תנצלו את הזמן הפנוי: כך תשפרו את הדימוי העצמי שלכם בזמן הסגר. shutterstock

תנצלו את הזמן הפנוי: כך תשפרו את הדימוי העצמי שלכם בזמן הסגר

דימוי גוף שלילי היא בעיה נפוצה בקרב בני ובנות הנוער ולכן, הכנו עבורכם רשימת טיפים שתעזור לכם לשפר את הדימוי העצמי שלכם וכך גם לנצל את הזמן הפנוי הרב שברשותכם

הבידוד או הסגר שבהם רובכם נמצאים כרגע, מהווים מצבים לא פשוטים שמעוררים קשיים רבים. אחד מהקשיים הללו קשור כמובן לדימוי העצמי שלכם: המון בני ובנות נוער מתמודדים עם הקושי לאהוב את עצמם ולהרגיש שלמים בתוך עורם שלהם. ישנה סכנה שבתקופה זו הקושי הזה רק ילך ויגדל, וזאת מכיוון שלא קיימת אפשרות לצאת להתאמן, כולם סגורים בבית, מוקפים במראות ושקועים בעיקר בתוך עצמם. אז איך בכל זאת אפשר "לעשות לימונדה מהלימונים" ולשפר את הדימוי העצמי? התשובות בכתבה שלפניכם.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בכל בוקר תחשבו על חמישה דברים שאתם אוהבים בעצמכם

ככל הנראה, לרובכם יש המון זמן פנוי בבוקר ולכן - אתם בהחלט יכולים להשקיע כמה דקות במציאת חמישה דברים שאתם אוהבים בעצמכם: זה יכול להיות השיער, המותניים או אפילו נקודת החן על הירך השמאלית. כל דבר אפשרי, כל דבר מתקבל, כל דבר אשר יגרום לכם להרגיש טוב יותר עם המראה החיצוני שלכם. במידה ואתם מעוניינים לאתגר את עצמכם, תנסו בכל בוקר להגיד חמישה דברים שלא אמרתם בימים הקודמים וכך לשפר אף יותר את הדימוי העצמי שלכם.

תבנו לעצמכם תכנית אימונים ותזונה

קשה מאוד להעלות את הדימוי העצמי מבלי לחולל שינוי במראה החיצוני שלכם ולכן, מומלץ שתקחו את ההזדמנות לשינוי בשתי ידיים ותנצלו אותה גם למעבר לאורח חיים בריא וגם להעלאת הדימוי העצמי. תחקרו באינטרנט או תיעזרו במאמן ותבנו לעצמכם תכנית אימונים ותזונה. ניתן להשתמש בתוכניות מוכנות מהאינטרנט או לבנות אחת לגמרי מאפס על סמך הידע שיש לכם מניסיון אישי או ניסיון של מישהו מוסמך. חשוב להדגיש שבמידה ואתם חוששים שהתוכנית שבניתם עשויה להזיק לבריאות הגופנית שלכם - בשום פנים ואופן אל תיישמו אותה ובהחלט רצוי שתתייעצו עם גורם מקצועי.

© fotolia

תשמרו על שגרת טיפוח

בתקופה הנוכחית, קל מאוד להכנע לעצלנות ולהזניח את הדברים שהיינו רגילים לעשות בזמן השגרה שלנו - ביניהם גם הטיפוח. לכן, חשוב לזכור שהתמדה בשגרת הטיפוח שאתם רגילים אליה ואפילו שדרוג שלה, זה דבר מבורך שיכול לעזור פלאים לדימוי העצמי. תמשיכו להשקיע בקרמים, מסכות, שטיפת פנים ושתיית מים. חפשו באינטרנט מתכונים למסכות ביתיות מחומרים טבעיים, טיפים לשגרת טיפוח מוצלחת ושחקו עם המוצרים. תפיגו את השעמום והייאוש באמצעות טיפוח הפנים והגוף, תגרמו לעצמכם להריח ולהיראות טוב ותשפרו את הדימוי העצמי שלכם.

תמצאו תחביב חדש

למידת דברים חדשים ומציאת תחביבים חדשים שאתם טובים בהם, עוזרים להעלות את הדימוי העצמי בדרך הכי פשוטה: אתם עושים משהו, מגלים שאתם טובים בו וכתוצאה מכך מרגישים יותר טוב עם עצמכם. באפשרותכם להתחיל לבשל, לצייר או אפילו לסרוג! הדברים האלה גם יעבירו לכם את השעמום וגם יוכלו לעזור בהעלאת הדימוי העצמי: תעשו, תצליחו ותרגישו טוב. 

© adobestock

תדברו עם חברים קרובים

אם הטיפים הקודמים לשיפור הדימוי העצמי לא עובדים עבורכם ולא הצלחתם לגרום לעצמכם להרגיש טוב יותר (אנחנו מקווים שכן!), תמיד אפשר לפנות לחברים קרובים ולבקש מהם תמיכה וסיוע. למזלנו, אנחנו חיים בעולם טכנולוגי ולא חסרים לנו אמצעים ליצירת קשר עם חברים, ואפילו ניתן לשוחח איתם ״בלייב״. לכן, אם אתם מרגישים שאתם זקוקים לתמיכה נפשית, בהחלט רצוי שתתקשרו לאחד מהאנשים הקרובים אליכם ותדברו איתם על מה שמפריע לכם, על הרגשות, התחושות והחששות שלכם. זכרו שתמיד יש למי לפנות ולבקש עזרה - אתם אף פעם לא לבד!

 

תגובות