הזמרת מיסי מודל בקליפ חדש על נשיות ששובר את הרשת. צילום מסך מיוטיוב

הזמרת מיסי מודל בקליפ חדש על נשיות ששובר את הרשת

הזמרת מיסי מודל האמריקאית הוציאה ממש בימים האחרונים קליפ מיוחד אשר מדבר על מה זה להיות אישה בחברה המודרנית בשנת 2016. הקליפ מעביר ביקורת רבה, ואין ספק שמיסי אמיצה מאד ובהחלט מעבירה מסרים משמעותיים וחזקים

נשיות היא נושא שיותר ויותר מדברים עליו בשנה האחרונה, והשאלה "כמה קשה להיות אישה" נשאלת ומדוברת מדי יום ביומו. הזמרת האמריקאית מיסי מודל הופיעה מול מצלמה בדרך הכי גאונית שאפשר את המציאות שאישה עוברת כיום, בשנת 2016. 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

לשיר קוראים "How great to be a woman" שנעשה במחווה מדהימה לשירם של "Bye Bye Birdie's" - "How Lovely To Be a Woman", בעזרת הלחן של ההמנון האמריקאי, מיסי חיברה שיר משלה בו בעצם הראתה את הלחצים ואיומים שמופעלים נגד נשים בחברה של 2016. הסרטון מראה את מיסי פשוט חוזרת הביתה מדייט עם בחור מסוים, וחושבת לעצמה כמה לדבר עליו אחר כך עם חברות יהיה מדהים.

להיות אישה מלווה בעיניה עם לחצים חברתיים מצד הסביבה על ההופעה החיצונית, מלווה במחשבות מצד אחרים על כך שנשים נוצרו רק בשביל ללדת תינוקות, בשביל לחוות התעללות מינית ועכשיו כאשר הנשיאות בארה"ב התחלפה והנשיא המכהן הינו דונאלד טראמפ, כיצד הממשלה תגביל נשים - שוב. מיסי טוענת כי למדה מדיבורים עם נשים רבות בסביבתה, שאלו תחושות שרוב הנשים חשות.

© אילוסטרציה. צילום: sutterstock

כדי לשמש כמעין כתף תומכת לכל אותן נשים, וכמעין אות מחאה משלה, שחררה מיסי את השיר והקליפ המתלווה אליו. בשיר היא שרה (בציניות מוחלטת כמובן) "כמה נחמד לצאת לדייט ואז להיאנס, רק כי לכאורה לבשת בגדים צמודים, ואת גרמת לכל להשתבש. כמה נחמד לדעת, שאת לפעמים צעצוע וכלל לא אישה, ומקבלת משכורת נמוכה יותר משל גבר על אותה עבודה, רק כי את אישה".

הלוקיישן שבו נבחר לצלם את הקליפ גם הוא אומר המון. הקליפ צולם בחדר של בחורה, כאשר אם מבחינים ומסתכלים טוב טוב, החדר כולנו סגול, הבגדים התלויים בארון מאד 'חמודים', מסודרים לפי צבעים ורובם ורודים גם כן, את הקירות והכיסאות בחדר מעטרים תמונות מתוקות ובובות, אולי כדי להדגיש שאישה אמורה להחזיק בתדמית 'בובה ומתוקה' גם כן.

© צילום מסך מיוטיוב

אין ספק שהמסרים שמיסי מעבירה חשובים, וכל פרט בקליפ אינו שולי. אולי אף עדיף שהמסרים שמודל מנסה להעביר במהללך הקליפ יאמרו בדרך ובשפה הבוטה שמיסי בוחרת להשתמש בה במהלך הוידאו, כדי שמישהו אי שם, יבין, יקשיב וייקח לצומת ליבו. אנחנו איתך, מיסי! 

 

תגובות