מאמר ללא כותרת. מערכת

מאמר ללא כותרת

"ידעתי מיד כי מדובר בגיבור מעורר השראה. בראיון עם טל גיליתי אדם בוגר, חכם וסוחף" • טל נוימן, נער שיצא מהארון בפוסט מרגש באינסטגרם, נפטר אתמול בגיל 15 בעקבות מחלת הסרטן. כתבותינו יעל פיליפוביץ וליאב רוזן זוכרות אותו ונזכרות בו בטור אישי מיוחד. יהי זכרו ברוך

אתמול (ג') בשעות הבוקר, נפטר טל נוימן בן ה-15 בעקבות מחלת הסרטן. כתבות פרוגי יעל פיליפוביץ וליאב רוזן מספרות בטור אישי ומרגש על ההיכרות שלהן איתו, תחושת העצב הגדולה ואיך חבריהם המשותפים הגיבו לבשורה המרה. יהי זכרו ברוך.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

יעל מספרת על הראיון עם טל ועל התחושה הקשה: "לפני קצת פחות משנה, זכיתי לראיין נער מדהים עם סיפור יוצא דופן. עוד לפני הראיון עצמו, ממבט קצר בחשבון האינסטגרם שלו, ידעתי ישר כי מדובר בגיבור מעורר השראה. בריאיון עם טל גיליתי בן אדם בוגר, חכם וסוחף. הוא סיפר לי על המחלה שלו, על דרכי ההתמודדות איתה ועל איך היא גרמה לו לעשות את הדבר שהכי פחד ממנו: לצאת מהארון. טל הוא ללא ספק מסוג האנשים האלה שאי אפשר שלא להתאהב בהם. הוא ראה בכל דבר את הטוב והיה מלא אמונה ותקווה. הוא גרם לי ואני בטוחה שגם לכל מי שקרא את אותו הראיון, לחשוב תמיד חיובי ולחיות את הרגע".

"המחלה גרמה לי להוציא את זה החוצה, קשה לעבור דבר כזה. פתאום כל דבר יכול לקרות ולא יודעים אפילו מה״ סיפר לי טל בריאיון איתו. כששמעתי את אותן המילים נדהמתי מהאומץ של נער כל כך צעיר (רק בן 14) ועל הדרך התמודדות שלו עם כל כך הרבה דברים. הוא סיפר לי כמה טוב ושלם הוא מרגיש אחרי שיצא מהארון ועוד בדרך סופר מיוחדת".

© פרטי

טל החליט לחשוף את היציאה, בפוסט מרגש באינסטגרם שהפך לויראלי במיוחד. כששאלתי אותו למה הוא בחר לעשות זאת כך, הוא אמר: ״אני מכיר את הפחד הזה טוב מאוד, כל פעם שאתה שומע את 'המילה הזאת' לידך אתה מתכווץ ומפחד שיגלו אותך. אני רוצה להראות לנערים ונערות מפוחדים, כמה תמיכה ואהבה מקבלים דווקא שעושים את זה, כשיוצאים מהארון וכשלא מסתתרים. הייתי רוצה לגרום להם להרגיש שהם לא שונים ושהכל בסדר." המילים שלו ללא ספק מדברות בעד עצמן. טל היה נער חזק, מעורר השראה וכוח, אהוב ובמילה אחת גיבור. הלב שלי נקרע כששמעתי את הבשורה הנוראה אבל אני בטוחה שגם שם מלמעלה הוא ימשיך להוות השראה לכולנו".

 

פוסט היציאה מהארון של טל
פוסט היציאה מהארון של טל © צילום מסך מאינסטגרם

 

ליאב מספרת על טל כמודל להערצה בשבילה: "הכרתי את טל דרך חברה משותפת, עוד לפני שהוא יצא מהארון. כבר אז נחשפתי לסיפורו על הסרטן, הוא היה כל כך חזק ואמיץ, המוות הזה לא הגיע לו בשום אופן... הוא היה השראה להרבה נערים בגילו והיה מאוד מוערך. הוא עבר הרבה בחיים ובכל זאת בחר ללכת עם האמת שלו ולספר את הסוד הכי כמוס שלו. האומץ והבגרות שלו הם ראויים להערצה בעיני".

 

מאז ההודעה על מותו, חשבון האינסטגרם שלו התמלא במאות תגובות עצובות, מופתעות וכואבות של לא מעט בני נוער שהכירו את טל. אישיותו ללא ספק נגעה בלא מעט אנשים.

אלכס קורוטייב, חברו של טל מספר בפוסט שפירסם בעקבות מותו המפתיע את הכאב הנורא: "הלב שלי נשבר ברגעים אלו. אני לא מסוגל אפילו להסביר כמה קשה לי להגיב וכמה קשה לי לקבל את זה". עוד הוא מספר כי טל אמר לו שהוא זה שנתן לו השראה לצאת מהארון מול העולם, לסיום הוא מוסיף כי- "הסרטן לקח לי מלאך ואני מקווה שהכי טוב לך למעלה… תודה שהכנסת לי כל כך הרבה טור, פשטות וצניעות. אתה תמיד תישאר בלב שלי…".

גם עידו גרינברג (mismas) מספר על הקשר המיוחד בינו לבין טל: "טל ביקש שניפגש ונדבר על האהבות שלו, על יציאה מהארון, על אופנה ועל המחלה הארורה הזו - שהבוקר גברה על כוחותיו… טל אהוב, אתה לנצח תהיה השראה גדולה למלחמה על החיים, למלחמה על הזהות שלך כשהחיים והמוות עומדים על הכף".

מיכאל דדון, חבר נוסף של טל מספר עליו: "השארת שובל של השראה אחריך להמון ילדים, כמה ביטחון, כמה רצון לעשייה וקיום. אלוף. כל חלום שרק עלה בראשך הצלחת להגשים והראת לכולם שאתה אחד ויחיד". יהי זכרו ברוך.



תגובות