בלי סודות: "התנהגות 'נשית' אצל גבר בהכרח מעידה על הומוסקסואליות?". Fotolia

בלי סודות: "התנהגות 'נשית' אצל גבר בהכרח מעידה על הומוסקסואליות?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

האם התנהגות נשית אצל גבר בהכרח מעידה על הומוסקסואליות?

בן 16 שואל: "היי, לאחרונה אני מתחיל לשים לב למשהו מוזר אצלי- אני חושב שיש לי התנהגות קצת נשית. אני מעדיף לעשות דברים יותר נשיים כמו להעלות תמונות לאינסטגרם או לפעמים אני מתנהג בצורה יותר מוחצנת קצת כמו אישה. מעבר לכך, אני גם לא אוהב דברים שבנים אוהבים, כמו למשל: ספורט ומכות. זה תמיד היה ככה- תמיד הייתי יותר נשי. זה לרוב הוביל לכך שאנשים פשוט החליטו שאני הומו למרות שאני לא אוהב גברים בכלל. אני לא יודע מה זה אומר ואם יש לזה הגדרה. זה מאוד מבלבל אותי ואני לא יודע מה לעשות עם זה. תמיד ניסיתי להדחיק את זה ולשחק אותה גברי ופשוט לא הרגשתי שאני אמיתי עם עצמי. אשמח ממש לעזרה בשביל להבין מה אני ולמה אני ככה?"

תשובה: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. אני מבינה שהנושא הזה מאוד מעסיק אותך ואני יכולה להבין גם למה. כמו שכתבת אנחנו חיים בעידן שבו יש ציפייה להתנהגות מגדרית מסוימת, אבל זה יכול להיות קשה כי אנחנו יותר מורכבים מזה. הרבה מהדוגמאות שנתת אולי נתפסות בחברה כ"נשי" או "גברי" אבל לא בהכרח שייכות באמת למין מסויים, או מעידות על נטייה מינית כזאת או אחרת. אין קשר בין התנהגות מגדרית לנטייה מינית. בסופו של דבר מי שקובע למי אתה נמשך זה אתה ורק אתה. חשוב שתזכור גם שאתה עוד צעיר וההעדפה מינית שלך עוד מתפתחת והיא תספק לך רצונות וסקרנות רבה - וזה ממש בסדר. אני מבינה שזה יכול להיות מבלבל ולא פשוט לעמוד מול הנורמות החברתיות אבל אני חושבת שהכי חשוב זה להיות כנים עם עצמנו - להתנהג, לאהוב, להימשך ולהיות מי שאנחנו רוצים ומרגישים שנכון לנו מבפנים. אתה בעצמך כתבת שכאשר ניסית 'לשחק את עצמך' משהו שאתה לא, זה תסכל אותך וגרם לך להרגיש לא אמיתי. מה שחשוב הוא שנעשה, נתנהג ונהנה מדברים שמספקים אותנו ועושים לנו טוב בכל התחומים בחיים - מבחינה חברתית ומינית. כל מה שיש לנו לעשות זה להתנהג בהתאם ל"אני האמיתי" שלנו ולסנן את תגובות הסביבה (שפעמים רבות הם יותר בראש שלנו ובחששות שלנו מאפשר תגובות ממשיות של אנשים כלפינו). כמו כן, חשוב לי לומר שגיל ההתבגרות הוא גיל לא פשוט ולא קל להיות אותנטי וכנה עם עצמך. זו תקופה שיש בה הרבה לחץ חברתי, אבל חשוב גם לומר שגיל ההתבגרות עובר ובהמשך יהיה לך יותר קל להיות אתה בלי לתת חשבון לאף אחד. מאחלת לך שתמיד תעשה רק מה שטוב לך! וכמובן אנחנו תמיד פה בשבילך."

© צילום: Fotolia

ממה נוצרים כאבים אחרי קיום יחסי מין?

בת 19 שואלת: "שלום, קיימתי יחסי מין עם חבר שלי בפעם הראשונה בחיים. השתמשנו בקונדום והוא לא היה נראה קרוע. באותו היום היו לי קצת כאבים ודימום, אני חושבת שזה אולי בגלל שנקרע לי קרום הבתולין. יום למחרת קיבלתי מחזור והוא היה נראה רגיל עם כל התופעות לוואי הרגילות של מחזור. יש לי קצת כאבים ולחץ בבטן וקשה לי לזוז הרבה ולהתכופף, אם אני עושה את זה אני מרגישה כאבים. אני מפחדת שאני בהיריון. יכול להיות שכל הכאבים נובעים ממשהו פסיכולוגי?"

