אין מקום להערות כאלה: 5 הערות רעילות שאסור להעיר במסגרת זוגית. adobestock (אילוסטרציה)

אין מקום להערות כאלה: 5 הערות רעילות שאסור להעיר במסגרת זוגית

זוגיות בריאה, בדרך כלל נובעת מתוך שמירה על שיח מכבד אשר לא מעביר ביקורת או כעס כלפי בן/בת הזוג... מכאן, ניתן להבין כי ישנן הערות מסוימות שלא צריכות להיאמר במסגרת זוגית וכדי לשמור על שלום בית במערכת היחסים, אספנו חמישה סוגים של הערות שמהן ללא ספק, מומלץ להימנע

המפתח לזוגיות טובה ומוצלחת, הרבה פעמים תלוי ומושפע מההתנהגות שלנו במערכת היחסים. לפעמים, אנו נוטים לבקר לרעה את בן/בת הזוג, להעיר הערות לא נעימות ומבלי לשים לב, אפילו לפגוע. לכן, כדי למנוע סיטואציות כאלו ואחרות בעתיד, אספנו עבורכם חמישה סוגי הערות שממש לא צריכות להיאמר.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

הערות על מראה חיצוני
המציאות "השופעת" של המאה ה-21, הפכה את נושא דימוי הגוף ל"נפיץ" ביותר וכיום בני נוער, ילדים ואפילו מבוגרים - ממשיכים לסבול מבעיות אלו, יום יום... המצב הזה קורה לרוב בגלל פחד מהשקפת הסביבה עלינו ואולי גם מתוך הקושי שלנו לחיות עם עצמנו במציאות שבה תמיד נדמה כי כולם כל כך מושלמים, כמו: באינסטגרם, בשלטי החוצות, בפרסומות וכדומה. לכן, הרבה פעמים, דווקא במקומות האינטימיים ביותר שלנו - אנחנו נרצה להתעטף בתחושת ביטחון ומשמעות פנימית ובדיוק בגלל זה - אין מקום להערות שליליות על המראה החיצוני של בן/בת הזוג. חשוב שתזכרו כי לאף אחד (משפחה/חברים/מורים/מכרים) אין את הזכות להעיר לכם על המראה החיצוני שלכם בצורה שהיא איננה מכבדת וזה תקף גם לגביכם כי אתם הרי אף פעם לא יודעים איך אדם תופס את עצמו ובאיזו תקופה הוא נמצא.

© shutterstock

הערות על בחירות בחיים האישיים
המושג "חיים אישיים" מרמז בגלוי על כך שבחיים שלכם - אתם היחידים שיכולים לקבל החלטות. אף בן זוג, חבר, בן משפחה או כל אדם אחר - לא יכול להחליט החלטות עבורכם. כמובן שבכל עת באפשרותכם להיוועץ באנשים, אבל ברגע שאתם מרגישים שזה כבר חוצה את גבול הפרטיות שלכם - זה התחום שמבעד לקו האדום. לכן, הקפידו לזהות הערות שכאלו במסגרת מערכת היחסים ושימו לב שאתם לא מגיעים אל הזוגיות מתוך מקום "מרצה" מכיוון בסופו של דבר, אתם צריכים לרצות אך ורק אדם אחד והוא אתם, עצמכם.

הערות על אופי/התנהגות
יש אנשים שבטוחים שיש להם כל זכות להעיר לכם על אופן ההתנהגות שלכם בצורה ביקורתית ומעליבה. מה משותף לכל האנשים האלה? שלכולם אין מקום בחיים שלכם ובטח שלא בזוגיות שלכם. אתם מי שאתם ואתם בחיים לא צריכים להשתנות בשביל מישהו אחר. כמובן שזה נכון גם ליחס שאתם צריכים להפגין כלפי אנשים אחרים ואין ספק שיש מקום להקשיב לאנשים שמסבירים לכם בכבוד את הקושי שלהם בהתנהלות מולכם ולמרות זאת, תמיד מומלץ לשים לב שלא מדובר בהעברת ביקורת מזלזלת ופוגענית.

© adobestock

הערות על תקשורת עם אנשים אחרים
מכירים את זה שיש לכם רצון לקיים עוד קשרים מלבד הקשר הזוגי שאתם מקיימים, בלי להישפט על כך מצד בני הזוג? מובן לגמרי - וזכותכם! אך, מה קורה במידה והם לא מבינים זאת? שוקלים בכובד ראש את מערכת היחסים ו"משחררים" ממנה במידת הצורך (אין פה מקום להיסוס). הקפידו לזהות הערות הנובעות מקנאה של בן/בת הזוג בקשרים ידידותיים שאתם מקיימים כרעילים ולפעול בהתאם כי אתם היחידים - שיכולים לקבל החלטות בריאות ומשמעותיות עבור עצמכם!

הערות "מורידות" ולא מפרגנות
קודם כל, חשוב לציין שפירגון צריך להתקיים בכל קשר ועל אחת כמה וכמה בקשר זוגי. הערות לא מפרגנות, חייבות להוות עבורכם סימן אזהרה ולהציף אצלכם את השאלה: "האם מערכת היחסים הזו היא בריאה ונכונה"? במידה ולאחר זמן מה הגעתם למסקנה שהתשובה היא לא - אל תמתינו אפילו רגע ותפעלו מיידית, בעקבות הלב. זכרו שאתם מדהימים ועוצמתיים בזכות עצמכם, שאתם לא שואבים את העוצמה שלכם מתוך מה שאנשים אחרים אומרים ואם כבר אנשים אחרים, שקרובים אליכם, אומרים משהו עליכם - תדאגו שהוא יהיה חיובי או בונה, אחרת - מה הטעם בקשר הזה?

תגובות