את אישה? את הקורבן? את אשמה! . צילום: shutterstock

את אישה? את הקורבן? את אשמה!

בעקבות הפרשה בה הופצו תמונות עירום של שדרנית הספורט שרון פרי לאחר שטלפונה נגנב והתגובות שפרי ספגה, כתבתנו יובל ללוש מדברת על התופעה בה תמיד מאשימים את האישה במעשה. טור דעה

ממש לאחרונה בחודש ספטמבר כאשר שהתה בים, נגנב טלפונה מהמכונית של שדרנית ומגישת חדשות הספורט שרון פרי, בעודה שוהה בים. העניין עורר סערה גדולה כי לאחר שנגנב ניידה ואיתו תמונות אינטימיות של גופה, לחשבון האינסטגרם שלה הועלו אותן תמונות פרטיות אינטימיות של גופה שנועדו לבן זוגה, ואך ורק לעיניו.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

בעקבות הפרשה הגיעו איתה גם המון תגובות, "היא הייתה צריכה להיזהר", "הטלפון הנייד הוא לא דבר פרטי היום", וכדומה. בסלולר שלנו יש המון דברים שהיינו רוצים שיישארו בינינו לבין עצמנו, או בינינו לבין אנשים מאוד ספציפיים, ואני חושבת שפרי לא התכוונה שהתמונות שלה יגיעו לקהל ציבורי רחב.

© צילום: shutterstock

 לאחר הפרשה אורלי, מגישת תוכנית הבוקר "אורלי וגיא" בערוץ 10 ריאיינה יחד עם שותפה ובעלה גיא את שרון פרי על העניין. שאלתה הראשונה הייתה: "את כועסת על אחרים, אולי בעצם היית צריכה לכעוס על עצמך?" פרי, המומה משאלתה של אורלי לא ידעה מה לומר. לי בניגוד אליה, יש הרבה.

 כיום החברה מגדירה אותה כגוף ולא יותר מכך, בתור אישה, איך ניתן להאשים את הקורבן במעשה? אז מה אם היא השאירה את הנייד שלה במכונית הפרטית שלה,  אז מה אם היא צילמה את התמונות האלו בנייד הפרטי שלה, שוב, בדגש על הפרטי. הכל נעשה בפרטיות מוחלטת וברגע שהגנב "לקח" את פרטיותה הוא נעשה לאשם המוחלט בנושא.

כמו התמונות הפרטיות שמתקשרות בין היתר לגוף האישה, למיניות וכדומה, אולי גם נאשים (כאילו שזה לא קורה) בנות שעוברות ברחוב וחושפות רגליים בעזרת מכנסיים קצרים? נאשים אותן כשהן נאנסות ולא את האנס שלא יכל לשמור את ידיו לעצמו? אז מה אם היא הלכה ברחוב עם גופה בדגש ענקי על המילה הפרטי, מאיפה הזכות להיכנס לפרטיות שלה?

"מאיפה הזכות להיכנס לפרטיות שלה?" © צילום: shutterstock

אם זה היה קורה לי הייתי מרגישה כל כך חשופה, חשופה לעיני כל ולא רק כי תמונות אינטימיות שלי הופצו אלא כי אנשים מרגישים בסדר עם לחדור לפרטיות שלי, לאישיות שלי. הייתי מרגישה כל כך חשופה כי אני בעצם לא מוגנת, הפרטיות שלי כבר לא שייכת לי. חיזוק הדבר המזעזע שקרה לה משגע אותי, איך זה בא מפי אישה שדבר כזה יכול לקרות לה? ולאו דווקא עם תמונות מהסוג הזה, עם כל דבר.

אין בי מספיק מילים שיתארו את מה שאני מרגישה. אם זו הייתה אני, לא הייתי יודעת פשוט איפה לקבור את עצמי מרוב בושה.

לכל אדם מגיע הפרטיות שלו. כמו שאתם לא רוצים ששיחות מהווצאפ שלכם יתפרסמו, או לחילופין תמונות "מפדחות" ששלחתם לחברים או עוד דברים שלא מיועדים לאנשים שהם לא אתם - גם היא לא רוצה שתמונות אינטימיות שלה יתפרסמו לעיני כל. לא ניתן להאשים את הקורבן במעשה, האשם היחידי זה הגנב שחוץ מאת רכושה, גנב גם המון ימים טובים שיכלו לעבור עליה.

תגובות