו', אבל זה הרבה יותר מזה. אני חושבת שאנחנו מקבלים הרבה אהבה ומההתחלה לא ממש שמנו לב לתגובות הרעות, הן לא פגעו בנו בשום צורה. תמיד ידענו מי אנחנו ומה אנחנו מאחורי המסך".

זה ידוע שבגיל הנעורים יש עיסוקים רבים שדורשים זמן והשקעה כמו הגיוס לצבא, בגרויות, למידה למבחנים וכו׳. איך אתם מצליחים לטפח זוגיות למרות הקשיים?

ריף: "ניהול זמן זה דבר שאנחנו די מצטיינים בו, כי המוטיבציה שלנו בשמיים. אנחנו קמים כל בוקר בשש בבוקר ומנהלים את הלוז שלנו וגם כל אחד תומך בשני- היא עוזרת לי בשיעורי אנגלית, אני עוזר לה בשיעורי לשון.. זה פשוט הולך טוב. גם כשאנחנו נפגשים, אנחנו עושים את כל המטלות ואז מוצאים את הזמן לבילויים, ולפעמים גם אין זמן לבילויים וזה סבבה, אנחנו יודעים את זה".

מיכל: "האמת שזה מאוד קשה לשלב את הכל בגיל הזה, זה הרבה לחץ אבל אנחנו יודעים איך לנהל את הזמן טוב מאוד. אנחנו מגיעים הביתה ויודעים שאנחנו צריכים לתקתק כמה סרטונים ואז אפשר לצאת למסעדה או לתל אביב. אנחנו תמיד מוצאים זמן בכל פעם שאנחנו נפגשים, לעשות משהו ליוטיוב, לאינסטגרם או לטיקטוק. לפחות אנחנו באמת נהנים מזה. אנחנו לא מתבאסים, כי זה משהו ששנינו אוהבים לעשות ורוצים להצליח בו".

© יח"צ

היום, בעידן הרשתות החברתיות, אנשים מנסים להראות רק את הצדדים היפים שבהם ולכן גם מציגים את הזוגיות שלהם כ״מושלמת״- ללא קשיים ומריבות. זה דבר שמשפיע על הזוגיות שלכם?

ריף: "האמת שכולם אומרים לנו את זה וגם שמנו לב לזה בעצמנו- גם אני וגם מיכל לא מנסים להיות מישהו שאנחנו לא ברשתות. את הצחוקים שלנו אנחנו מביאים לרשתות, את הריבים שלנו אנחנו מביאים לרשתות. מי שרוצה להכיר אותי - שיצפה בסרטון שלי. אנחנו פשוט לא מסתכלים על אחרים, אנחנו נהנים ממה שיש לנו פה וכל יום אני מתפלא מחדש שמצאתי את מיכל ושהכל התחבר בצורה כל כך יפה: הקריירה, מיכל, הלימודים... זה כמו הרמוניה כזאת. לא יוצא לנו להסתכל על זוגות אחרים ולנחש איך הולך להם".

מיכל: "אני זוכרת שהדבר הראשון שחברים שלנו אמרו על היוטיוב שלנו הוא 'זה כאילו שאני יושב עם מיכל וריף באוטו'. זה לא כיף להיות מישהו שאתה לא. אני חושבת שאנחנו באמת אוהבים להביע את עצמנו וזה כיף לראות שאנשים באמת מתחברים אלינו ולא למישהו בדמות. לכל זוג יש את הריבים שלו".

איזו עצה תתנו לבני ובנות נוער בגיל הנעורים לטיפוח זוגיות יציבה ובריאה?

ריף: "יש לי מילה אחת- כנות. כשאת/ה כנה עם בן/בת הזוג שלך- זה הופך למשהו שהוא ברור מאליו! אתה יודע שאתה מתקשר אליו לפני שאתה הולך לישון, כשאתה קם בבוקר וכשקורה משהו. החיים שלכם מתחברים למשהו אחד - אתה מתרגש מהדברים שלה, מאוכזב מהדברים שהיא מאוכזבת מהם. יש לזה הרבה יתרונות".

