מנפצים מיתוסים: כיצד אהבה מוצגת ברשתות החברתיות. fotolia

מנפצים מיתוסים: כיצד אהבה מוצגת ברשתות החברתיות

תוהים אם אתם באמת אוהבים את האדם שאתם נמצאים איתו בזוגיות? חושבים שתוכלו לשנות את בן או בת זוגכם? כל אחד מכם שנמצא בזוגיות בוודאי מתמודד עם הסוגיות האלו ולעתים, מבלי לשים לב, אתם מקבלים החלטות שתואמות את התוכן הטרנדי שאתם צורכים. מבולבלים? כנסו לכתבה הבאה וגלו כיצד התוכן שאתם צורכים משפיע על חיי האהבה שלכם

זה לא סוד שאינסטגרם, נטפליקס, פייסבוק ועוד - הם כבר חלק בלתי נפרד מחיינו. הרשתות החברתיות והתוכן הטרנדי שאנו צורכים משפיעים על כל תחום בשגרת היומיום שלנו, כולל חיי האהבה שלנו. אספנו עבורכם כמה מיתוסים על זוגיות שנוצרו בשנים האחרונות והאמת מאחוריהם.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מיתוס: אם יש לכם תהיות, זה אומר שאתם לא בזוגיות הנכונה עבורכם.                   

עובדה: כל אדם מתמודד עם תהיות בכל שלב במערכת היחסים וזה לגיטימי לחלוטין. 

ברשתות החברתיות ובכל תוכן שמיועד לבני ובנות נוער, אהבה מתוארת כדבר מופלא, חד משמעי וחסר תהיות. בפועל, זוגיות מתבססת על ערכים נוספים מלבד אהבה (כמו כבוד ושיתופיות) וזוגיות טובה היא עניין של עבודה והשקעה רבה. במילים אחרות, אין באמת מצב שבו מתחילת הקשר שני הצדדים בטוחים במאת האחוזים באהבה ובזוגיות שלהם, והם יוצרים מערכת יחסים נכונה ובריאה בלי להשקיע.

© adobestock

מיתוס: אפשר לשנות את בן או בת הזוג.                                                                   

עובדה: אם אתם רוצים לשנות את בני זוגכם או שהם אתכם, זוהי נורא אדומה. 

אם אתם מרגישים שבני זוגכם הופכים אתכם לבני אדם טובים יותר ואתם מעודדים זה את זו להתפתח ולהצליח - הרי זה מבורך. אולם, אם אתם מרגישים צורך לשנות מרכיבים משמעותיים באישיות שלהם או שאתם מרגישים שהם מנסים לשנות אתכם, ייתכן שעליכם לבחון את הזוגיות שלכם מחדש. בסדרות וסרטים מודרניים רבים, מופיעה זוגיות בין גבר לאישה שמנסה לשנות אותו ולא מוותרת על הקשר למרות שהוא מזיק לה, וחשוב להבין שלא מדובר במערכות יחסים מציאותיות ובריאות. אם את או אתה מרגישים שאתם נמצאים בזוגיות רעילה ונשארים בה מתוך תקווה שתצליחו לשנות את הצד השני - כדאי לכם לשקול בכובד ראש אם אתם אכן צריכים להמשיך את הקשר הזה.

 

מיתוס: המיניות המוצגת ברשתות החברתיות ובמדיה היא מיניות בריאה.

עובדה: כמעט ואין ביטוי להסכמה, ולכן זוהי אינה מיניות בריאה. 

מעט מאוד מהסרטים והסדרות הפופולריים עוסקים בסוגיית ההסכמה: לרוב, סצנות המין מתרחשות ללא דיאלוג מקדים בין הדמויות שמטרתו לוודא ששני הצדדים אכן מוכנים ומסכימים לפעולה העומדת להתרחש. במציאות, חובה לוודא הסכמה חופשית של שני הצדדים, ולא לנסות לחקות סצנות פורנוגרפיות שאינן משקפות קשר בריא והסכמה מלאה. זכרו שמיניות בריאה מותנית בהנאה של כל הצדדים והסכמה חופשית מצדם, ועליכם ליצור תקשורת בריאה ביניכם ולא לבצע דבר מסוים שייתכן שבן או בת זוגכם אינם מעוניינים בו.

© shutterstock

מיתוס: זוגיות בריאה ומאושרת מוגדרת על פי קריטריונים קבועים מסוימים.             

עובדה: זוגיות היא לא "שחור ולבן".

כן - ישנן נורות אזהרה חד משמעיות המכוונות לכך שיש לסיים את הקשר באופן מיידי, אך לא כל העצות והאזהרות שאתם רואים ברשתות החברתיות הן אכן נכונות. בני ובנות נוער רבים מפרסמים סרטונים, בעיקר בטיקטוק, שבהם הם מציגים "נורות אזהרה", "סימנים לכך שעליכם להיפרד" ועוד. שימו לב שעליכם לקחת את המידע המוצג בסרטונים האלו בערבון מוגבל מאוד ולהתייחס רק למידע שפורסם על ידי גורמים/גופים מוסמכים. כל זוגיות חווה עליות ומורדות, לכל אדם יש חסרונות, ואתם ורק אתם - יכולים להחליט אם אתם יכולים להשלים עם אי ההסכמות בקשר שלכם והחסרונות של בן או בת זוגכם.

תגובות