בלי סודות: "מה הופך אותי להומו?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "מה הופך אותי להומו?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

האם פורנו גורם לאין-אונות?

בן 14 שואל: "אם אני רואה פורנו מבלי לאונן, האם הדבר עלול לגרום לאין אונות? ומה לגבי אוננות תוך כדי צפייה בתמונות מגרות?"

תשובה: אני כל כך שמחה שפנית אלינו עם השאלות החשובות שלך. צפייה בפורנו עם או בלי אוננות ובוודאי לפני שקיימנו יחסי מין מכל סוג עם בן/בת זוג שאנו מנהלים עמם קשר אינטימי, הוא מזיק ופוגע בדרך שבה המוח שלנו ''לומד'' לחשוב על איך שיחסי מין אמורים להיות, להיראות, להיחוות ולהרגיש. מה שרואים בפורנו הוא רחוק מאד מאד מהמציאות ומאיך שזה ירגיש לך ביחסי מין, כשיגיע היום הזה ותבחר שזה מתאים לך. סרטי הפורנו מתוכננים כך שהוא ממכר וגורם לנו לרצות עוד ועוד, אפילו אם זה מגעיל או מפחיד בהתחלה. הריגוש על המסך ממכר יותר ויותר ומלמד אותנו בגיל צעיר שיחסי מין צריכים לכאוב, להיות אלימים, ללא תקשורת או אינטימיות ועוד ועוד. אז כך שגם אם אינך מאונן כלל מול פורנו, עדיין הדבר מנסה ללמד אותנו ולהשתיל לנו בראש רעיונות על איך יחסי מין צריכים להיות במקום שנגלה אותם בעצמנו... לגבי האוננות מול תמונות מגרות: כמובן שזה עדיף מצפייה בפורנו וזה לא סוף העולם, אך אם תצליח לאונן תוך כדי הפעלת ''שריר'' הדמיון, הדבר יוכל להביא אותך לאפשרויות אין סופיות של כיף ורעיונות שנעים להתגרות מהם ושמתאימים רק לך. כל טוב לך וחופשה כיפית! לגבי האין אונות - אל תדאג, שמור על הראש שלך, למד לסנן מה שלא נכון ומה שמזיק והקפד על עינוג עצמי ואוננות עם דמיונות נפלאים משלך. אין כל סיבה לדאוג מכך ובטח שלא בשלב זה."

© צילום: Fotolia

אני גיי?

בן 12 שואל: "שלום. בערך בגיל תשע התחלתי לראות פורנו ואני לא מצליח להפסיק. בשנתיים האחרונות התחלתי לראות רק פורנו של גייז, ופורנו עם בנות כבר לא מעניין אותי בכלל. אני נהנה מלראות איברי מין של גברים וצופה בכל כך הרבה סוגים שונים. אני מקווה מאוד שאני לא גיי! תוכלו לעזור לי?"

