חייבים לדבר על זה: שבוע העלאת המודעות לחינוך מיני. צילום: מעיין אורון

חייבים לדבר על זה: שבוע העלאת המודעות לחינוך מיני

השבוע מתקיים לראשונה בישראל שבוע העלאת מודעות לחינוך מיני, שבמהלכו פועלים במשותף הוועד למלחמה באיידס ומועצת התלמידים והנוער של מחוז תל אביב כדי להגדיל את המודעות לנושא בקרב בני הנוער. פרסום טיפים בנושא, השקת מוקד פניות וכנס משותף לתלמידים, הורים ואנשי חינוך הם רק חלק מהפעילויות שנערכות השבוע

השיח סביב נושא המיניות אינו מספק במציאות של ימינו. מסקר שערכה מועצת התלמידים והנוער של מחוז תל אביב עולה כי כמחצית מההורים בישראל חוששים או אינם מתכוונים לדבר עם ילדיהם על יחסי מין, וזאת בעוד שמרבית בני הנוער מעידים כי את המידע שיש ברשותם הם קיבלו ממקורות בלתי מוסמכים כמו אינטרנט וחברים בני גילם. מקורות מידע אילו משפיעים לעתים קרובות על הרגלים מיניים בלתי אחראיים ויוצרים תפיסות שגויות בנוגע ליחסי מין. 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

© מועצת התלמידים והנוער מחוז תל-אביב

בני הנוער כיום מוצפים בדימויים מופרכים ולא מציאותיים הנוגעים למין ולמיניות, אליהם הם חשופים כבר מגיל צעיר ברשת ובמדיה. הם ממעטים להתייחס לשאלות של קרבה, אהבה, רצון הדדי, יחסי מין כקשר מתפתח ותקשורת מילולית בין הפרטנרים. למרבה הצער, ממש כפי שרבים מההורים בישראל אינם נוהגים לדבר עם ילדיהם על מין, כך גם חלק גדול מאנשי החינוך ורבים מתלמידי התיכון בישראל לא מקבלים ולו שיעור אפקטיבי אחד על חינוך מיני במהלך תקופת לימודיהם.

במטרה לעורר את השיח והתקשורת בין הורים לילדיהם בנושאי מין ומיניות ולתת לבני הנוער ולמבוגרים את הכלים הדרושים כדי להתמודד עם המידע הלא מבוקר אליו הם חשופים באופן מתמיד, הוועד למלחמה באיידס ומועצת התלמידים והנוער של מחוז תל אביב יקיימו לראשונה בישראל שבוע העלאת מודעות לחינוך מיני תחת הכותרת "חייבים לדבר על זה". במהלך השבוע יועלו לרשת סרטונים להעלאת מודעות בהפקת ובהשתתפות תלמידי תיכון, יפורסמו ברשתות החברתיות טיפים חשובים בנושא מיניות בריאה, יושק מוקד פניות משותף של הוועד למלחמה באיידס ומועצת התלמידים והנוער, וכן יתקיים כנס משותף לתלמידים, הורים ואנשי חינוך בו יינתנו כלים לשיח פתוח ומיטבי על נושא המיניות על היבטיו השונים.

הכנס ייערך ביום חמישי הקרוב בין השעות 18:30-21:30 ב-wix כנסים נמל תל אביב בביתן 26. למידע ולפרטים נוספים.

תגובות