פתוחים ותומכים: איך לתמוך באדם קרוב שיצא מהארון?. צילום: Getty Images

פתוחים ותומכים: איך לתמוך באדם קרוב שיצא מהארון?

יציאה מהארון היא דבר לא פשוט, והדבר בהחלט דורש המון אומץ. אם אדם קרוב אליכם החליט לסמוך עליכם ולספר לכם את האמת החשובה הזו עליו, זה כנראה אומר שאתם חשובים לו, ושהוא מוצא בכם כאדם המתאים לשתף אותו במה שעובר עליו. חשוב שתדעו לסייע לו ולתמוך בו כמו שצריך

אם נתקלתם במצב בו אדם קרוב אליכם יוצא בפניכם מהארון ואינכם יודעים מה לעשות או איך להגיב, כתבת הטיפים הבאה תוכל לעזור לכם לתמוך באדם הזה בצורה הכי טובה שאפשר.

 עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

תנו להם הרגשה שאתם מקבלים אותם ואת נטייתם המינית - בראש ובראשונה, חשוב להיות מודעים לעובדה שאנשי הקהילה הלהטבא"קית חיים בסביבה בה לרוב הם נחשפים לקריאות גנאי כלפי נטייתם המינית. הדבר עלול לגרום לאותם האנשים לחשוש שגם חבריהם ובני משפחתם לא יהיו מסוגלים לקבל אותם, לכן עליכם להראות להם שאתם מוכנים לקבל אותם ולתמוך בהם, לא משנה מה נטייתם המינית. בנוסף לכך, אתם יכולים להקל עליהם ביציאתם מהארון, בכך שתבהירו להם שאתם בעד הלהטבא"ק; אם, למשל, הם ישמעו אתכם יוצאים נגד הערות הומופוביות בציבור, הדבר יוכל לעזור להם להפחית את החשש בעת יציאתם מהארון מולכם.

הבהירו להם שאתם בעד קהילת הלהטבא
הבהירו להם שאתם בעד קהילת הלהטבא"ק © צילום: Getty Images

הקשיבו להם והיו שם בשבילם - אם אדם קרוב אליכם יצא מהארון - זה ממש לא אומר שהוא השתנה כאדם. זה עדיין אותו האדם שהכרתם בעבר, ועכשיו אתם יודעים עליו אפילו יותר מאשר קודם. העובדה שאותו האדם החליט לצאת בפניכם מהארון, מראה כי אתם חשובים לו ושהוא בוטח בכם. במצב הזה, האמון ביניכם הוא דבר חשוב וכך גם היכולת לסמוך אחד על השני, היו אוזן קשבת והביעו עמדה חיובית בעניין.

אל תגיבו בצורה תוקפנית או מזלזלת - גם אם אתם לא מאוד אוהבים את הרעיון, עליכם לזכור שיציאה מהארון היא דבר לא קל, ודחייה על-ידי חברים או בני משפחה עלולה לפגוע באדם משמעותית ולהקשות על המצב. השתדלו לא לשפוט את האדם שיצא מולכם מהארון, וגם אם אתם כן שופטים אותו או מביעים התנגדות למצב - זכרו שאתם לא יכולים לעשות דבר על מנת לשנות את זהותו המינית, זה מי שהוא והוא לא עומד להשתנות.

אתם לא יכולים לעשות דבר על מנת לשנות את זהותו המינית
אתם לא יכולים לעשות דבר על מנת לשנות את זהותו המינית © צילום: Getty Images

תנו להם את הזמן שלהם - אולי אתם מרגישים פגועים שהם לא סיפרו לכם קודם - אבל נסו לזכור שיציאה מהארון היא אתגר הכולל בתוכו חששות ופחדים והתגברות עליהם, לכן חשוב שתתנו להם את הזמן שלהם להיפתח ולשפוך בפניכם את הלב. כתוצאה מכך, גם אם אתם ממש סקרנים - נסו להיות כמה שיותר רגישים כאשר אתם מחליטים לשאול אותם כל דבר שעולה על רוחכם. בנוסף, תנו להם להחליט לבד מתי ואיך הם יצאו מהארון בפני שאר האנשים, אל תאיצו בהם ואל תלחצו עליהם.

נסו להיות כמה שיותר רגישים כאשר אתם מחליטים לשאול אותם כל דבר
נסו להיות כמה שיותר רגישים כאשר אתם מחליטים לשאול אותם כל דבר © צילום: Getty Images

חבקו אותם - תמכו בהם בכל דבר שיצטרכו - אם זה עזרה בלצאת מהארון בפני החברים או בפני בני המשפחה, במציאת מידע על קבוצות להט"ב המתאימות לגילם או אפילו בלהתלוות אליהם לקבוצות האלה - כל דבר יתקבל בפניהם בשמחה ויהיה מאוד משמעותי עבורם. תוכלו אפילו פשוט להציע להם חיבוק - הם בטוח יקבלו אותו באהבה, והוא יהיה עבורם בעל חשיבות רבה.

תגובות