נער הוצא מהארון בעקבות סטורי 'מסגיר' ברשת. צילום מסך מפייסבוק

נער הוצא מהארון בעקבות סטורי 'מסגיר' ברשת

אף נער או נערה לא היו רוצים לצאת מהארון 'בטעות' ללא אישורם. לזהאור פילמנצ'וק, נער בן 18 מנס ציונה, זה אכן קרה בטעות לחלוטין אתמול (ה') באמצעות רשת חברתית לאחר שתמונה "מסגירה" שלו הופצה. כל הפרטים

יציאה מהארון היא אינה 'מהלך' פשוט. לרוב, יש כאלה שמתכוננים אליה ויוצאים מהארון לאחר זמן ממושך בו הסתירו את הסוד. אף נער או נערה לא מייחל לצאת מהארון על ידי מישהו בעל כורחו, ומצער כשזה קורה, ועוד באמצעות רשתות חברתיות. לזהאור פילמנצ'וק, נער בן 18 מנס ציונה ולבן זוגו בן ה-19 מפתח תקווה, זה קרה ממש אתמול (ה') באמצעות תמונה שהופצה ברשת החברתית "סנאפצ'אט". זהאור החליט לא לשתוק על העניין, וכתב פוסט מרגש בפייסבוק לאחר ה"אאוטינג". 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"חבר טוב שלי, ובן הזוג שלי בחמשת החודשים האחרונים נפגשנו ליום צילומים. בין היתר, צולמה התמונה שיש בפוסט. ידידה שלי ביקשה להעלות את התמונה אצלה, הסכמתי אך ביקשתי שלא תתייג אותי, מאחר וחששתי שזה יגיע למישהו", מספר לנו זהאור. "היא אכן העלתה את התמונה ולא תייגה, אבל מישהי נוספת ראתה את התמונה המדוברת, צילמה מסך והעלתה את זה לסטורי שלה, לא מכוונה לפגוע או לחשוף את הסוד, אלא להיפך. אחותי, שעוקבת אחריה, ראתה את התמונה, וכך העניין החל להיחשף".

הסטורי שחשף את הכל
הסטורי שחשף את הכל © צילום מסך

מכאן, איך זה התגלגל לשאר המשפחה?

"אחרי שהיא ראתה את התמונה היא באה לדבר איתי, ובעקבות כך התמונה הגיעה לאחים שלי ולאמא שלי. אמא שלי קיבלה את העניין ממש טוב, אבל אחים שלי ממש לא, להם היה קשה לעכל". 

© צילום פרטי

מה הייתה התגובה שלך?

"הייתי בהלם מוחלט. לא ידעתי מה אני אעשה הלאה. איך אמשיך מפה כשכולם יודעים. אבל למזלי אחותי ובן הזוג שלי היו איתי בשביל לתמוך ולהרגיע, וזה עזר לי מאוד, גם לתחושה באופן כללי, וגם לזה שכתבתי את הפוסט בזכות זה בעצם".

בפוסט המדובר יצא לזהאור מהארון באופן רשמי, אולי זה נעשה בעקבות ה"אאוטינג" שעשו לו, אך את הפוסט בחר לעשות מרצון תוך כדי שהוא שלם עם מי שהוא. כך כתב: "אני יודע שלא לכולכם קל לשמוע את זה ושאתם צריכים את הזמן שלכם לעכל ולהתמודד עם זה, כי תאמינו או לא - גם אני עברתי את זה".

יום לא קל
יום לא קל © צילום מסך מפייסבוק

איך תכננת בעצם לצאת מהארון בפני המשפחה, אם תכננת?

"בשלב מסוים ידעתי שזה יגיע ותכננתי לצאת בפניהם מהארון. אם זאת, כל אדם שהתייעצתי איתו לגבי הנושא אמר לי לחכות עם זה עד שארגיש שיש לי קרקע יציבה. אבל במבט לאחור, למרות שלא כך תכננתי את היציאה שלי, אני חושב שאם זה לא היה קורה בצורה הזו, אולי זה לא היה קורה בגלל הפחד שלי מהתגובה שלהם". את הפוסט הוא מסיים בהקדשה מרגשת לבן זוגו ובהאשטאג המפורסם, "Love is love".

זהאור ייעץ לגולשי פרוגי ואחרים אשר אולי ימצאו את עצמם במצב דומה: "אם מצב כזה יקרה גם לכם, בו תוצאו מהארון ולא תצאו לבד בפני אף אחד, אל תדאגו כל כך. אל תעסיקו בזה את עצמכם כל כך הרבה, כי בסופו של דבר העיקר שתהיו מי שאתם, אל תתנו לתגובה של אחרים להרוס לכם את זה".

מי מכם שנמצא בסיטואציה דומה, ורוצה לדבר, הצטרפו לאיגי - ארגון הנוער הגאה. לפרטים כנסו לאתר או פנו בוואצפ 055-9830275

תגובות