להיות גאים: כך תתמודדו עם חוסר הקבלה של הקרובים. צילום: Getty Images

להיות גאים: כך תתמודדו עם חוסר הקבלה של הקרובים

אחד הדברים שיתכן ותאלצו להתמודד איתו בעת יציאתכם מהארון, הוא חוסר ההבנה והקבלה של האנשים הקרובים אליכם ביותר, שאמורים לאהוב אתכם ללא תנאי. הדבר אמנם קשה ועלול לפגוע בביטחון העצמי שלכם, אבל בהחלט אפשר להתמודד איתו. כיצד? כל הטיפים

רוב בני הנוער בגיל ההתבגרות מוצאים את עצמם בחיפוש אחר נטייתם המינית, מה שמעורר חששות ופחד בליבם, וגורם להתחלת תהליך ארוך של הבנה וקבלה עצמית. אם גם אתם נמצאים בתהליך כמו זה, אתם ודאי מרגישים צורך לדבר עם קרובי המשפחה או החברים שלכם ולהיפתח בפניהם. אבל מה לעשות כשאתם נתקלים בדחייה ובביקורת, ומרגישים אבודים לגמרי? אמנם אין לכך פתרון חד משמעי, היות וכל אדם הוא שונה בדעותיו ובאופיו, ובכל זאת - הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להתמודד עם המצב. 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

תנו להם זמן

אם יצאתם מול הקרובים אליכם מהארון, יכול מאוד להיות שהם יגיבו בצורה קיצונית, מאחר וזו הפתעה בשבילם. נסו לא לעלות את הנושא בתדירות גבוהה מדי, ותנו להם זמן לעכל. כנראה שהעובדה לא תתקבל אצלם אחרי לילה אחד או שיחה אחת, כך שעליכם להישאר רגועים וסבלנים. אולי האהבה הרבה שלהם כלפיכם תגרום להם להבין, ואם לא - תמיד תוכלו להמשיך ולנסות לדבר איתם, ואולי אפילו להפנות אותם למקורות מידע ולקבוצות תמיכה של הורים הנמצאים באותה סיטואציה. במקרה הגרוע ביותר, אם עובר יותר מדי זמן, תוכלו להמשיך יחד בשלום, במצב של ״נסכים שאנחנו לא מסכימים״. פשרה טובה לשני הצדדים.

כנראה שהעובדה לא תתקבל אצלם אחרי שיחה אחת, הישארו סבלנים
כנראה שהעובדה לא תתקבל אצלם אחרי שיחה אחת, הישארו סבלנים © צילום: Shutterstock

דברו בהיגיון

נטייתכם המינית היא חלק ממי שאתם, וזה לא הולך להשתנות. זה לא שבחרתם בה בשביל לצער את המשפחה. ובכלל, זה ממש לא סוף העולם, כמו שזה אולי נראה לקרובים שלכם תחילה. אתם יכולים להרגיע אותם ולומר להם שעדיין תוכלו להתחתן ולהביא ילדים לעולם אם תרצו בכך, ועדיין תחיו חיים רגילים ומאושרים. בטלו כל סטריאוטיפ שנדבק אליכם עקב חוסר ידע, והכריזו שאתם מתכוונים להישאר בדיוק מי שהייתם עד לפני יציאתכם מהארון. הבהירו שאתם ממש לא מבולבלים בגלל גיל ההתבגרות, אתם בסך הכל רק מתחילים להכיר את עצמכם באמת. עם הזמן, הם יצטרכו לקבל את העובדה.

נטייתכם המינית היא חלק ממי שאתם, וזה לא הולך להשתנות
נטייתכם המינית היא חלק ממי שאתם, וזה לא הולך להשתנות © צילום: Getty Images

חפשו תמיכה

כולנו צריכים אנשים שיעמדו לצדינו ויתמכו בנו. בין אם אלה קרובי משפחה שמסוגלים לקבל את המצב, חברים או אנשים אחרים מהקהילה הגאה, שיבינו בדיוק מה אתם חווים וידעו כיצד לעזור. ישנן עמותות שבהן אתם יכולים להכיר את הקהילה הגאה טוב יותר, ואף יכולות להיות לעזר לנפשכם הסוערת. אתם יותר ממוזמנים לפנות לאיג"י, למרכז הגאה, לאגודה למען הלהט"ב בישראל ולקו הקשב.

יש קהילה עצומה ותומכת מאחורי גבכם
יש קהילה עצומה ותומכת מאחורי גבכם © צילום: Getty Images

זכרו: אל תעזו לתת לאף אחד, גם לא לאנשים הקרובים אליכם ביותר, לגרום לכם להרגיש שאתם פחות שווים או כי הערך שלכם נפגע כתוצאה מנטיותיכם המיניות. אתם לא לבד, יש קהילה גדולה מאחורי גבכם שמוכנה לדבר, לעזור ולתמוך.

תגובות