בלי סודות: "האם גניקולוג יכול לחשוף מידע עליי להורים?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "האם גניקולוג יכול לחשוף מידע עליי להורים?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

זה הופך אותי ללסבית?

בת 15 שואלת: "זה מוזר שאני סטרייטית, ורואה רק פורנו של לסביות? זה כל מה שמגרה אותי..."

תשובה: "שלום לך, בגיל ההתבגרות טבעי מאד להתרגש ולהתגרות מצורות שונות של יחסים רומנטיים ומיניים; כאלו שאנחנו נחשפים אליהם בסיטואציות יום יומיות, וכאלו שאנחנו נחשפים אליהם באמצעי המדיה השונים (טלוויזיה, קולנוע וכו') ובפורנוגרפיה. גם בגיל מאוחר יותר, פנטזיות מיניות ותכנים פורנוגרפיים יכולים להיות שונים מאד ממה שבני אדם בוחרים בסופו של דבר לעשות בחיים האמיתים. את נמצאת עדיין בשלבים ראשונים של תהליך ההתבגרות הרומנטית והמינית שלך, ויתכן שעם הזמן ההעדפות שלך והדברים שמגרים אותך עוד ישתנו. בינתיים אין שום בעיה לחשוב ולפנטז על מה שמושך ומגרה בעיניך, גם אם זה שונה ממה שבחרי להתנסות בו במציאות. כל טוב"

© צילום: Fotolia

מה הגיוני כשזה מגיע להתפתחות הגוף?

בן 12 שואל: "האם זה הגיוני שאני מתעורר כל בוקר עם זקפה, ואז יש בי דחף נורא להתפנות?"

תשובה: "שלום לך. זה בחלט הגיוני, טבעי וקורה לחלק גדול מן הבנים (ילדים וגברים). בלילה מתקיימת בגופנו פעילות של הורמונים האחראים על הזקפה; ולמעשה, הפין מזדקף ונהיה רפוי שוב ושוב במהלך הלילה, כחלק מבריאות מינית תקינה ותפקוד גופני שגרתי. הזקפות האלה קורות ללא כל "הזמנה" או גירוי חיצוני, הן פשוט קורות. לכן, אם אתה מתעורר ובדיוק יש לך זקפה, זה ממש טבעי ותקין. צורך להשתין בבוקר מאפיין גם בנים וגם בנות. בלילה, שלפוחית השתן שלנו מתמלאה בהדרגה; אבל יש לנו שרירים ומנגנונים שסוגרים את השתן מלברוח ולהשתחרר. בבוקר, השלפוחית מלאה, ומאותתת לנו שצריך לרוקן אותה. נפלא שאתה קשוב לסימנים של הגוף שלך. המשך לשאול אותנו בכל נושא שמתאים לך. אנחנו כאן בשבילך. כל טוב"

© צילום: Fotolia

אפשר לבדוק אם אני בתולה?

בת 17 שואלת: "אם אני הולכת לגניקלוג/ית יחד עם ההורים כדי לבדוק למה מאחר לי המחזור, האם אפשר לראות באמצעות הבדיקה שאני לא בתולה?"

תשובה: "שלום לך יקרה. כפי שכבר ציינו בעבר, את יכולה להיבדק אצל רופאת נשים גם ללא אישור או ידיעת ההורים. במידה והחלטת לשתף את הורייך ושיתלוו אלייך לבדיקה, זה בסדר גמור. כל בחירה בתחום המיניות והגוף שלך, צריכה להיות מקובלת אך ורק עלייך ועל פי הסכמתך. במקרה זה, אין כל צורך שאחד ההורים יכנס אתך לבדיקה הגניקולוגית עצמה. היא קצרה, ונעשית מאחורי וילון או פרגוד בדרך כלל. שאלתך נותנת לי הזדמנות להסביר לך משהו חשוב בנושא קרום הבתולין: בנות רבות נולדות ללא קרום בתולין כלל. הידעת זאת? גם אלו שנולדו עם קרום בתולין, במשך השנים "מאבדות" אותו לעתים; בגלל שהוא נמתח לצדדים, והאלסטיות של הקרום גורמת לו לשנות את צורתו. בהדרגה הוא עשוי לכסות רק חלק קטן מפתח הנרתיק (אם בכלל היה שם מלכתחילה), כך שלא ניתן להסיק דבר מכך שיש לאשה או אין לאשה קרום בתולין. בנוסך לכך, מטרת הבדיקה אינה לבחון את קרום הבתולין שלך, אלא לבחון את נושא האיחור שיש לך במחזור החודשי. הרופא לא יצא החוצה וידווח להורייך על הבדיקה אם אינך מעוניינת בכך כי חל עליו/עליה חסיון רפואי (סודיות רפואית). יופי שאת דואגת לבריאותך. בהצלחה."

תגובות