יום האישה הבינלאומי: הנשים הכי משפיעות שחוללו מהפך. צילום מסך מיוטיוב

יום האישה הבינלאומי: הנשים הכי משפיעות שחוללו מהפך

עם כל הכבוד לגברים שלנו (ויש הרבה כבוד), במשך השנים נרשמו לא מעט הישגים למין החזק שחוגג ממש היום את יום האישה הבינלאומי: הנשים. לכבוד המאורע המיוחד שחל ממש היום, הנה מספר הישגים מדהימים ששייכות לנשים בינלאומיות וישראליות, חזקות ומופלאות!

יום האישה הבינלאומי חל ממש היום (ד'), ולכבוד המאורע המרגש שמשמח כל אישה בעולם, אספנו לכם את ההישגים הכי בולטים למין הנשי שעשו הנשים הכי משפיעות וחזקות שאנחנו מכירים.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

קוקו שאנל

אין אחת (או אחד) שלא מכירה את אשת האופנה המפורסמת הזו. מדובר בראש בית האופנה הפופולארי ביותר בעולם, שזכתה לתואר "חלוצת תחום האופנה המודרני". בתקופתה, דפוסי האופנה הראויים לנשים היו מקובעים, אך היא הייתה מעצבת האופנה הראשונה שהצליחה לפרוץ אותם. אחד מהישיגיה היה לגרום לכך שהמחוך לא יהיה עוד פריט אופנה הכרחי אצל נשים, הישג חשוב יחסית למאה ה-20, שתרם רבות לפיתוח הפמיניזם. בשנת 1992 הוציאה שאנל את הבושם "שאנל מספר 5", המיוחד בכך שהוא מורכב מ-50 ריחות שונים, וזהו הבושם בו השתמשה מרילין מונרו. הוא הבושם הנמכר ביותר עד היום, והוא הפך את שאנל למעצבת האופנה הראשונה שהוציאה בושם - אישה.

© צילום: gettyimages

נדיה קומנצ'י

 אין ספק שהתואר "המתעמלת האגדית", מתאים לאישה הרומניה הזו, שהיא באמת מדהימה. עוד בהיותה נערה צעירה, זכתה קומנצ'י באליפות פעמיים ברציפות. באליפות הראשונה שלה, זכתה לתואר "אלופת אירופה", בחמש מדליות זהב ובתואר "ספורטאית השנה". כל זאת כשהיא בת 13 וחצי בלבד!. באליפות השנייה שלה שנה לאחר מכן, שהייתה אליפות אולימפית, זכתה קומנצ'י בתואר "המתעמלת הראשונה בתולדות האולימפיאדה שקיבלה את הציון המושלם 10", אותו קיבלה 6 פעמים. באותה אליפות זכתה ב-3 מדליות זהב, וגם הייתה לרומנייה הצעירה ביותר שזכתה בתואר "גיבורת מעמד העובדים הסוציאליסטים" ברומניה.

 

שחר פאר

 הגיע הזמן גם לקצת גאווה ישראלית ברשימה לא? שחר פאר היא הטניסאית המצליחה ביותר בתולדות הטניס הישראלי בכל הזמנים, גם מבחינת נשים וגם מבחינת גברים. הדירוג שלה בתחום הטניס בעולם הוא מספר 11, דירוג שיא בקרב כל הטניסאים הישראלים. היא גם הטניסאית הישראלית היחידה שנכנסה לרבע הגמר של הגראנד סלאם, ובאליפויות ארה"ב ואוסטרליה הפתוחות. היא זכתה 8 פעמים באליפות ישראל לנשים, בין השנים 2001- 2012. לצערנו, ממש לפני מספר ימים היא הודיעה על הפרישה מתחום הטניס, אולם, במשך שנות פעילותה היא בהחלט תפסה מקום חשוב בתודעת הספורט הישראלי, בישראל בכלל, ואף בעולם. כבוד!

פאר על המגרש © צילום מסך מיוטיוב

רומי אברג'יל

ממשיכים בגאווה הישראלית, והפעם את המקום תופסת נערה בשם רומי אברג'יל שהפכה, בשנת 2016, לטרנסג'נדרית הראשונה בישראל שהחלה טיפול הורמונלי לפני גיל 16. את התהליך היא התחילה בהיותה בת 11.5 בלבד, ובגיל 15 קיבלה אישור מיוחד להורמונים, אישור אותו נותנים בישראל לנערים מעל גיל 16. רומי גם השתתפה בתחרות "מלכת היופי של הדרום", וזכתה שם בתואר "תגלית השנה". היא בהחלט ראויה לכל סוג של הערכה!

