בלי סודות: "נמשכת רק לנשים, זוהי תקופה שתעבור?". Shutterstock

בלי סודות: "נמשכת רק לנשים, זוהי תקופה שתעבור?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"נמשכת רק לנשים, זוהי תקופה שתעבור?"

בת 14 שואלת: "היי, אני בת 14, תמיד נמשכתי רגשית לגברים ומינית גם לנשים וגם לגברים. בימים האחרונים אני נמשכת אך ורק לנשים, זוהי תקופה שתעבור?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני מאוד שמחה שבחרת לפנות אלינו עם שאלתך. את מעלה שאלה לא פשוטה שמטרידה אותך והפנייה אלינו מלמדת על ההתמודדות החיובית והבוגרת שלך עם הנושא. ראשית קצת רקע: מהרגע שילד או ילדה נולדים, מצפים שתהיה התאמה בין המין והמגדר שלה. אם נולדת עם איבר מין נשי אז מצופה ממך להתאים לכלל המאפיינים הנשיים הסטריאוטיפים. ציפייה מרכזית נוספת היא שנשים יימשכו לגברים, וגברים לנשים. גם בין המגדר והמין לבין משיכה מינית אין תמיד התאמה, והנטייה וההעדפה המינית יכולה להיות רחבה ומגוונת יותר ממה שנדמה לנו. אישה יכולה להזדהות באחת או יותר מהזהויות המיניות. אפשרי ולגיטימי לבחון את המיקום שלך בזהויות השונות הללו. זה מאוד טבעי להרגיש בלבול מבחינת הנטייה המינית שלך ומי שאת מרגישה שאת נמשכת אליו.ה או מתעניינת בו.ה. אין משהו שאנחנו אמורים להיות. ולשאלך- כמו שהנטייה וההעדפה המינית אינה לבחירתנו, היא כנראה גם אינה תעבור וזה בסדר.   זה בסדר גמור לחיות את הבלבול הזה ויש סיכוי שתחושת הבלבול תהפוך בהמשך למשהו שאת מאוד בטוחה בו, אך יתכן שלא תצליחי להגיע להגדרה חד משמעית. חשוב לומר שגם לזה אין נוסחה אחת ברורה ומוחלטת. יתכן ותביני שאת אוהבת את שני המינים ונמשכת לשניהם. קשת המיניות היא רחבה ולעיתים לוקח זמן להגדיר אותה, או שלא מצליחים כלל, אך חשוב לזכור שגם אין צורך. גם אם את בנקודה שאת מרגישה שאת כבר יודעת, אין בזה כל פסול. אהבה היא דבר יפה, ממלא ומבורך ועל כן כזו מכל סוג היא מקובלת ולגיטימית. מקווה שעניתי לך על שאלתך. את מוזמנת לפנות אלינו שוב בכל שאלה או להיכנס לאתר האינטרנט שלנו: www.opendoor.org.il/sexual-identity, שם גם תמצאי מידע לגבי ארגונים שיכולים לסייע לך במידה ותבחרי. בהצלחה"

© צילום: Fotolia

"האם מידת החזייה שלי עוד תשתנה?"

בת 13 שואלת: "שלום, אני בת 13 והחזה שלי מאוד קטן. מידת החזייה שלי לא השתנתה בכלל (A75)
אני מאוד מודאגת האם אשאר ככה לנצח. אני לא מבינה למה בגיל 13 אני לא מתעגלת כבר והגוף שלי לא מתפתח. לאחרונה הרגשתי כאבים באזור הפטמה, היא נהייתה ורודה אדומה ונהיה בה מין ניקוב של חור קטן כזה שנראה כמו נעץ של סיכה. אשמח לעזרה"

