סוף להגדרות: משיכה מינית היא לא דבר מוחלט . Getty Images

סוף להגדרות: משיכה מינית היא לא דבר מוחלט

סדרת סרטונים חדשה של "פרוגי" ו"דלת פתוחה" במסגרתה נביא את כל התשובות, הטיפים, והדילמות בחיי הזוגיות, המיניות והאהבה. והפעם: שמים סוף להגדרות של משיכה מינית

להרבה אנשים יש הנטייה לחשוב- או שאני סטרייט או שאני הומו. או שחור או לבן. אבל המציאות היא לא כך, והרבה אנשים נמצאים איפשהו על הציר הזה. יש נערות שימשכו לנשים, יהיו במערכות יחסים עם נשים אך מדי פעם גם יתנסו עם גברים. יש גברים שתמיד המחשבה להיות גבר אחר תהיה בגדר הפנטזיה אך הם לא ירצו לממש את זה בפועל. יש אנשים שירגישו שהם יכולים להימשך לכולם, גם נשים, גם גברים ולהיות במערכות יחסים רציניות עם כל אחד מהמגדרים. צפו

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

סוף להגדרות המיניות. צילום: ירון שרון | עריכה: עידן כהן
 

והנה כמה הגדרות לסוגים של נטייה מינית:

הטרוסקסואליות: משיכה לא.נשים מהמגדר והמין הנגדי.

הומוסקסואליות: משיכה לא.נשים מאותו המגדר והמין. בדרך כלל מונח שמתייחס לגברים שאוהבים ונמשכים לגברים.

לסביות: נשים שאוהבות ונמשכות לנשים.

זוגיות
זוגיות © fotolia

 

ביסקסואליות: משיכה לשני המגדרים, גם לגברים וגם לנשים, לא בהכרח באותה צורה או באותה עוצמה.

פאנסקסואליות: משיכה ליותר ממגדר אחד, לא בהכרח באותה צורה או באותה עוצמה. פאנסקסואלים טוענים שיש יותר משני מגדרים (ראו הסבר בהמשך), ולכן הם לא "בי" – לא נמשכים רק לנשים/גברים.

דמיסקסואלים: משיכה מינית שמתפתחת רק לאחר הכרות ועל בסיס אופי, ללא קשר למגדר ולמראה.

א-מיניות: חוסר משיכה מבחינה מינית לא.נשים אחרים.ות (אך עדיין עשויה להיות משיכה רומנטית).

 

fe8425167de80
 © fotolia

זה עולם עם הרבה מאוד צבעים, ולא רק שניים. אין צורך למהר לבחור, להחליט או להתנסות. אפשר לעשות הכל בקצב שלך, שתרצי/ה לעשות משהו את/ה פשוט תדע/י. בינתיים אפשר ליהנות מהפנטזיות ולגלות מה הם הדברים שמעניינים אותך ומעסיקים אותך.

דגל גאווה על הפנים ראשי
דגל גאווה על הפנים ראשי © גטי אימגס

 

במידה ועולות עוד שאלות תמיד ניתן לפנות למרכז הייעוץ של "דלת פתוחה" מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. בין אם בטלפון, באינטרנט או בפגישה אישית פנים מול פנים, נעשה את מירב המאמצים להנגיש לך מידע בכל הקשור לקשיים בגיל ההתבגרות, זוגיות ומיניות בריאה. כל זאת בחינם ובצורה אנונימית.

 

תגובות