תשובה: שלום לך, אני שמחה שכתבת אלינו. משאלתך ברור לי שאתה ילד נבון ורגיש. שאלתך אופיינית למתבגרים רבים:טבעי מאד שתהיה סקרן לגבי איבר המין שלך ולגבי איברי מין באופן כללי, של נשים ושל גברים. נערים רבים רוצים לדעת אם איבר המין שלהם דומה לאחרים בצורה ובמראה וחושבים כיצד הם ייראו כשיהיו כבר גדולים. יש לך עוד שנים רבות לגדול ולהתפתח והאיבר שלך יגדל וישתנה במהלך תקופה זו. חשוב שתדע שיש איברי מין מכל הסוגים והצורות, וכולם שונים וטבעיים: קצרים, ארוכים, דקים, עבים, בהירים, כהים - המגוון הוא אין סופי! העניין שלך באיברי מין של גברים לא צריך להדאיג אותך ובטח שלא מעיד או קובע אם בהמשך תמשך לגברים או לנשים. זה משהו שייוודע לך עם הזמן ובטח לא בגלל שנחשפת או העדפת תמונות של נשים או גברים. זה טבעי וחלק מלהבין מי אתה ובעצם תהליך שקורה למתבגרים רבים. מצד שני, ילדים רבים נחשפים לפורנו וזה טיפה יותר בעייתי. מה שרואים בפורנו רחוק מאד מאד מאיך שאיברי המין נראים במציאות. כדי שמבוגרים יצפו בפורנו ושיהיה להם מעניין, הצלמים והבמאים מגזימים מאד את גודל האיברים, מצלמים אותם מקרוב, מעבדים במחשב. אנחנו יודעים שספיידרמן לא מטפס על קירות, שסופרמן לא באמת עף, שוונדרוומן לא באמת הודפת קליעים, נכון? כך גם בפורנו. זה סרט פעולה מיני למבוגרים, שממש מזייף את המציאות ומעוות אותה. לא כולם יודעים את זה ואחר כך, מי שצופה בפורנו מקבל תמונה לא נכונה על איך זה לקיים יחסי מין, איך גוף ערום אמור להראות וזה בעצם סוג של רמאות. אני ממליצה לך בחום שתיגמל מהצפייה בפורנו. יכול להיות שזה יהיה קצת קשה בהתחלה, אבל שווה את המאמץ. אתה מוזמן לחזור ולכתוב אלינו תמיד. כל טוב לך."

© צילום: Fotolia

עד כמה גבוהים הסיכויים להריון?

בת 19 שואלת: "שלום וקודם כל תודה רבה על העזרה. אתמול קיימתי יחסים עם החבר שלי עם קונדום. אחרי שקמתי, שמנו לב שקצת נוזל זרע נזל מלמטה, כלומר לא נקרע הקונדום או משהו פשוט נזל קצת. שמתי לב שאצלי גם היה טיפה נוזל אבל לא ידעתי לזהות אם זה ממני או ממנו. אני אמורה לקבל מחזור עוד שישה ימים ואני ממש לא יודעת אם לקחת פוסטינור או לא. מניסיון הפוסטינור תמיד מעכב לי את המחזור וגורם לי לעוד יותר לחץ נפשי. מה הסיכויים להריון? האם לקחת פוסטינור? טרם עברו 24 שעות. תודה!"

תשובה: "שלום לך יקרה וטוב שפנית אלינו. התשובה היא חד משמעית כן, על מנת להיות בטוחה שעשית כל מה שיכולת לעשות כדי להוריד את הסיכוי להריון לא רצוי, מומלץ מאד לקחת גלולה לשעת חירום (פסטינור, נורלבו, אלה) ללא כל דיחוי. נכון שעלולים להיות לה תופעות לוואי, אולם בתמונה הרחבה יותר נשמע שעל פי עמדתך עדיף קצת איחור בווסת מאשר אפשרויות אחרות כמו הפסקת הריון. בנוסף, כדאי לברר מדוע בכל זאת נזל נוזל הזרע מבעד לקונדום. מה שאת מתארת אופייני מאד למצב בו היו יחסי מין עם חדירה, תוך שימוש בקונדום, אבל עם השהייה של איבר המין הזכרי בתוך הנרתיק לאחר השפיכה של הגבר. במקרה כזה איבר המין הגברי נהיה רך, רפוי וקצר במהרה, מה שגורם לקונדום להחליק ולא לאטום בצורה מיטבית את נוזל הזרע. אם זה המצב, חשוב מאד להקפיד לצאת מן הנרתיק מיד בתום השפיכה, לאחוז היטב בבסיס איבר המין הגברי, היכן שהקונדום מולבש ואז לצאת בזהירות, תוך אחזקה מתמדת של הקונדום. בהצלחה ולבריאות. מוזמנים להגיע אלינו לאחד ממרכזי הייעוץ להדרכה בנושא, כל טוב."

 
תגובות