למגר את השנאה: כך תתמודדו עם להט"בופוביה. צילום: Fotolia

למגר את השנאה: כך תתמודדו עם להט"בופוביה

אין מה לעשות: גם בימינו, כשהמודעות לקהילה הגאה גבוהה יחסית והשנאה הולכת ונעלמת לאט לאט, תופעת הלהט"בופוביה ממשיכה לצוץ מפעם לפעם ומשאירה שורשים רעילים על פני החברה. אז מה לעשות כשנתקלים בתופעה? כך תתמודדו

להט"בופוביה (או להטבא"קופוביה, בשמה המלא) - שנאה על רקע נטייה מינית, דבר שהוא כל כך בסיסי - היא לא דבר שפשוט להתמודד איתו. לפניכם כל הטיפים שיעזרו לכם לנהוג ולפעול בצורה הטובה ביותר כשאתם נתקלים בתופעה המרגיזה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

קודם כל - אל תהיו פזיזים

הצעד הראשון להתמודדות עם להט"בופוביה, הוא לא להיות פזיזים: כשנתקלים בחוסר שיוויון ובלהט"בופוביה בפרט, קשה שלא להתריס ולצאת נגד אותו אדם או קבוצת אנשים אשר נוהגים בצורה זו; אך הדבר יכול לגרום למהומה לא רצויה ודבריכם עלולים לצאת מהקשרם. לכן אנו ממליצים לכם קודם כל לקחת נשימה עמוקה, להירגע ולא לעשות דברים שתתחרטו עליהם. אתם תודו לנו אחר כך.

נסו להסביר את עמדתכם

לאחר מכן, בצורה נאותה כמובן, נסו להסביר את הצד שלכם ומה אתם חושבים: למה, לדעתכם, להט"בופוביה היא דבר שגוי, ולמה שיוויון בין המינים הוא דבר חשוב? ייתכן שגם אחרי שתסבירו את טענותיכם תתקלו באטימות מהצד השני, ולכן אנחנו אומרים לכם כבר מעכשיו - אל תתרגשו, עליכם להיות חזקים ולעמוד על שלכם. אם אתם מאמינים בדרך חיים כלשהי לכו איתה עד הסוף, לא משנה כמה קשה זה יהיה.

בשיחה אפשר לפתור הכל
בשיחה אפשר לפתור הכל © צילום: Fotolia

עד כמה שזה קשה – נסו להבין אותם

נסו להבין מהיכן נובעת השנאה שלהם, מה גורם להם לשנוא קהילה שלמה שנאת חינם. לאחר שתבינו מה שורש הבעיה, יהיה לכם הרבה יותר קל להעמיד אותם על טעותם. נסו להיכנס לנעליים שלהם, חשבו מה אתם הייתם עושים במצב הזה ונסו להבין אם מקרה מסוים הוא זה שהיה הטריגר לשנאה שלהם. אם באמת נתקלתם במצב כזה, הסבירו להם כי מקרה אחד לא מייצג אוכלוסייה שלמה, וזו לא סיבה לשנוא כל כך הרבה אנשים על לא עוול בכפם.

פנו לרגש שלהם

ולא, זוהי אינה מניפולציה. פנייה לרגש של אותם אנשים על ידי סיפור או מקרה שקרוב לליבכם, יכולה לעורר אותם ולגרום להם להבין שמעשיהם אינם מועילים ואף פוגעים בלא מעט אנשים.

היגיון, סטטיסטיקה ועובדות

אנשים ריאליים לא מתעניינים בפתוס, ולכן נפנה לדבר הבא בתור – לוגוס. נסביר באופן מעט יותר ברור: השתמשו בלוגיקה, סטטיסטיקה, עובדות והגיון בריא בשביל להסביר לאותם אנשים את עמדכם. אם, לדוגמא, אתם מאמינים כי נישואים חד מיניים צריכים להיות חוקיים בארץ, הדגימו טענותיכם בעזרת אתרי אינטרנט הכוללים מידע על הנושא, הראו להם אחוזים, הסברים ודוגמאות לנישואין בחו"ל שכן צלחו. אם לאנשים הללו יש היגיון בריא, אתם ללא ספק תעוררו בהם משהו.

הוכיחו טענותיכם
הוכיחו טענותיכם © צילום: Fotolia

התעלמו

רק במצב קיצוני בו דבר לא עזר ואף עצה או ניסיון לדבר עם אותו אדם צלחו - רק אז עליכם להתעלם מקריאותיו הפוגעניות ולהמשיך בחייכם. אל תיגררו לשיחות חסרות פואנטה עם אנשים בורים. אם לא הצלחתם לעזור להם להבין מה נכון, כנראה שהם יצטרכו להבין זאת בעצמם.

תגובות