טור דעה: "הזדמנות לחבר בין שני עולמות שחשובים לי מאוד, ריצה ורצון לזוגיות". ADOBESTOCK

טור דעה: "הזדמנות לחבר בין שני עולמות שחשובים לי מאוד, ריצה ורצון לזוגיות"

עומר שיאון, המאובחן עם אוטיזם, הולך לרוץ ב"Hoodies סינגלס RUN" שיתקיים בעוד ב-22 בספטמבר בתל אביב ועל הדרך, הוא גם מקווה למצוא על המסלול אהבה • "אם אמצא בת זוג שחולקת איתי את אהבת הריצה, זכיתי כפליים" הוא משתף בטור דעה!

קוראים לי עומר שיאון, אני בן 20 , אובחנתי עם אוטיזם בגיל 13 ולרוץ זה אחד הדברים שאני הכי אוהב לעשות בחיים. כל פעם שאני מסיים ריצה ארוכה אני מרגיש שעשיתי משהו מיוחד. רצתי במרתון ירושלים, מרתון תל אביב והמרוץ הבא הוא ה"הודיס סינגלס ראן"- מרוץ הרווקים והרווקות של תל אביב. כן אני רווק ואני מחפש אהבה, אני כבר בן 20 ובהחלט מוכן למצוא את האחת לרוץ איתה לעבר השקיעה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בתמונה: עומר שיאון © אלבום פרטי

למצוא בת זוג זו משימה קשה, אני יודע שאני לא היחיד שמתמודד איתה. רבים מבני גילי נעים במרחב הזה של יציאה לדייטים, התכתבויות באפליקציות השונות ומרוץ הבלתי נגמר אחרי האחת, או האחד. אבל עבורי המשימה לעיתים קשה עוד יותר. אני בחור עם אוטיזם בתפקוד גבוה, מה שיכול להקשות עליי. אני יוצא לדייטים, אפילו היו מעט קשרים קצרים, אבל זוגיות ארוכה עוד לא זכיתי למצוא.

דייט זו תמיד סיטואציה מביכה, אני מודע לזה, אבל עבורי דייט הוא משוכה קשה שאני צריך לעבור. לקח לי הרבה זמן להעז לצאת מהשיח באפליקציה או באתר על גבי מסך המחשב לפגישה פנים מול פנים. לקח לי זמן לקרוא נכון את מי שיושבת מולי, להבין מה נכון או לא נכון להגיד, להסתכל בעיניים, לזכור לחייך ועוד. מדובר בהרבה לחץ כשיוצאים למצוא את האחת.

כשאני רץ אני מרגיש משוחרר, כל הלחץ שמקיף אותי כשאני מנהל שיחה עם אנשים או כשאני יוצא לאירוע חברתי, נעלם! בריצה אף אחד לא מרגיש את ההבדל, עם אוטיזם, בלי אוטיזם, אני עומר. הגוף עובד, הלב פועם והמוח רגוע. בזמן הריצה אני מרגיש הכי טוב שאפשר. אני שומע מוזיקה, כזאת שמכניסה בי קצב ואנרגיה ופשוט מתמסר להרגשה.

את האבחנה שיש לי אוטיזם קיבלתי בגיל 13, ממש לקראת גיל ההתבגרות, האבחנה לא הפתיעה אותי, אבל מאוד עזרה לי. ההבדל בין העומר שהייתי לפני האבחנה שמתקשה בהבנת סיטואציות חברתיות, שונה לגמריי מהעומר של אחרי האבחנה, מאחר וקיבלתי הדרכה וטיפול. בתיכון כבר התחלתי להיפתח ושם התחילו הקשרים החברתיים הראשונים שלי והדברים השתפרו מאוד.

"המירוץ מחבר בין שני עולמות שחשובים לי מאוד. הריצה, והרצון לזוגיות" © Omri Rosengart

מירוץ הרווקים של תל אביב (קבוצת RGE, חברת שוונג בשיתוף עיריית תל אביב-יפו) שונה עבורי מכל מירוץ אחר שהשתתפתי בו. מבחינתו זו הזדמנות לחבר בין שני עולמות שחשובים לי מאוד- הריצה והרצון לזוגיות. אם אמצא בת זוג שחולקת איתי את אהבת הריצה, זכיתי כפליים ומקווה שהריצה תהווה יתרון ונושא שיחה ששובר את הקרח.

חשוב לי להעביר מסר אחד. אל תפחדו, אל תברחו, תמצאו את הדבר שמוציא מכם את הטוב ביותר ותלכו איתו רחוק. השתמשו בו כדי להיות הגרסה הטובה ביותר שלכם. כולנו זקוקים לאהבה, כולנו זקוקים לפרטנר. שיכיל, שיקבל, שירים אותנו. אני מוכן להעניק את כל אלה למי שאבחר בה ומקווה שתבחר בי בחזרה.

© ADOBESTOCK
תגובות