מיכל: "כנות באמת מחברת בין בני אדם - אני מרגישה שאף פעם לא הכרתי מישהו כמו שאני מכירה במאה ועשרה אחוזים את ריף. אני מרגישה בנוח להגיד לו הכל. הוא יכול לבוא אלי עם כל מה שהוא רוצה ואני יכולה לבוא אליו עם כל מה שאני רוצה וזה באמת מחבר. עוד דבר הוא בחילוקי דעות תמיד לנסות להבין את הצד השני".

בצילומי "הבנים והבנות" © ביאנה ויטקין

אתם עולים עוד שלב ביחסים ומקבלים תכנית משלכם על המסך שמבוססת על הזוגיות שלכם!

ריף: "זו באמת הפעם הראשונה מאז 'הבנים והבנות' שהתמודדנו ביחד על המסך. זו הייתה חוויה שלא ציפינו לה ולא ידענו שזה מה שיקרה! ממש להיות אתה עם בת הזוג שלך מול מצלמות ולעשות דברים שבחיים לא היית עושה ופתאום לראות אותה מפחדת, מצליחה, נועזת... והאמת שזה ממש העצים אותנו".

מיכל: "אני חשבתי שזה יהיה כמו ב'בנים והבנות', אבל זה ממש לא. למדתי הרבה דברים על ריף ועלי. זה היה רק שנינו.. מטיילים בכל הארץ ועושים מטורפים. למדתי שהוא לא מפחד מגבהים, אני אחת שמפחדת. למדנו דברים שאפילו לא ידענו על עצמנו ונראה לי שזה חיזק אותנו גם מבחינת הזוגיות- לדעת יותר דברים אחד על השני, וגם מבחינת התחום- זו הפעם הראשונה שאנחנו בתוכנית משלנו לגמרי ושאנחנו צריכים להרים את התכנית, וזה יצר חוויה מטורפת ואני מאוד שמחה שעשינו אותה ביחד".

מאיפה הגיעה ההשראה לתוכנית?

ריף: "האמת שדיברנו על זה המון. בכללי אנחנו שני ילדים מאוד הפיראקטיביים".

מיכל: "אנחנו אוהבים דברים מאתגרים, אז אמרנו בואו נלך על אקסטרים, ובסוף זה יצא לפועל והיה מטורף".

© תאיר אדטו

איך היה לעבוד ביחד בפרויקט כזה?

ריף: "היו אתגרים. זה דברים שאתה לא עושה כל יום. האתגר זה גם השעות וזה שבסוף אתה צריך לבוא ולהיות הגרסא הכי טובה של עצמך - וזה לא רק אתה, אלא אתה ועוד מישהי, ובסוף יש לך אחריות על כל מה שקורה, לא רק על עצמך. תוך כדי זה שאתה צריך להיות תחרותי ומכיל, זה לא פשוט. הבעיה שלנו היא שאנחנו תחרותיים מדי - אם אחד עושה משהו אז השני חייב לעקוף אותו. אנחנו מתחרים על מי מגיע ראשון לאוטובוס, מי יורד ראשון מהאוטבוס, מי מסיים את המים ראשון..."

מיכל: "אני גם חושבת ככה. זה היה לא פשוט לנסוע בכל הארץ ולהישאר עם אנרגיות לדבר הבא ולא ידענו מה אנחנו הולכים לעשות ומה מצפה לנו. זה היה מאוד מלחיץ, אבל נהניתי לגמרי וגם נהניתי שהוא היה איתי, זה רק הוסיף. לא חשבתי שאני אראה אותי ואת ריף עושים כל כך הרבה פעילויות אקסטרים ביחד. אנחנו שני מופרעים. זה היה תפור עלינו".

 
תגובות