תשובה: "שלום לך, נראה שאת נמצאת במצב של התרגשות ומתח רב. אנסה לעזור לך ולהרגיע אותך. ראשית, נראה שנהגתם באחריות רבה והשתמשתם באמצעי מניעה. בנוסף, יום לאחר קיום היחסים קיבלת את דימום הווסת. לכן, אני חושבת שאת יכולה להיות רגועה ושאינך בהריון. קיום יחסי מין בפעם הראשונה הוא אירוע מרגש ומלחיץ לפעמים ואפילו יכול לכאוב. יכול להיות שחלק מהתגובות הגופניות שאת חווה קשורות לזה. לעתים קרובות כאבי בטן נובעים ממתח, התרגשות ולחץ. אפשרות נוספת היא שהכאבים שאת חווה נובעים מהתכווצויות ברחם בזמן הווסת. בנוסף, גם במקרים שיש הריון, תופעות הלוואי לא מופיעות כל כך מהר לאחר ההפרייה. השתדלי לנוח ולהרגע. את לא בהריון. הקונדום הוא אמצעי מניעה מצויין למניעת הריון והידבקות במחלות מין. בשימוש נכון הוא מאוד בטוח. אך אם את לא רגועה, בהמשך, אולי תשקלו להשתמש באמצעי מניעה נוסף, שיאפשר לכם קיום יחסי מין בהנאה מלאה ובביטחון. תוכלו לפנות אלינו, או לסניף אחר של "דלת פתוחה", לקבל ייעוץ לגבי אמצעי המניעה המתאים לכם ביותר בתקופת חיים זו."

© Shutterstock 
 

מה לעשות כשבת הזוג חושבת שיחסי מין הם עניין טכני?

בן 19 שואל: "היי, אני יוצא עם מישהי כבר חודש. הכל מעולה, כיף לנו יחד והאמת שאפילו אמרנו אחד לשנייה שפיתחנו רגשות לאחרונה. העניין היחידי שמעיב על כל הנושא מההתחלה היה - יחסי המין. אני רואה את זה כמשהו שמשלב את המשיכה הגופנית וגם את המנטלית והיא לעומת זאת, רגילה ליחסי מין כמשהו יותר טכני של סיפוק צרכים גופניים. אני מרגיש שקשה לה להבין שאצלי העניין שהוא לא פחות מנטלי מפיזי, שאני צריך להיות ברגע. היא אמרה לי שמוזר לה כי זה לא קרה לה עם אחרים. כל ההשוואות האלה גורמות לי לחשוב מה לא בסדר איתי? מצד שני, חברים שלי מספרים לי שגם להם זה קורה והכל בסדר. אנחנו פתוחים בנושא, ואני גם מוכן לעשות התאמות ולתקשר כמה שצריך בשביל שזה יעבוד. אבל אני באמת תוהה אם העובדה שאנחנו כל כך שונים בנושא יכולה לעבוד לאורך זמן. מה לעשות? האם זה תקין?"

תשובה: "שלום לך, יחסי מין מצריכים שיתוף והבנה של שני בני הזוג. אני מבינה שאתה ובת הזוג שלך מאוד פתוחים אחד עם השניה לגבי הרגשות שלכם בנושא וזה מעולה. אני מחזקת אותך בנוגע למה שכתבת- יחסי מין הם בהחלט אקט שמערב את הרגש ולא רק משהו טכני. הרגשות שאתה מרגיש לגבי יחסי המין שלכם הם נורמליים לגמרי. אני מבינה שכבר היו לכם שיחות בעבר לגבי הנושא ואתם חלוקים במחשבות שלכם. יכול להיות שלבת הזוג שלך היו התנסויות קודמות שגרמו לה לחשוב אחרת ממך וזה בסדר. העיקר שתמשיכו לדבר על הנושא ושתמשיך לשתף אותה במחשבות שלך וברגשות שלך. קח בחשבון, חודש של זוגיות זה עדיין ההתחלה – עם התקדמות מערכת היחסים אנחנו גם נהיים מותאמים יותר אחד לשני, ברמה הרגשית וגם ברמה המינית. יכול להיות שאתם רק צריכים לתת לזה זמן. נשמע שיש לכם רגשות חזקים אחד כלפי השני, תנו לעצמכם זמן להכיר טוב יותר ולהעמיק את הקשר ביניכם. אני ממליצה לך לברר עם עצמך קודם כל מה אתה מעוניין לקבל בקשר זוגי. מערכת זוגית מורכבת לא רק מאהבה ויחסי מין אלא גם מהקשבה, אכפתיות, והכלה. בכל קשר זוגי יש יתרונות וחסרונות, ואחרי שתברר עם עצמך מה אתה רוצה לקבל מהקשר, תוכל לבחון האם הקשר עושה לך טוב או שאולי למרות הקושי, להמשיך הלאה."

תגובות