עצוב: כוכבים כואבים התאבדות ילד בעקבות הומופוביה. צילום מסך מפייסבוק

עצוב: כוכבים כואבים התאבדות ילד בעקבות הומופוביה

בשבוע שעבר החליט ילד בן תשע לשים קץ לחייו בעקבות הערות הומופוביות ובריונות מצד בני כיתתו • כוכבים גאים ופעילים מפורסמים בחברה מנציחים אותו וכואבים את מותו ברחבי הרשת

ג'אמל מיילס, תלמיד כיתה ד' בבית ספר יסודי בארצות הברית, יצא מהארון מול בני כיתתו ביום הראשון ללימודים (20 באוגוסט באמריקה). לפי דבריה של אמו, ליה פירס, בנה יצא מהארון בפניה במהלך הקיץ וחשש מתגובתה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"הוא אמר: 'אמא, אני הומו.' חשבתי שהוא סתם צוחק, אז סובבתי אליו את הראש. כשהפנתי אליו את מבטי ראיתי אותו מכורבל בתוך עצמו, כל כך מפוחד וחרד. אמרתי לו שאני עדיין אוהבת אותו," היא מספרת לתחנת רדיו אזורית.

"נוח בגן עדן, בני". ג'אמל ואמו © צילום מסך מפייסבוק

על פי הדיווחים, לאחר יציאתו מהארון בפני בני כיתתו, חווה מיילס יחס מכפיר והומופובי מחבריו לספסל הלימודים והוכפש על-ידם בשל היותו הומו. "כל מה שהיה צריך הוא ארבעה ימים כאלה בבית הספר. יכולתי רק לדמיין מה הם אמרו לו," אמו משתפת. "הוא סיפר לאחותו הבכורה שהילדים בבית הספר אמרו לו להרוג את עצמו. עצוב לי שהוא לא בא אליי, לשתף אותי." 

מפורסמים, פעילים ותומכים אשר משתייכים לקהילה הגאה, כמו הזמרת והרקדנית קלני, השחקנית אלן פייג' והזמרת והכוכבת היילי קיוקו, פנו לרשתות החברתיות על מנת להביע את תנחומיהם וזעמם על המקרה והאובדן הכואב.

קלני כתבה: "הביטחון, הגאווה והלהט של ג'אמל מיילס לשתף בחופש החדש שמצא לעצמו מול הוריו ובני כיתתו בגיל תשע, הם יפהפהיים. מקווה שהזיכרון הזה יהיה מונצח כל הזמן. נוח על משכבך בשלום, לוחם קטן. השיעור כאן ברור."

אלן פייג': "החדשות לגבי ג'אמל מיילס שברו את ליבי... הייתי עדה לכאב ואימה איומים. זה צריך להשתנות. אני עצובה וכעוסה אבל יחד עם זאת גם מנסה להשאיר את ליבי חם ופתוח על מנת להמשיך ולשאוף לעזור לחסל את הסבל הזה."

הפעילה החברתית מוניקה לוינסקי: "'ארבעה ימים זה כל מה שהיה צריך'. ילד בן תשע התאבד. חווה בריונות בבית הספר לאחר שיצא מהארון מול בני כיתתו. ילד בן תשע. בריונות היא אף פעם לא בסדר והתאבדות אף פעם לא צריכה להיחשב לתשובה היחידה. זכרו של ג'יימס לברכה. תנחומים למשפחתו."

היוצר הגאה סטיבן כנאלס: "1989. כיתה ד'. בן תשע. הפעם הראשונה בה חבר לכיתה השפיל אותי ואמר: 'תפסיק להיות כזה גיי.' אני לא ידעתי מי הייתי אז. ג'אמל ידע. הוא היה הומו והוא היה גאה, עד שהוא לא היה. הלב שלי נקרע מכאב."

לברן קוקס, הכוכבת הטרנסג'נדרית: "זה חייב להפסיק להתרחש. זה פשוט חייב להפסיק. תרבות הבריונות שלנו הורגת את הילדים שלנו. 'ילד בן 9 התאבד לאחר שחווה בריונות בשל היותו הומו'."

היילי קיוקו: "זה שובר את הלב שלי. אנשים מוכרחים להבין את עצמת המילים שלהם. וואו. אני כל כך מרחמת עליו ועל המשפחה שלו."

הזמרת הטרנסג'נדרית ויקי ווקס: "אני מלאה דמעות! אני מכירה את הכאב של הילד הזה. זה הכאב שלי עצמי. נמאס לי מזה. אני תומכת בך, ג'אמל מיילס! זה חייב להפסיק. בבקשה! ילדים מתחנכים לשנאה. אנחנו חייבים ללמד אותם חמלה. בן תשע! זה מספיק!"

אנחנו בפרוגי כואבים את אובדן הילד ומתריסים כנגד כל אלימות ובריונות מכל סוג שהן. זכרו כי התאבדות היא אף פעם לא התשובה בזמנים קשים!

מרכזי תמיכה גאים אליהם אפשר לפנות בעת צרה:

ער"ן: עזרה ראשונה נפשית בטלפון: 1201
נוער מקשיב לנוער: 03-6919765
איגי: ארגון לנוער וצעירים להט"בים
הבית הפתוח: הפועל למען גאווה וסובלנות בירושלים
המרכז הגאה: מרכז תרבותי לקהילה הגאה
בת-קול: ארגון לסביות דתיות
חברותא: לגברים הומוסקסואלים דתיים
תהל"ה: תמיכה להורים ולבני משפחות הקהילה הלהט"בית
למרכזים נוספים: מבית האגודה לקהילת הלהט"ב בישראל

 
תגובות