© צילום מסך מאינסטגרם

ג'יי קיי רולינג

רובנו בוודאי קראנו את הספרים של "הארי פוטר", אבל כמה אנחנו יודעים על ההצלחה הרבה של האישה העומדת מאחורי הסדרה? רולינג ידועה בשם העט שלה, שמטשטש את היותה סופרת אישה, כי היא חששה שנערים וילדים לא ירצו לקרוא סדרת פנטזיה שנכתבה על ידי אישה. סדרת הספרים שלה היא הנמכרת ביותר בתחום הפנטזיה, ורשימת ההישגים והפרסים שלה הודות לספרים ארוכה. רולינג היא הבן אדם הראשון והאישה הראשונה בהיסטוריה שנהייתה מיליארדרית מכתיבת ספרים, והיא אף מדורגת באחד המקומות העליונים ברשימת הנשים העשירות ביותר בבריטניה.

© צילום מסך מיוטיוב

אלן דג'נרס

אלן המצחיקה מ"התכנית של אלן" בארצות הברית בטוח מוכרת לכולנו, ואף זוכה להצלחה רבה. היא זכתה ב-15 פרסי אמי מאז עליית תכנית האירוח שלה (2001). ההישג הגדול ביותר שלה היה קבלת מדליית החירות הנשיאותית מידי הנשיא ברק אובמה, וזהו אחד משני העיטורים הגבוהים ביותר בארצות הברית. במדליה זו זכו אנשים משמעותיים במיוחד בהיסטוריה, כמו נלסון מנדלה, שמעון פרס והאם תרזה. דג'נרס קיבלה מדליה זו בשל תרומתה ללאום האמריקאי ולקהילה הגאה.

© צילום מסך מיוטיוב

טיילור סוויפט

בין אם אנחנו אוהבים אותה ובין אם לא, אין ספק שטיילור סוויפט היא אחת הזמרות המצליחות ביותר בעולם. סוויפט זוכה להצלחה רבה בשל המוסיקה שלה והאלבומים המעולים שהיא מוציאה, והיא השאירה חותם גדול בעולם המוסיקה בזכות הישגיה הרבים. סוויפט היא האמן הראשון בתולדות המוסיקה ששלושה מאלבומיו נמכרו ביותר ממיליון עותקים בשבוע, ואף הפכה לאישה הראשונה שזכתה בפרס הגראמי לאלבום השנה פעמיים.

טיילור בהחלט שברה את כל השיאים משנת 2006, כאשר מאז ועד היום זכתה לכמעט 80 פרסים כוללים בטקסי הגראמי, האמי, המוסיקה האמריקאית, פרסי המוסיקה של בילבורד, מוסיקת הקאנטרי והמוסיקה הבריטית, שהופכים אותה לאחת האמנים המצליחים ביותר בכל הזמנים.

© צילום: gettyimages

אנט קלרמן

ואם אנחנו מתחברים שוב לפריצות בתחום האופנה, אנט קלרמן, שחיינית, שחקנית ובעלת עסק אוסטרלית, היא האישה הראשונה שלבשה בגד ים העשוי מחלק אחד, בניגוד לשמלה המסורבלת והמכנסיים שהיו מקובלים אז, כשהמאה ה-20 הייתה עוד בחיתולים. בשנת 1907 נעצרה קלרמן בגין חוסר צניעות – כאשר לבשה את אחד מבגדי הים בעלי החלק האחד שלה. המהפכה הקטנה שלה הובילה אותה להוצאת קו בגדי ים משלה, שכללו, כמובן, חלק אחד, והיא הפכה לאישה הראשונה שעשתה צעד אל עבר בגדי הים המודרניים.

הישג נוסף של קלרמן הוא היותה האישה הראשונה אשר הופיעה בעירום מלא בסרט, במסגרת סצנה בסרט "בת האלים". היא גם הייתה השחקנית הראשונה אשר לבשה תלבושת של בת ים בסרט, במסגרת הסרט "בת הים". היא אפילו עיצבה ותפרה את תלבושת בת הים בעצמה! בהחלט מרשים.

 

תגובות