תשובת היועצת: "שלום, אני מאוד שמחה שפנית אלינו בנושאים האלה. נושא ההתבגרות המינית והשינויים החלים בגופנו, הוא ללא ספק נושא מרתק המעסיק מאוד בגיל ההתבגרות וזה נפלא שבמקום להישאר לבד עם השאלות מצאת בנו ערוץ מתאים להעלות בו את תהיותיך ולקבל תשובות מצוות היועצים שלנו. אחת הבעיות בחברה בכלל, היא ההשוואה הבלתי פוסקת שאנחנו עושים בינינו לבין האנשים שסביבנו, והקושי לקבל את העובדה שכל אחד הוא יחיד ומיוחד, לכל אחת יש את הקצב שלה לגבי גדילה והתפתחות, וכל אחת עושה את הדרך שלה באופן המיוחד לה. לגבי גודל החזה שלך, אין ספק שהוא נמצא כרגע בתהליך צמיחה, ושהוא ילך ויצמח עם השנים. גודל החזה משתנה מאישה לאישה ומושפע גם ממשתנים גנטיים כמו גודל החזה של בנות המשפחה שלך, אמא, סבתא או דודה. אין לך מה לדאוג בעניין הזה, וגם אם בסופו של דבר יהיה לך חזה קטן, תזכרי שיש יופי גם בחזה קטן, כשמתבגרים, חזה קטן יראה טוב יותר לאורך זמן, ישנם גברים ו/או נשים שמעדיפים חזה קטן וכמו שאנו שונים זה מזה במבנה הגוף והפנים שלנו, יש ביננו שוני גם בגודל החזה. מה שאת מתארת לגבי השינוי בשדיים ובפטמות, הוא ללא ספק שלב בהתפתחות שלך ועכשיו אלה השנים שבהן תמשיכי לצמוח ולהתפתח. את מוזמנת לפנות שוב אלינו ל"דלת פתוחה"- מרכז שמייעץ לבני נוער בכל מה שקשור לזוגיות, מיניות ואהבה. מוזמנת לפנות בכל שאלה או להיכנס לאתר האינטרנט שלנו: https://www.opendoor.org.il/בהצלחה ובהנאה!

© צילום: Shutterstock

"צריך להשתמש בקונדום במין אנאלי?"

בן 18 שואל: "היי, בן 18. אני וחברה שלי רוצים לקיים יחסים אנאליים. לפני שנתחיל, רציתי לדעת אם יש צורך להשתמש בקונדום ביחסים האלה? ובהנחה שכן, האם רק כשאני חודר פנימה או גם בכל מגע עם איזור פי הטבעת? חשוב לי לומר שאני מכיר אותה יותר משנה, בטוח בה לחלוטין וידוע לי בוודאות שאין לה מחלה כל שהיא (כנ"ל לגבי). תודה רבה"

תשובת היועצת: "שלום, אני שמחה שאתה פונה אלינו בנושא רגיש זה. חשוב לי לציין שיחסי מין אנאליים הם יחסי מין שדורשים תקשורת טובה והמון סבלנות ואמונה אחד בשני. אני מקווה ששקלתם את הנושא בצורה פתוחה וברורה ושניכם רוצים בזאת. לאור התיאור שלך עולה כי אתם כבר מקיימים יחסי מין ואני מקווה שאתם משתמשים באופן סדיר באמצעי מניעה כדי למנוע מחלות מין והריון לא רצוי. לשאלתך, בהחלט צריך להשתמש בקונדום. עדיף שיהיה משומן בחומר סיכה על בסיס מים או סיליקון בלבד כדי למנוע זיהומים, גם אם אתם מכירים אחד את השני יותר משנה. פי הטבעת מכיל שאריות של צואה, לא משנה כמה ננקה אותו, ולכן יש תמיד להקפיד על ניקיון מירבי ולשטוף ידיים במים חמים וסבון אחרי מגע עם פי הטבעת. כמו כן יש להכין את פי הטבעת לחדירה עם חומר סיכה ולבצע את החדירה באטיות וברוגע לאחר הרפיה, מומלץ בתנוחת כפיות למתחילים. אם החלטתם לעבור לקיום יחסי מין וגינאלים, יש להחליף את הקונדום כדי למנוע זיהומים. שימו לב שיש צורך בתקשורת פתוחה כדי למנוע כאב ביחסי מין ולהגביר את ההנאה ההדדית. אתה צריך לוודא שחברה שלך שולטת בחדירה ויכולה לקבוע את רמת החדירה ושאתם קובעים בניכם להפסיק במידת הצורך אם לא נעים לה או שהיא החליטה להפסיק. מוזמן לפנות ל"דלת פתוחה" במידה ויש עוד שאלות בנושא , אנחנו כאן בשבילכם- פרטים באתר-https://www.opendoor.org.il/"

 "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ ותמיכה בסניפי דלת פתוחה או באתר האינטרנט https://www.opendoor.org.il/.

תגובות