תחליטו כבר: התמונה של לאלי וקירל שעוררה ביקורות. צילום: אלי כהן

תחליטו כבר: התמונה של לאלי וקירל שעוררה ביקורות

מאז ההופעה המוצלחת של הזמרות נועה קירל ולאלי אספוסיטו, הציבור בסערה. לא על ההופעה המוצלחת של השתיים, אלא דווקא על התמונה של שתיהן שצולמה לפני ההופעה, בה קירל בעלת שיזוף מלאכותי ולאלי עם שיערות על הידיים. לחברה יש דרישות מסוימות בנוגע למודל היופי, אבל נדמה שאפילו החברה, כבר ממש לא יודעת מה היא רוצה • טור דעה

ההופעה של לאלי אספוסיטו יצרה הרבה באזז ורעש בקרב המעריצים הישראליים, אבל לרעש כזה לא ציפינו. מסתבר שלא השירים, השואו, התלבושות או הראיונות שהעניקה הכוכבת לכלי התקשורת הישראליים עוררו עניין בקרב הגולשים ברשתות החברתיות, אלא דווקא תמונה אחת תמימה שלה עם נועה קירל שחיממה את המופע שלה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

שתי הזמרות הצטלמו רגעים אחדים לפני שהן עולות לבמה לשמח ולהקפיץ את הקהל. התמונה התמימה גררה אחריה תגובות רבות ונאמר עליה שהיא "זוועתית" ו"מצחיקה". אני בטוחה ששתי הזמרות לא חשבו לרגע שהתמונה תעורר כל כך הרבה ביקורת מצד הגולשים, אבל אולי בעצם לא את הזמרות צריך לבקר, אלא את הגולשים עצמם.

מאז שהתמונה הועלתה לרשת, היא לא מקבלת תגובות בזכות החיוך היפה של השתיים, והאושר הממלא את פניהן, אלא יותר חוטפת צחוק וביקורת על השיזוף של קירל ועל שיערות הידיים של לאלי, שכנראה עניינו אחרים הרבה יותר מההופעה עצמה.

התמונה שעוררה בלאגן
התמונה שעניינה הרבה יותר מההופעה © צילום: אלי כהן

כשראיתי את הביקורות, הופתעתי למצוא בקהל הלועגים והמצחקקים הרבה נשים ובחורות צעירות. אני בטוחה שחלק נכבד מהנשים האלו הולכות למכוני שיזוף כדי לקבל גוון כהה יותר, נצלות בשמש ברגע שמגיע הקיץ, או כאלו שכמו כל אדם אנושי, יש להן שיער במקומות שונים על הגוף, ואבוי, אסון גדול, גם על הידיים.

למען האמת, התגובות עצבנו אותי. נשים חוות על בשרן את כאבי מודל היופי שהחברה מכתיבה לנו, אז מי אתן ואתם שתשפטו נשים אחרות? ובכלל, למה לשפוט בחורות צעירות על בחירות אופנתיות אישיות שהן בוחרות לעשות? בחירות שחלקן נעשות בעקבות מודל היופי הנוקשה שנשקף אלינו מכל עבר, ומחייבות אותנו לבחור כאילו בחופשיות, אך למעשה זה בכלל לא כך, שוב ושוב בעקרונות היופי המודרני. כל החלטה שאנו עושים כיום מתחשבת גם בהחלטות החברה, ובתור נערה או אישה, את לא באמת עושה מה שאת רוצה.

לאלי אספוסיטו באולפן פרוגי. מגיש: משה אבוטבול | מתורגמנית: עדן טוב
 

תמונה אחת, שתי מצולמות ואלפי תגובות מלגלגות משקפים שני צדדים שונים של התופעה. אחת הלכה "בכל הכוח" אחר מודל היופי ודרישותיו בעזרת שיזוף מלאכותי - וחטפה. ואילו השנייה, לא הלכה לפי "חוקי" מודל היופי ולא הורידה שיערות בידיים. ואיזה קטע, היא גם חטפה.

אז על מה לאלי וקירל חוטפות ביקורת? אחת על שעברה על "החוקים" והשנייה על שקיימה את "החוקים". אני עם חוקי החברה כבר השלמתי בצער גדול, אך אם כבר יש חוקים, אולי כדאי שיהיו ברורים? האם אפשר שהתקנון יהיה מסודר וגמור, כולל סעיפי הביניים וסעיפי הבחירה? ואם מישהי בוחרת בחירות שונות, אפשר לבקש שגם זה יהיה דבר שבשגרה? זהו מצב מייאש. חברה, את יכולה להחליט כבר מה את רוצה?

 

תגובות