גדולה מהחיים: מנער מוסלמי לכוכבת רשת מצליחה. טאלנטים, Talenteam האקדמיה לאומנויות במה ומדיה, אינסטגרם- @LIDOR_TALB

גדולה מהחיים: מנער מוסלמי לכוכבת רשת מצליחה

״המשפחה דרשה ממני להתרחק מהאחיות שלי, קראה לי חולה סוטה והאמינה שאני איזו חיה שאין לה לב ורגשות - רק כי אני רוצה להיות אישה״ • כוכבת הטיקטוק העולה, לידור טאלב, החליטה לחשוף בפוסט אמיץ באינסטגרם את הקשיים שהיא חווה כטראנסית. שוחחנו איתה על חוסר הקבלה שמביעה משפחתה, על התגובות הרעות, החששות והפוסט באינסטגרם ששינה את חייה

לידור טאלב (18) נולדה כנער מוסלמי בשם מוחמד, שכל חלומו היה רק לשיר, לדגמן ושיקבלו אותו כאישה. את היציאה מהארון כטראנסית חשפה טאלב בסרטון מרגש באפליקציית ״הטיקטוק״ הידועה, סרטון שצבר כבר למעלה מ-300,000 צפיות. כיום, טאלב מיוצגת על ידי סוכנות Talenteam, ומנהלת חשבונות אינסטגרם וטיקטוק מצליחים במיוחד. לפני זמן מה, החליטה כוכבת הטיקטוק לחשוף בפוסט אמיץ באינסטגרם את הקשיים שהיא חווה כטראנסית, את חוסר הקבלה שמגיע בעיקר ממשפחתה, ואפילו חשפה שרק בגלל המגדר שלה - היא מרגישה שחייה בסכנה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מדוע החלטת לשתף פוסט זה? ומה הייתה תגובת המשפחה?

"הרגשתי צורך לבקש עזרה מהקהל שלי ברשתות החברתיות, בעיקר כי רציתי שמישהו יעזור וישמע אותי. רציתי מישהו שאני אוכל ״להיאחז״ בו ולדעת שאני לא לבד. הפוסט תפס תאוצה וקיבלתי המון תגובות מחממות. כשהמשפחה ראתה את הפוסט שפירסמתי, הם התקשרו ואמרו לי שאני חולה. הם איימו על חיי ודרשו ממני להתרחק מהאחיות שלי. אמא שלי ביקשה ממני לעשות את הכל בשקט ולא לצאת עם זה החוצה, אך בכל זאת בחרתי לשתף את הקהל שלי כי לא יכלתי לשאת את זה עוד".

© צילום מסך מתוך אינסטגרם, @LIDOR_TALB

בפוסט סיפרת כי הגעת למצב שבו תצטרכי לעזוב את הבית. כיצד לבסוף החלטת לפעול והאם היה מישהו לצידך בכל התהליך הזה?

"נדרשתי לעזוב את הבית כי רצו שאתרחק מאחיותיי. בהתחלה לא ממש היה מישהו לצידי, למעט חבר אחד טוב שלי ועם הזמן גם הסוכנות שלי ואמא שלי. דיברתי עם אימי וכרגע אנחנו גרות יחד עם אחיותיי בדירה נפרדת משאר המשפחה".

האם נתקלת בתגובות רעות ברחוב או ברשתות החברתיות? אם כן, כיצד התמודדת איתן?

"אני מקבלת הרבה תגובות לא נעימות ברחוב, קללות ואפילו יריקות. גם ברשתות לצד התגובות הטובות יש המון תגובות פוגעות. אני מנסה להתעלם אבל זה קשה, יש דברים שלא אומרים וזה לרוב מאוד פוגע. בסופו של דבר, אני מנסה להמשיך הלאה, להסתכל על התגובות החיוביות ולדבר על השלילי עם חברים שעוזרים לי ומעודדים אותי".

"נדרשתי לעזוב את הבית כי רצו שאתרחק מאחיותיי" © צילום מסך מתוך אינסטגרם, @LIDOR_TALB

מה היה הדבר הקשה ביותר בכל התהליך הזה שעברת? והאם יש משהו שאת מתחרטת או היית משנה בו?

"הכי קשה לי היה לספר להורים על היציאה מהארון ולהתמודד עם התגובות ברחוב. אבל אני לא מתחרטת ולגמרי לא הייתי משנה דבר, כי גם אם זה לא היה קורה עכשיו, זה היה קורה מאוחר יותר".

מה התוכניות שלך לעתיד?

"להיות דוגמנית כמו כל דוגמנית ״רגילה״ ושיקבלו אותי לא רק כי אני טראנסית. כרגע אני עוזרת לילדה בת 8 בשם עומאר שהיא הטראנסית הצעירה בישראל, בכל תהליך היציאה כדי לנסות ״לחסוך״ לה את מה שאני עברתי. בנוסף, הייתי שמחה להתקדם בעולם המשחק ולכבוד שבוע הגאווה, אני לוקחת חלק בקליפ של שיר שנכתב עבורי של הזמר החדש זאקי".

לידור טאלב
בתמונה: לידור וזאקי © צילום: טאלנטים, Talenteam האקדמיה לאומנויות במה ומדיה

לסיום, איזה מסר תרצי להעביר לקוראים ולקוראות של הכתבה?

"לקבל את האחר. זה לא משנה מי הוא, מה המין או המוצא שלו - צריך לקבל כל בן אדם באשר הוא".

תגובות